Mitä ihmettä, heräsin äsken ja jouduin miettimään mikä päivä tänään on, vaikka tietysti on sunnuntai. Muilla käynyt samaa?
Nii. Kyllä mä nyt tiedän että tänään on sunnuntai. Mutta tuossa kun heräsin vartti sitten niin mietin mikä päivä on ja oliko menoja. Sit hokasin että sunnuntaissa mennään.
Kommentit (34)
Vuorotyö joten usein käy niin. Elän maanantaita vaikka olisi keskiviikko jne. Riippuu siitä miten vapaat osuu
Usein minä joudun pohtimaan sitä että kumpi minun käsistäni on minun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran soitin johonki virastoon tms ja heti puhelun alkuun jouduin pienen hetken hetken miettimään että mikä mun nimi on. Oli todellakin hölmö olo sen jälkeen. Toivottavasti virkailija ei huomannu 😁
Oho 🙈 monesti on käynyt sitä että menee huoneesta toiseen, eikä enää muista miksi meni sinne 😂 tai avaa jääkaapin oven eikä muista mitä oli ottamassa. - ap
Minulla käy usein niin että laitan vedenkeittimen päälle että saisin kuumaa vettä teetä varten tms. Ja kun vedenkeitin on valmis niin kaadan kuumat vedet suoraan lavuaariin. Se on sellainen automaatio. Mutta onneksi minun ei sen jälkeen kovin kauaa tarvitse pohtia että mikä meni vikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran soitin johonki virastoon tms ja heti puhelun alkuun jouduin pienen hetken hetken miettimään että mikä mun nimi on. Oli todellakin hölmö olo sen jälkeen. Toivottavasti virkailija ei huomannu 😁
Oho 🙈 monesti on käynyt sitä että menee huoneesta toiseen, eikä enää muista miksi meni sinne 😂 tai avaa jääkaapin oven eikä muista mitä oli ottamassa. - ap
Minulla käy usein niin että laitan vedenkeittimen päälle että saisin kuumaa vettä teetä varten tms. Ja kun vedenkeitin on valmis niin kaadan kuumat vedet suoraan lavuaariin. Se on sellainen automaatio. Mutta onneksi minun ei sen jälkeen kovin kauaa tarvitse pohtia että mikä meni vikaan.
Mä oon meinannu tehdä näin. Tai ollut kaatamassa sitä vettä lautaselle missä ei vielä ollut puurohiutaleita. - ap
Näin käy melkein viikottain. Paskinta on herätä onnellisena viikonloppuun, kunnes tajuaakin että on vasta keskiviikko...
Usein joudun miettimään, että mikäs vuosiluku nyt olikaan menossa. En myöskään näin vanhempana enää muista omaa ikääni automaattisesti, vaan joudun laskemaan sen syntymävuoteni perusteella. Silloin olisi kiva muistaa mikä vuosi tällä hetkellä on...
Olen myös muuttanut saman kaupungin sisällä niin monta kertaa, etten enää kykene lainkaan muistamaan postinumeroani, vaikka se on ollut sama jo viisi vuotta. Ne kaikki entisten osoitteiden samantyyppiset postinumerot ovat sekoittuneet päässäni toivottomaksi puuroksi, ja joudun tarkistamaan sen numeron netistä joka ikinen kerta kun tarvitsen sitä johonkin. Kumma kyllä minulla ei ole minkäänlaisia vaikeuksia muistaa 8-numeroista nettipankkitunnustani.
Vierailija kirjoitti:
Usein joudun miettimään, että mikäs vuosiluku nyt olikaan menossa. En myöskään näin vanhempana enää muista omaa ikääni automaattisesti, vaan joudun laskemaan sen syntymävuoteni perusteella. Silloin olisi kiva muistaa mikä vuosi tällä hetkellä on...
Olen myös muuttanut saman kaupungin sisällä niin monta kertaa, etten enää kykene lainkaan muistamaan postinumeroani, vaikka se on ollut sama jo viisi vuotta. Ne kaikki entisten osoitteiden samantyyppiset postinumerot ovat sekoittuneet päässäni toivottomaksi puuroksi, ja joudun tarkistamaan sen numeron netistä joka ikinen kerta kun tarvitsen sitä johonkin. Kumma kyllä minulla ei ole minkäänlaisia vaikeuksia muistaa 8-numeroista nettipankkitunnustani.
Numeromuisti on kyllä jännä asia🤔 mä kykenen muistamaan parit pankkitunnukset, tunnuslukuja, puhelinnumeroita, syntymäpäiviä ja hetuja, mutta sit päivämäärät on välillä ihan hakusessa. Osoitteetkin muistan aika helpolla.
Ja ajattelen koko ajan olevani 27 vaikka täytin muutama kk sitten 28, enkä hahmota täyttäväni tänä vuonna 29 😀 - ap
Olen nyt nelisen päivää putkeen kirjoittanut erilaisia kesken olevia harjoitustöitä ja projektitöitä jne. ja eilisiltana kirjottaessa ja tv:tä katsoessa tuli yhtäkkiä mieleen onko perjantai, lauantai vai ehkä jopa sunnuntai. Ehkä pitäisi pitää yksi iltapäivä taukoa.
Mulle joskus käyny torstaina töissä, että ai hitsi, huomennahan pitää vielä tulla töihin. Tää silloin, kun ollut erityisen paljon töitä ja on saanut paljon aikaan, niin menee päivät sekaisin. Mutta aina olen muistanut mennä.
Muutaman kerran elämän aikana mulle on käynyt niin, että kun olen herännyt (yleensä päivä-)unilta, on aivot ihan tyhjät. En tajua mitään, missä olen, kuka olen. Tuo on tosi pelottava tunne vaikka se kestääkin vaan hetken ennen kuin saa ponnisteltua aivot taas toimimaan. Mieleen tulee hetkessä kauheita ajatuksia aivoinfarktista tai jostain yhtäkkisestä täydellisestä dementoitumisesta.
Mutta toi ettei muista heti mikä päivä on, se on mulle melko tavallista, enkä osaa siitä panikoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon tuosta noin käy. Viikonloppuisin joutuu usein vielä miettimään, että mikä maa, mikä valuutta.
Huh, lienee siis melko normaalia. Tuli vähän tyhmä olo kyllä näin jälkikäteen. - ap
Ei mitään ihmeellistä luulla hetken aamulla vääräksi päiväksi. Tässä ihan muutama vkl sitten heräsin ja luulin hetken että on sunnuntai. Sitten tajusin että vasta lauantai, sen kunniaksi korkkasin heti kaljan ja perään useita.
Huh! Ohhoh! Oho!
Kylläpä aloittajaa nyt ihmetyttää.
Vierailija kirjoitti:
Huh! Ohhoh! Oho!
Kylläpä aloittajaa nyt ihmetyttää.
Ja kylläpä jollain pipo kiristää 😘
Joskus talvella, kun ryyppäsin ja menin pedille lepäämään (= sammuin) niin herätessäni mietin, onko aamu vai ilta. Jos tulin tulokseen (tarkistin puhelimesta), että on ilta niin riemastuin ja saatoin juoda lisää. Aamusella se ei olis ollut läheskään yhtä kivaa.