Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa laitatte aiheettoman työkyvyttömyyseläkehakemuksen?

Vierailija
17.02.2018 |

Te, jotka aiotte välttää aktiivimallileikkauksen jättämällä aiheettoman työkyvyttömyyseläkehakemuksen, koska laitatte hakemuksen?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse pohtinut samaa. Ehkä hieman ennen kuin 65 päivän tarkastelujakso päättyy. Sehän taitaa päättyä maaliskuun viimeinen päivä. Joten ehkä laitan hakemuksen... öö... 26 maaliskuuta? Vai kannattaisikohan laittaa vaikka heti nyt?

Vierailija
2/49 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa sitten että selvästi aiheeton hakemus tulee hylsynä takaisin muutamassa päivässä. Miksette mene mielummin töihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lienee siinä mielessä aikaa, että päivärahajaksoni menee tällä hetkellä aika loppukuussa katketen. Ensimmäinen aktiivimallivaikutteinen jaksoni siis päättyy joskus huhtikuun lopulla ja olen varmaan jo kuullut muiden kokemuksia.

Mielenkiinnolla odottelen. :)

Vierailija
4/49 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa sitten että selvästi aiheeton hakemus tulee hylsynä takaisin muutamassa päivässä. Miksette mene mielummin töihin?

Ei tule. Käsittelyaika 8 viikkoa.

Vierailija
5/49 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, eli kannattaisi laittaa varmaan vaikka päivää ennen kuin jättää päivärahahakemuksen.

Töihin en mene, kun ei erityisen hienoa paikkaa ole tullut vastaan ja muuta en tämän aktiivimallihallituksen aikana aio ottaa vastaan.

Vierailija
6/49 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katin kontit. Aiheettomat hakemukset hylätään takuulla sitä mukaa kun niitä tulee.

Vierailija
7/49 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko jo tutustuneet hakulomakkeeseen?

Vierailija
8/49 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, eli kannattaisi laittaa varmaan vaikka päivää ennen kuin jättää päivärahahakemuksen.

Töihin en mene, kun ei erityisen hienoa paikkaa ole tullut vastaan ja muuta en tämän aktiivimallihallituksen aikana aio ottaa vastaan.

Ja sinunkalaisen... paskojen takia kiitän onneani siitä etten maksa nykyään juuri lainkaan veroja Suomeen.

Vierailija
9/49 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ehkä tuo päivä-pari-kolme ennen päivärahahakemusta on hyvä.

Ei sitä aiheetonta hakemusta nopeasti hylätä, koska Kela antaa runsaasti aikaa liitteiden toimittamiseen. Sitten kun liitteiden toimittamisaika umpeutuu niin sitten se hakemus hylätään (paitsi jos toimittaa jonkinsortin liitteet).

Ai että miksen mene mieluummin töihin? No koska tämä aktiivimallin kanssa kieroileminen vaikuttaa aika hauskalta ja mielenkiintoiselta puuhalta. Jos menen töihin niin menetän kaiken tämän huvin!

Vierailija
10/49 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinunkalaisen... paskojen takia kiitän onneani siitä etten maksa nykyään juuri lainkaan veroja Suomeen.

En minäkään maksa. Mutta katsotaan sitten, kun saadaan parempi hallitus.

Vierailija
11/49 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi vaikka mennä töihin.

Vierailija
12/49 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko leikkaus heti, kun/jos tulee hylsy vai aletaanko siitä hylätystä päivästä laskeminen alusta?

Vierailija
13/49 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisihan sitä kaikenlaista. Mutta kaikki aikanaan.

Vierailija
14/49 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri sinunkaltaisten takia kiitän onneani siitä että aktiivimalli otettiin käyttöön.

Vierailija
15/49 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri sinunkaltaisten takia kiitän onneani siitä että aktiivimalli otettiin käyttöön.

No mitäs iloa aktiivimalli sinulle tai minulle tuo? Minä aloin jarrutella työnhakuani. Minkä ilon se sinulle tuo?

Vierailija
16/49 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai pitääkö hakemus laittaa vaikkapa heti nyt, jos se leikkaamattomuussääntö tuleekin vain siitä päivästä alkaen, kun on hakemuksen laittanut?

Vierailija
17/49 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitäs iloa aktiivimalli sinulle tai minulle tuo? Minä aloin jarrutella työnhakuani. Minkä ilon se sinulle tuo?

Minä kun olen nyt teidän keskustelua ulkopuolisena seurannut niin voin todeta että kyllä aktiivimalli ainakin sen ilon tuo että näitä aktiivimallikeskusteluita on tosi hauska lukea!

Vierailija
18/49 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katin kontit. Aiheettomat hakemukset hylätään takuulla sitä mukaa kun niitä tulee.

Öö, mistä ne tiedetään aiheettomiksi ennen niiden käsittelyä?

Vierailija
19/49 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi saan toimeentulotukea, ei tarvitse mitään aktiivimalleja murehtia.

Vierailija
20/49 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai pitääkö hakemus laittaa vaikkapa heti nyt, jos se leikkaamattomuussääntö tuleekin vain siitä päivästä alkaen, kun on hakemuksen laittanut?

Nämä ovat todella vaikeita kysymyksiä joihin tuskin kukaan tietää vastausta. Tietääköhän Kelakaan. Pitää vain kokeilla sitä sun tätä.

Muistakaa sitten paljon kertoa kokeilujenne tuloksia täällä palstalla =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan