Miten ihmeessä vesimittarilukemat kasvaa vaikka olen todella alkanut säästämään vettä??
Viime vuonna pesin tiski- ja pyykkikonetta 4-6 krt viikossa ja suihkussa tuli oltua yhteensä joku 30-50min päivässä. No tästä tuli kamala lasku ja tein muutoksia.
Tiskikone pyörii 2 krt viikossa ja pyykkikone saman. Suihkussa käyn niin, että sammutan aina veden välillä kun laitan vaikka shampoota, vesi juoksee yhteensä max 3 min.
Näistä muutoksista huolimatta vesimittarit on pyörineet niin, että:
2017 kylmä vesi keskimäärin: 4.08 yksikköä/kk
Lämmin: 3.
ja 2018 kun olen säästänyt:
Kylmä: 5 yksikköä/kk
Lämmin: 3.
miten tämä on muka mahdollista???:(
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Onko nuo aloituksessasi ilmoittamat kulutukset siis vesilaskusta?
Ne ovat yleensä arvioita ja tasataan kerran tai kaksi kertaa vuodessa, jolloin saat palautuksia mikäli oletkin käyttänyt vähemmän vettä.
Jos vesimittari ei pyöri kun et käytä vettä, niin kaikki on ok. Odota laskuntasausta ja käytä vettä edelleen vähemmän, kukkarosikin kiittää.
Meillä siis vuokranantaja käy aina marraskuussa katsomassa lukemat mittarista ja katsoo monta yksikköä käytetty edellisvuoteen verrattuna.
Nyt otin itse marraskuussa ne luvut ylös ja tarkistin tämän hetken luvut ja siitä laskin paljon on käytetty tämän 3 kk aikana. Ap
Wc-pönttö vuotaa tai putkisto tai sitten sitten vesimittari rikki. Seuraa mittarinlukemia yön tai vrk lukemia.
Onko nuo aloituksessasi ilmoittamat kulutukset siis vesilaskusta?
Ne ovat yleensä arvioita ja tasataan kerran tai kaksi kertaa vuodessa, jolloin saat palautuksia mikäli oletkin käyttänyt vähemmän vettä.
Jos vesimittari ei pyöri kun et käytä vettä, niin kaikki on ok. Odota laskuntasausta ja käytä vettä edelleen vähemmän, kukkarosikin kiittää.