Hei naiset! Millainen nainen on 170cm/85kg? En osaa yhtään suhteuttaa
onko ns. Läski ja Iso tyttö vai voiko olla sopusuhtaisen naisellinen?
Kommentit (72)
Minä olen tuota kokoluokkaa. Urheilullinen, vahva ja näyttävä nainen. En tosin ole vapailla markkinoilla, vaan naimisissa erittäin komean miehen kanssa. Ja sekös palstalaisia ärsyttää. Täällä kun kuvitellaan, että vain tikunlaihalla naisella voi olla upea mies..
Itse olen 173 ja painoa 82 eli oletettavasti hieman hoikempi kuin kuin esimerkkimitoilla varustetut naiset keskimäärin. En ole tyytyväinen, mutta uskon kuitenkin muiden pitävän minua aika normaalina, osa ehkä normaali-plussana. Joskus jopa kuulen olevani hoikka :D No, se taitaa – anteeksi nyt vaan – kertoa aika paljon suomalaisten naisten kunnosta.
Olen 168 cm ja 62 kg, ainakin 5kg aion laihduttaa kesään mennessä koska olen liian pyöreä. Noilla mitoilla on kyl melko löllykkä.
Outoa ettei tuota yhtä vastaajaa uskottu, kun sanoi että kylkiluut ja lonkkaluut törröttää. Mä oon 170cm ja 79kg, kylkiluut tuntuu ja ja näkyy, melkein kaikki ylimääräinen on reisissä ja persiissä. Noin 75kg kohdalla alkaa ne lonkkaluutkin näkymään. Mut en kiistä ettenkö olis lihava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://1.bp.blogspot.com/-GNHdYavxI0M/WmcM-FjgWPI/AAAAAAAAUuo/l3Vvup_Y…
Tää bloggaaja sanoo painavansa 95 kg ja on ton pituinen. Ei musta näytä lädkiltä.
Ensinnäkin, luuletko ettei kuvaa ole käsitelty? Aika jännän tasainen iho tuolla mimmillä kuvassa.. Vesikin näyttää jotenkin häivytetyltä, oisko siksi, ettei photosopin venytyksiä ja supistuksia näkyisi?
Toisekseen, hän on ylipainoinen.
Miksi hän kertoisi painonsa ja sitten muokkaisi kuvaa? Ja postauksessa oli muitakin kuvia hänestä. Ei kaikki tuon painoiset ole mitään valaita, miksi pitää väittää niin?
Tässä kuvia
Vierailija kirjoitti:
Outoa ettei tuota yhtä vastaajaa uskottu, kun sanoi että kylkiluut ja lonkkaluut törröttää. Mä oon 170cm ja 79kg, kylkiluut tuntuu ja ja näkyy, melkein kaikki ylimääräinen on reisissä ja persiissä. Noin 75kg kohdalla alkaa ne lonkkaluutkin näkymään. Mut en kiistä ettenkö olis lihava.
Niin, voi olla painoindeksiltään lihava mutta näyttää "normaalilta".
No, pyöreä. MInä olen tuollainen, ja toivoisin saavani semmoiset 10kg pois. MIkään läskilölly en todellakaan ole, liikun paljon ja syön terveellisesti, eli oon aika kiinteä. Rakastan liikkumista ja arvostan kehoani joka toimii edelleen hyvin. MIeheni rakastaa kehoani yli kaiken. Tuo laihtuminen lähinnä siksi, että vaatteet istuis vähän paremmin. Muuten elämä on elämisen arvoista ja ihanaa jo näinkin. Ja olen jo nelikymppinen, joten mikään fitness-osasto ei todellakaan ole prioriteetti. Eikä ne kilotkaan lähde ihan helposti, toisin kuin nuorempana. Että riippuu varmaan hyvinkin paljon kehon rakenteesta ja siitä mitä ihminen syö ja miten liikkuu.
Lihavahan se, vaikka urheilisi paljon.
30 kiloa pois ja normaalipaino.
Aikoinaan naiset juttelivat näin : kun pituuden kymmenistä senteistä vähentää 5-10 on aika lähellä
normaalipainoa.
Esim. 170 cm naisella näin, 70-5 kg , / tai 70 -10 kg, hyvä paino on jossain tuossa 65kg - 60 kg.
Näin se suurinpiirtein menee naisilla, miehillä on erilainen rakenne ja isommat luut.
Itse olen 182 cm ja olen ollut koko elämäni hoikka eli 63-65 kg. Kun täytin 45 v painoa alkoi tulla lisää ja nykyään viisikymppisenä painan 10 kiloa enemmän kuin ennen ja maha pömpöttää. Oman kokemukseni mukaan en enää ole hoikka. Nyt kun katsoin tuosta vartalogalleriasta kuvia omilla mitoillani niin kaikki olivat mielestäni ei ainoastaan hoikkia vaan laihoja. Kerron tämän siksi, että mielipide siitä mikä on hyvä paino taitaa olla riippuvainen siitä mihin on tottunut. Ja omaan ruumiinmalliin. X-nainen näyttää mielestäni paremmalta kun painoa on vähän enemmän kun taas itseni kaltaiset T-naiset ehkä ei.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 182 cm ja olen ollut koko elämäni hoikka eli 63-65 kg. Kun täytin 45 v painoa alkoi tulla lisää ja nykyään viisikymppisenä painan 10 kiloa enemmän kuin ennen ja maha pömpöttää. Oman kokemukseni mukaan en enää ole hoikka. Nyt kun katsoin tuosta vartalogalleriasta kuvia omilla mitoillani niin kaikki olivat mielestäni ei ainoastaan hoikkia vaan laihoja. Kerron tämän siksi, että mielipide siitä mikä on hyvä paino taitaa olla riippuvainen siitä mihin on tottunut. Ja omaan ruumiinmalliin. X-nainen näyttää mielestäni paremmalta kun painoa on vähän enemmän kun taas itseni kaltaiset T-naiset ehkä ei.
Ja ikä vaikuttaa. Ja asenne. 20 vuotta sitten olin 10 kiloa hoikempi ja kärsin siitä, että olin mielestäni läski. Olin tuolloin 16. Nyt näytän omasta mielestäni ihan hyvältä, jaksan tehdä töitä, treenata ja nauttia elämästä. Pääosin varmaan siksi, ettei ulkonäkö enää stressaa mieltä.
Mä en tiedä onko se mun ongelma, jos ihmiset pitää mun vartaloa lihavana ja rumana. Ompahan vähemmän kilpailua niistä hyvistä miehistä? :) Vai onko kyse siitä, että miehet haluaisi vähän enemmän valikoimaa?
Mä olen vähän lyhyempi ja vastaavasti vähän kevyempi, 80/168.
Olen selvästi pulska, erityisesti vyötäröltä, mutta myös reisistä, takamuksesta ja olkavarsista. Vaatteilla ei voi enää tätä kokoa kätkeä, 10 kiloa sitten onnistui. Kasvotkin on selvästiu pyöreämmät kuin mitä 20 kiloa sitten, mutta possumaisuutta tai bulldogin poskia ei näy tässä koossa, eikä leuan alla ole mitään.
En tietääkseni ole ruma, vaan jopa aika kivan näköinen. Olen tosin flösähtänyt sen verran nopeasti, että ehkä mun urheilullisen naisen itsetunto vaan viipyilee (oikeasti tunnen oloni jopa paljon paremmaksi tässä suhteessa nyt kuin 20 kiloa sitten). En kuitenkaan ole huomannut toisten suhtautumisessa tai ystävällisyydessä yhtään mitään eroa. Viehätän jopa monia miehiä joissa ei välttämättä ole mitään vastaavaa "vikaa", vaikka pidän todennäköisenä etteivät tämän takia haluaisi minua tyttöystäväkseen.