Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turvaton olo

Vierailija
17.02.2018 |

Muutaman päivän on ollut tosi turvaton fiilis eikä se mene pois. Pelottaa. Tuntuu, että ihan kohta tapahtuu jotain kamalaa. Hirveetä, kun en pääse tästä eroon enkä voi mennä minnekään piiloon. Alan olla jo aika loppu tän kaiken kanssa.

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asutko yksin? Onko sinulla työ tai harrastuksia? Kaikenlaisia pelkoja ja ahdistusta voi välillä tulla, mutta ei tuo ainakaan psykoosiin viittaa millään tavalla. Onko sinulla mieliala- tms. lääkitystä? Varaa aika terveyskeskuksesta, jos kestät maanantaihin asti. Jos tuntuu, että pää hajoaa nyt, mene päivystykseen. Tsemppiä!

Asun vielä äidin kanssa. Käyn lukiota, sekin aiheuttaa stressiä... Juu, syön essitalopraamia ja Ketipinoria. Mulla on tiistaina aika sairaanhoitajalle niin kai mä siihen asti yritän kestää... En tiedä, pystynkö menemään maanantaina kouluun. Ahdistaa.

Ap

Onko nämä jotain rauhoittavia, joilla yritetään pitää potentiaaliset koulusurmaajat passiivisina?

Vierailija
22/80 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asutko yksin? Onko sinulla työ tai harrastuksia? Kaikenlaisia pelkoja ja ahdistusta voi välillä tulla, mutta ei tuo ainakaan psykoosiin viittaa millään tavalla. Onko sinulla mieliala- tms. lääkitystä? Varaa aika terveyskeskuksesta, jos kestät maanantaihin asti. Jos tuntuu, että pää hajoaa nyt, mene päivystykseen. Tsemppiä!

Asun vielä äidin kanssa. Käyn lukiota, sekin aiheuttaa stressiä... Juu, syön essitalopraamia ja Ketipinoria. Mulla on tiistaina aika sairaanhoitajalle niin kai mä siihen asti yritän kestää... En tiedä, pystynkö menemään maanantaina kouluun. Ahdistaa.

Ap

Onko nämä jotain rauhoittavia, joilla yritetään pitää potentiaaliset koulusurmaajat passiivisina?

No ei kai sentään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä taas. Olo on vaan pahentunut. :/ Tänään on lisääntynyt tuntemukset siitä, että joku toruisi. Aikaisemminkin näitä on ollut, mutta lähinnä vain läksyjen teon yhteydessä. Tänään on ollut muissakin tilanteissa. Tosi pelottavaa ja ahdistavaa.

Vierailija
24/80 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset ajan lääkärille. Kerro huomenna sairaanhoitajalle nuo oireesi ja pyydä että pääset lääkärin vastaanotolle. Voi olla että hyötyisit jostakin rauhoittavasta jota ottaisit kun oikein ahdistaa. Lisäksi tarvitset ajan psykologille. Älä stressaa nyt huomista koulupäivää nyt on tärkeämpää että hoidat itsesi kuntoon. Voisitko jutella äitisi kanssa asiasta? Ja tietysti jos on ihan järkyttävä olo voit mennä päivystykseenkin. Tsemppiä

Vierailija
25/80 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitset ajan lääkärille. Kerro huomenna sairaanhoitajalle nuo oireesi ja pyydä että pääset lääkärin vastaanotolle. Voi olla että hyötyisit jostakin rauhoittavasta jota ottaisit kun oikein ahdistaa. Lisäksi tarvitset ajan psykologille. Älä stressaa nyt huomista koulupäivää nyt on tärkeämpää että hoidat itsesi kuntoon. Voisitko jutella äitisi kanssa asiasta? Ja tietysti jos on ihan järkyttävä olo voit mennä päivystykseenkin. Tsemppiä

Kiitos paljon. Se sairaanhoitajan aika on vasta tiistaina, mutta kyllä mä varmaan sinne asti selviän. Äitiä en haluaisi huolestuttaa enää yhtään enempää. :/

Ap

Vierailija
26/80 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko kertoa äidille olostasi ja pyytää mukaasi päivystykseen ? 

Vierailija
27/80 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pössytellä hasaa. Siinä niinku rauhottuu ja tulee muutenki voittajafiilis.

Vierailija
28/80 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuisi hölmöltä mennä päivystykseen, kun en mä nyt sinällään hengenvaarassa ole. Tai kaikki riippuu vaan musta. Jos mä päättäisin lähteä päivystykseen niin en mä silloin olisi enää hengenvaarassa, kun olisin päättänyt etten tapa itseäni. Kyllä mä nytkin suunnittelen, että tappaisin itseni huomenna, mutta en usko että saan tehtyä sitä oikeasti.

Ap

Vierailija
29/80 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa mielenterveys (kriisi ) puhelin tai chat. Voisit  soittaa tai chatätä nimettömänä asiasta kriisityön ammattilaisen kanssa ja saisit apua tilanteeseen ainakin hetkellisesti. Voisivat myös neuvoa kuinka edetä kun tapaat sairaanhoitajan ja toivottavasti lääkärinkin tiistaina. Älä jää yksin asian kanssa varmasti helpottaisi kun saisit jutella jonkun kanssa.Halit ap 3>

Vierailija
30/80 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlaa mielenterveys (kriisi ) puhelin tai chat. Voisit  soittaa tai chatätä nimettömänä asiasta kriisityön ammattilaisen kanssa ja saisit apua tilanteeseen ainakin hetkellisesti. Voisivat myös neuvoa kuinka edetä kun tapaat sairaanhoitajan ja toivottavasti lääkärinkin tiistaina. Älä jää yksin asian kanssa varmasti helpottaisi kun saisit jutella jonkun kanssa.Halit ap 3>

Kiitos. Jonotan tälläkin hetkellä Sekasin-chattiin. Kriisipuhelimeen en uskalla soittaa enkä tällä hetkellä voisikaan, koska äiti on kotona.

Ap

Vierailija
31/80 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi ap! Uskoisin, että olisi htyvä että saisit reseptin johonkin mietoon rauhoittavaan, esim. Opamox 15mg mikä veisi pahimman ahdistuksen pois. Kysy lääkäriltäsi/hoitajaltasi ensi tapaamiskerralla. Muuten tuo Ketipinor/essitalopraami-kombo on aika tuhti, mihin tarkoitukseen sinulla on tuota Ketipinoria määrätty?

Tsemppiä!

Vierailija
32/80 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi ap! Uskoisin, että olisi htyvä että saisit reseptin johonkin mietoon rauhoittavaan, esim. Opamox 15mg mikä veisi pahimman ahdistuksen pois. Kysy lääkäriltäsi/hoitajaltasi ensi tapaamiskerralla. Muuten tuo Ketipinor/essitalopraami-kombo on aika tuhti, mihin tarkoitukseen sinulla on tuota Ketipinoria määrätty?

Tsemppiä!

Kiitos. Ketipinorin tarkoituksena on lievittää ahdistusta ja tasoittaa mielialaa...

Ap

Vierailija
33/80 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos paljon. Se sairaanhoitajan aika on vasta tiistaina, mutta kyllä mä varmaan sinne asti selviän. Äitiä en haluaisi huolestuttaa enää yhtään enempää. :/

Ap

Äitisi on aikuinen ja varmasti kestää vaikka kertoisitkin olostasi. Aikuisen tehtävä on tukea lasta/nuorta ja uskon että äitisi mielummin tietäisi mitä nuorensa läpikäy kuin että yrität suojella aikuista äitiäsi.

Vierailija
34/80 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tainnut olla tuota oloa ennen lääkitystä? ...sitähän minäkin. Kehottaisin vierottautumaan noista psyykemyrkyistä. Pyydä rahoittavaa tueksi. En haluaisi pelotella, mutta ethän tahdo tuhota aivojasi. Nuo on todella vahvoja lääkkeitä ja olen käyttänyt molempia psykoosisairauteen. Nyt en käytä mitään muuta kuin bentsoja tarvittaessa. Niistä eroon pääseminen voi olla rankkaa, mutta etsi siihen netistä ohjeita. Lääkäri tuskin auttaa. Keti myös sekoittaa unensäätelykeskusta. Uniongelmat voi jatkua vielä pitkään ja siihen kannattaa pyytää nukahtamislääkettä. Ikinä ei saa ottaa psykiatrin tarjoamia mömmöjä jos ei ole ihan pakkitilanteessa. Saa toki, mutta siitä voi alkaa useiden lääkkeiden kierre, kun kokeillaan ja vaihdellaan, otetaan sivuoireisiin toista lääkettä ja lopulta olo on pahempi kuin alussa eikä itsekään tiedä mitkä oireet johtuvat lääkkeistä ja mitkä jostain muusta. Vierotushelvetti voi olla kaamea ja viedö vuosia ja sittenkin aivosi ja keskushermostosi voivat olla lopullisesti pilalla.

Tuolle lastenpsykiatrille sanon, että mätäne helvetissä. Olet tuhonnut monen ihmisen tulevaisuuden.

Vierailija
35/80 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro äidillesi. Minä äitinä haluaisin tietää lapseni pahan olon heti. Omani oli kaukana opiskelukaupungissa, kun hän soitti minulle vastaavassa tilanteessa ja sitten sai apua, meni päivystykseen siltä seisomalta. Äidin mieli kestää itkun ja ahdistuksen mieluummin kuin sen, ettei hän saanut auttaa ajoissa. Kerro.

Vierailija
36/80 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä!

Kiitos. Ketipinorin tarkoituksena on lievittää ahdistusta ja tasoittaa mielialaa...

Ap

No niin ja miten kävi? Tilanne vain paheni. Älä usko kaikkea mitä sanotaan. Lokakuun liike kertoo ketistä.

Vierailija
37/80 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ensinnä haluan sanoa sinulle sen, ettet ole yksin. Ympärilläsi kulkee koko ajan ihmisiä, jotka käyvät oman päänsä sisällä samaa kuin sinä. Se ei vaan välttämättä näy päälle päin. Me tiedämme mistä puhut. 

Toiseksi haluan sanoa sinulle sen, että jos sinulla on hyvät välit äitiisi, niin juttele hänen kanssaan heti.  Kerro huolesi ja itke.  Äitien tehtävä on auttaa ja tukea omia lapsiaan, oli tilanne mikä tahansa. Minulla on kolme teini-ikäistä lasta, joten tiedän mistä puhun. 

Kolmanneksi haluan sanoa sinulle sen, että olet ihana ja ainutlaatuinen ihminen. Nyt on vaikeaa, mutta pärjäät kyllä. Halit. 

Vierailija
38/80 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuisi hölmöltä mennä päivystykseen, kun en mä nyt sinällään hengenvaarassa ole. Tai kaikki riippuu vaan musta. Jos mä päättäisin lähteä päivystykseen niin en mä silloin olisi enää hengenvaarassa, kun olisin päättänyt etten tapa itseäni. Kyllä mä nytkin suunnittelen, että tappaisin itseni huomenna, mutta en usko että saan tehtyä sitä oikeasti.

Ap

Huolestuin susta nyt tosi kovasti, aloittaja. Pystytkö lupaamaan meille, ettet tee itsellesi mitään? Kaikki muuttuu vielä paremmaksi.

Vierailija
39/80 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketipinor lukioikäisellä, hyvänen aika. Ja ylipäätään kaksi lääkettä.

Mitä pahaa siinä on? Kerro ihmeessä lisää.

Ketipinor on psykoosilääke joka vaikuttaa hermostoon. Pääasiallinen lääke esimerkiksi kaksisuuntaisessa mielialahäiriössä ja skitsofreniassa. Sitä ei suositella alle 18-vuotiaille(löydät tämän tiedon ihan lääkkeen sivuilta), koska se aiheuttaa itsetuhoisia ajatuksia ja tietääkseni myös aivovaurioita. Essitalopraami on ssri lääke, mikä taas on masennukseen, jolloin ainoa hyvä syy Ap:lle olisi käyttää kumpaakin olisi se että hänellä tosiaan on bipolaarihäiriö eikä mitään muuta. Minulle on määrätty kumpaakin aikoinani, mutta minulla ei ole kaksisuuntaista. Silti niitä annetaan varsin hepposin perustein ja AP:n oireiden perusteella arvelin että hänellekin on määrätty niitä väärin perustein. Myöskään pelkkä sairaanhoitajan tapaaminen ei kuulosta asianmukaiselta kaksisuuntaisenmielialahäiriön hoidolta.

Et voi tietää mitään kaikista ap:n oireista. Pelottelet täällä hoidon piirissä olevaa nuorta ihmistä lääkkeiden sivuvaikutuksilla, vaikka hän jo valmiiksi kertoo kärsivänsä peloista. Älä viitsi.

Hiljaako pitäisi olla jo odottaa että pahin tapahtuu? Pähkinänkuoressa olin sitä mieltä että lääkitys on väärä ja niin on ehkä jopa hoitokin. Kaikki mitä kerroin löytyy ihan netistäkin. Hoidonpiirissä ei tarkoita sitä että saa oikeata hoitoa. Kokemusta nimittäin on siitäkin. 

Vierailija
40/80 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä taas. Olo on vaan pahentunut. :/ Tänään on lisääntynyt tuntemukset siitä, että joku toruisi. Aikaisemminkin näitä on ollut, mutta lähinnä vain läksyjen teon yhteydessä. Tänään on ollut muissakin tilanteissa. Tosi pelottavaa ja ahdistavaa.

Tähän ketjuun on tullut toruvia kommentteja. Onko tällä ketjulla yhteys pahaan oloosi?