Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TE-toimistot lähettävät vuodessa vain 130.000 työtarjousta, oletko sinä koskaan saanut työtarjousta?

Vierailija
17.02.2018 |

Työttömiä työnhakijoita on 300.000 kappaletta, mutta työtarjouksia lähtee vuodessa vain 130.000.

https://yle.fi/uutiset/3-10071698

Toisin sanoen yksi työtön saa työtarjouksen TE-toimistosta keskimäärin 2 vuoden ja 4 kuukauden välein. Tämä on aika vähän ottaen huomioon, että työttömyysturva on virallisesti vastikkeellista ja keskeisenä työnhakijan velvollisuutena on nimenomaan hakea tarjottua työtä.

Oletteko te palstan työttömät koskaan saaneet työtarjouksia TE-toimistolta?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei nuo kylläkään ole työtarjouksia, vaan työnhakuvelvoitteita

Vierailija
2/48 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin syksyllä 3kk:n pätkän työttömänä ja sain sinä aikana muistaakseni viitisen haettavaa työtarjousta. Yksikään tosin ei ollut sellainen, johon koulutukseni tai työkokemukseni olisi riittänyt, mutta liippasi kuitenkin läheltä ja alaa tuntemattoman silmissä varmaankin näyttivät sopivilta (tulee vähän mieleen tämä alttoviulisti =/= viulisti -tapaus). Yksikin näistä tuli minulle keskiviikkona ja hakuaika loppui perjantaina.

Liekö sitten osuutta asiaan, että olin nuori ja vastavalmistunut korkeakoulutettu, että sain näinkin monta. Koin siis heidän toimintansa aktivoivana, mutta en lainkaan liian työläänä. Päiväthän minulla oli aikaa noita tehdä! Lopulta työllistyin täysin omin avuin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kymmenen vuotta työttömänä ja juuri sain ensimmäisen.

Varmasti hyvät todennäköisyydet saada työpaikka.

Vierailija
4/48 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut. Tosin olen ollut työttömänä vasta vajaa 4kk.

Sitä cv:tä mikä piti sinne omiin tietoihin kirjoittaa, on käyty katsomassa nolla kertaa.

En kyllä suuria odotakaan tuolta palvelulta.

Vierailija
5/48 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut, yksi johti työllistymiseen.

Vierailija
6/48 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pari vuotta sitten saanut. Ilmeisesti kohta olisi jo seuraavan aika, noin tilastollisesti katsoen.

Vierailija
7/48 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut. Nykyinen työpaikkani on työkkärin kautta saatu. Ei ollut avoimessa haussa.

Vierailija
8/48 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita ei ilmeisesti lomautetuille juuri laiteta, vaikka heidätkin laskettaneen työttömiksi? Ei ainakaan kukaan lomautettu tuttu mukaanlukien minä itse ole koskaan noita saanut.

Vierailija
9/48 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työttömänä kesästä 2015. Tänä aikana olen saanut useammankin työtarjouksen - olisiko joku 5? Tai siinä ympärillä ainakin.

Vierailija
10/48 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 2v työttömänä, olen saanut yhden työtarjouksen haettavaksi. Työpaikka oli ihan ok, toimistohommia, olen merkonomi ja tehnyt toimistotöitä. En kuitenkaan saanut paikkaa, hakijoita oli n. 200. Tämä Helsingissä. Muuten ole hakenut koko ajan toimistotöitä laidasta laitaan. Se etten mitään saa johtuu varmaan iästäni, 60v. Turhaa hommaa.

Vierailija
11/48 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut useita työtarjouksia. Yhteen paikkaan olen päässyt töihinkin. Muut työpaikkani olen löytänyt omin nokkineni.

Vierailija
12/48 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 7 vuotta työttömänä, ei yhtään työtarjousta.

Akateeminen työtön

Vierailija
13/48 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden työttömyyden aikana sain 2 työtarjousta joihin oli pakko hakea karenssin uhalla, toiseen olin itse jo hakenut omatoimisesti...

Vierailija
14/48 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain monestikin, mutta helpostihan niistä halutessaan pääsee eroon sanomalla, että työkkäri velvoitti hakemaan.

Vierailija
15/48 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole saanut. Tosin olen ollut työttömänä vasta vajaa 4kk.

Sitä cv:tä mikä piti sinne omiin tietoihin kirjoittaa, on käyty katsomassa nolla kertaa.

En kyllä suuria odotakaan tuolta palvelulta.

Mä olen ollut työtön 1v5kk eikä yhtäkään työtarjousta. Lokakuulta ollut cv siellä näytillä, katsottu kerran.

Vierailija
16/48 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaiseen mol.fi työpaikkoihinhan tulee satoja hakemuksia per paikka.

Työkkärin työtarjous ei paranna työttömän asemaa siinä satojen hakijoiden joukossa.

Kun työtön saa "työtarjouksen", tarkoittaa se käytännössä sitä, että työttömän on karenssin uhalla haettava sitä samaa mol.fi:ssä näkyvää paikkaa muiden satojen kanssa.

Työtön ei saa mitään etulyöntiasemaa muihin nähden sillä, että työkkäri on oikein lähettäny työttömälle tämän työtarjouksen.

Mun mielestä työtarjouksen kohdalla pitäisi lukea "julkinen avoin työpaikka, jota sinun on karenssin uhalla haettava"

Vierailija
17/48 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani työkkärissä (pätkä)työllistettynä, meidän osaston johtajalla oli tapana lukea koneelta, kuinka monta e-kirjettä kukin virkailija oli lähettänyt. Se, joka oli ollut aktiivisin ja lähettänyt kaikenlaisia kurssi- ja työpaikka - kirjeitä, sai kehut viikkopalaverissa ja yritti jopa tarjota nimikettä "viikon työntekijä". Oli kyllä aika karmeeta. Koska oli pätkätyössä, yritin olla mahdollisimman ahkera ja näyttää että olen hyvä työntekijä. Hakkasin siis menemään kaikenlaisia työtarjouksia ylitöina, enkä todellakaan paljon kattonut että sopiiko johonkin hakuprofiiliiin tai ei. Jos hakijan tiedot tuli esille niin kait se sitten oli töitä vailla. Kirjettä vaan menemään.

Vierailija
18/48 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä työtarjouksen kohdalla pitäisi lukea "julkinen avoin työpaikka, jota sinun on karenssin uhalla haettava"

kyse on nimenomaan velvoitteesta hakea työpaikkaa

työkkärillä ei ole valtuuksia tai resursseja tehdä työtarjouksia, eivätkä heidän väärin nimeämänsä työtarjouksen ole työtarjouksia

Vierailija
19/48 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyse on nimenomaan velvoitteesta hakea työpaikkaa

työkkärillä ei ole valtuuksia tai resursseja tehdä työtarjouksia, eivätkä heidän väärin nimeämänsä työtarjouksen ole työtarjouksia

Jos kyseessä on työllistämis- tai palkkatukipaikka niin silloin se on käytännössä työtarjous, koska työnantajan kanssa on silloin sovittu siitä, että paikka on tarjolla juuri kyseiselle henkilölle.

Vierailija
20/48 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moniin paikkoihin en koskaan hakenut, vaan kuittasin vaan ko. tehtävän tehdyksi.

Tiedä sitten miten noita valvotaan, eli soitellaanko työkkäristä oikeasti työnantajille hakuajan päätyttyä, pahimmillaanhan siinä jäisi työ saamatta