Onko normaalia käydä 2-3 kertaa AAMULLA paskalla?
Minulla on aina ollut vähän liiankin toimiva suoli... Tuntuu, että syönnin jälkeen joutuu puolen tunnin sisällä juoksemaan vessaan - varsinkin kahvin jälkeen! Välillä uloste on normaalia, mutta usein ripulia. Päivisin käyn helposti viisikin kertaa pöntöllä. Joudun syömään muita ikäisiäni tyttöjä (19v) enemmän, vaikka en edes urheile.
En syö maitotuotteita. Yhdessä vaiheessa jätin viljat kokonaan pariksi viikoksi, mutta ongelma ei kokonaan poistunut. Olen myöskin kasvissyöjä, mutta tämä ongelma on ollut aina, ihan sama syönkö lihaa vai en.
Kommentit (36)
Mikä dg sulla on kun sun on pakko postailla näitä kakkajuttuja tänne? Autismi?
Eikä oma järki lainkaan sano että eritejutut kuuluvat jonnekin terveyspalstalle? Uuno!
Täällä on ollut sama jo useamman vuoden, noin 10 vuotta. Pissallakin pitää ravata heti jos juon jotain, ihan sama mitä. Jos syön keksin, puolentunnin päästä vessaan. Viimeisen kahden vuoden aikana on alkanut myös tahaton laihtuminen ja ruokahaluttomuutta etenkin aamuisin. Pahoinvointia (oksettaa, muttei tavallaan kuitenkaan) ja joinain päivinä pitää väkisin vaan yrittää syödä jotain, usein silloinkin menee iltaan ennen kuin pystyn. Joinain päivinä pystyn syömään normaalisti, joskus ollut viikkojenkin jaksoja ja olen yrittänyt huolella tuolloin tankata, paino on pudonnut silti myös tuona aikana. Mulla on myös omasta mielestäni "muita" kilpirauhasen liikatoimintaan viittaavia oireita, mutta koska isäni oli luulosairas kaiken aikaa, pelkään että kuvittelen vaan.
Mulla on tietty painoraja, jonka jälkeen hakeudun lääkäriin jos menee sen alle. Siihen on kilo matkaa, lähtee varmaan parissa viikossa... Kilpirauhanen on tutkittu noin kolme vuotta sitten (rinnoista tuli maitoa, olen synnyttämätön nainen), mutta silloin oli arvot normaalit, syy ei selvinnyt, muttei ollut aivolisäkkeen kasvain tms. mitä olisi voinut olla. Kai se on vaan kehdattava mennä lääkäriin ja pyytää tutkimaan vielä se kilpirauhanen uudestaan tai jos keksii mistä muusta tää voisi johtua...
N30
Vierailija kirjoitti:
Mikä dg sulla on kun sun on pakko postailla näitä kakkajuttuja tänne? Autismi?
Eikä oma järki lainkaan sano että eritejutut kuuluvat jonnekin terveyspalstalle? Uuno!
Jos oksettaa, miksi klikkaat auki? Ja jos oksettaa, niin ihmettelen kyllä, kun ihan luonnollinen asia.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Varsiniki aamukaffen ja erityisesti tupakan jälkeen jööti lentää. Oon kyl ajatellu lopettaa :D
Jep, tupakka tyhjentää vatsaa myös, en kylläkään tajua miksi. :D Mutta en poltakaan enää.
- ap
Mulla sama. Heti heräämisen jälkeen ja sitten uudemman kerran, kun on hetken jaloitellut ja vielä kolmannen vartti aamupalan jälkeen
Ei ole normaalia. Käy lääkärissä. Kyse voi olla kilpirauhasen liikatoiminnasta.
Lopeta kahvin juominen, se auttaa välittömästi.
Toinen mahdollinen ibs lisäksi voi olla fruktoosi-intoleranssi.
Mulla fodmap ei auttanut mutta kun jätin kaiken mehujen litkimisen ja hedelmien syömisen pois niin on heti parempi olo!
Viljat vaihdoin myös gluteenittomiin maissista tehtyihin, en huomaa ruuan kanssa maussa mitään eroa. Välttelen myös maitotuotteita.
On se kait ihan normaalia.
Syytä en osaa sanoa. Mulla vaiva alkoi äkillisesti nuoruudessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaalia. Käy lääkärissä. Kyse voi olla kilpirauhasen liikatoiminnasta.
Hui. :0
- ap
Voi liittyä kirjoitusten aiheuttamaan stressiin + kahvinjuonti. Mulla myös stressaavassa elämäntilanteessa kun erosin, aineenvaihdunta vilkastui pariksi vuodeksi ja juurikin samaa, kolmesti aamulla vessaan ja juuri kahvin jälkeen. Minusta oli kyllä vain kivaa, kun olin ihanan hoikka ja sain silti syödä mitä halusin! Nyt on taas palautunut hidas aineenvaihdunta.
Vierailija kirjoitti:
Voi liittyä kirjoitusten aiheuttamaan stressiin + kahvinjuonti. Mulla myös stressaavassa elämäntilanteessa kun erosin, aineenvaihdunta vilkastui pariksi vuodeksi ja juurikin samaa, kolmesti aamulla vessaan ja juuri kahvin jälkeen. Minusta oli kyllä vain kivaa, kun olin ihanan hoikka ja sain silti syödä mitä halusin! Nyt on taas palautunut hidas aineenvaihdunta.
Tätä on ollut koko elämäni ajan.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä on ollut koko elämäni ajan.
- ap
No varmaan sulla on nopea aineenvaihdunta ja kilpparilla osansa, mutta onko toi nyt varsinainen ongelma? Päinvastoin eikö ole kiva olla hoikka ja saa silti syödä mitä haluaa? Muutenkin olo aktiivisempi.
Töissä kylläkin näin on. Välillä tulee ihan mieletönt tankoo.
Mä tiiän että sä oot mies, etkä tyttö 19v.
Aiemmin työssä käydessä kävin aamulla kahdesti paskalla, nyt eläkkeellä vain kerran.
Varsiniki aamukaffen ja erityisesti tupakan jälkeen jööti lentää. Oon kyl ajatellu lopettaa :D