Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu anopin tarve päteä miniälle?

Vierailija
17.02.2018 |

Tapaamisen jälkeen jään aina ihmettelemään, miksi anoppi haluaa päteä minulle. Esim viime tapaamisessa anoppi sanoi mm ”minä halusin itse hoitaa lapseni enkä viedä hoitoon”, ”meillä on onnellinen avioliitto”, ”minä olen hoitanut aina kuntoani” jne jne...

Minä hymyilen ja nyökyttelen ja tulee outo olo joka kerta, miksi anopilla on tarve tuoda esiin noita asioita ja noissa jutuissa puuttuu realistinen sävy. Itse puhun avoimesti mm riittämättömyyden tunteesta äitinä, hankalista kausista jne... ja toisaalta myös mukavista jutuista.

Anoppi jotenkin kilpailee(?) myös sillä asialla, että hän tuntee/tietää mieheni asiat parhaiten.

Mutta niin, mitä tämmöinen tarve esiintyä hyvässä valossa ja päteminen miniälle on?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän kantaa huolta siitä saako hänen poikansa sinusta sellaisen kumppanin jonka hänestä poika tarvitsee, ja koittaa tällaisilla huomautuksilla ohjata sinua mielestään oikealle polulle. Korostaa omaa esimerkkiään.

Jätä omaan arvoonsa, koita olla kärsivällinen. Epätäydellisiä ollaan kaikki, hänen sinun kohdallasi esiin tuleva rumempi piirteensä on puuttumisen ja pätemisen tarve ja sosiaalisesti kömpelö toteutus. Toisaalta taustalla kuitenkin on varmasti täysin vilpitön halu auttaa miestäsi ja pitää hänestä huolta. Ei ole hänen vika ettei ymmärrä ettei sitä näin voi tehdä.

Vierailija
22/34 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan anopin jotenkin vaihtaa vaihtamatta miestä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla anopilla kattilat paukkuu ja puhe on jatkuvaa säksätystä kun aina on kaikki huonosti. Kaikki haukutaan mennentullen. Pelottava akka!

Vierailija
24/34 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää huolta pojastaan. Varmistaa, että tiedät miehesi olevan kunnioitettu ja rakastettu, asettaa sinulle riman niinsanotusti.

Vierailija
25/34 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen anoppi tykkäsi musta kovasti ja ex miehen isän suku suorastaan palvoi. Nro 25

Vierailija
26/34 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ei ole syytä saada anoppisi hyväksyntää, jätä omaan arvoonsa vaan. Voit sanoa miehellisikin, että anoppi ilkeilee ja on alentuva sekä aggressiivinen sinua kohtaan, ja haluat pitää häneen etäisyyttä. Älä yritä rajoittaa miehesi tekemisiä tai viedä poikaa äidiltään tai äitä pojalta, vaan keskity pitämään huolta itsestäsi ja hoitamaan omia suhteitasi.

Vierailija
27/34 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniälle ei kannata sanoa mitään, kaikki koetaan nalkutuksena, riidanhaastamisena tai pätemisenä. Parempi olla hiljaa ja korkeintaan jollain yhähdyksellä osoittaa, että on edelleen hengissä. Jos sanoo, että "olen hoitanut lapseni itse", niin se on syyllistämistä, vaikka anopille se on pelkkä fakta omasta elämästä. Siksi on parempi olla ihan hiljaa, koska anopin elämä ei ole enää hänen omaansa sen jälkeen, kun poika on saanut naisen vierelleen.

Vierailija
28/34 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miniälle ei kannata sanoa mitään, kaikki koetaan nalkutuksena, riidanhaastamisena tai pätemisenä. Parempi olla hiljaa ja korkeintaan jollain yhähdyksellä osoittaa, että on edelleen hengissä. Jos sanoo, että "olen hoitanut lapseni itse", niin se on syyllistämistä, vaikka anopille se on pelkkä fakta omasta elämästä. Siksi on parempi olla ihan hiljaa, koska anopin elämä ei ole enää hänen omaansa sen jälkeen, kun poika on saanut naisen vierelleen.

Nuoren tytön epävarmuutta. Kyllä se siitä iän mukana karisee ja siinä kohtaa kun itsevarmuus saavutaan, kannattaa olla paremmalla puolella.

Vierailija
29/34 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen anoppisi ikätovereita varmaankin. Minulla oli itselläni tuollainen anoppi. Kehuu itseään edelleen, kaikki mitä hän tekee on täydellistä. Tätä olen kuunnellut 30 vuotta.

Itse vältän suorastaan 'hysteerisesti', etten vain tee samaa. Ei sillä, että minulla olisi pienintäkään tarvetta! Miniäni on ihana, fiksu, älykäs ja kaikinpuolin moderni upea nuori nainen. En koe, että voisin antaa hänelle yhtään neuvoa.

Jos jotakin haluaisin neuvoa, niin kääntyisin aina omien lasteni puoleen, en ikinä miniän tai vävyn. Sehän olisi klassinen esimerkki siitä, miten saa välit satavarmasti viilenemään. Miksi haluaisin sitä vain ohikiitävän pätemisen hetkeni takia, no en todellakaan.

Vierailija
30/34 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi näyttää mallia miten miestä kohdellaan haukkumalla appea ja muutenkin esimerkkiä että näin käyttäydytään aikuismaisesti ja arvokkaasti? Meilläkin voisi olla niin antoisia ja mukavia hetkiä koko porukalla, mutta ei. Kun on hirveä luonne anopilla nin se vaan sitten on. Ei se siitä muutu, eikä hänen oma asenteensakaan niin minkäs teet.. Ensi jouluna Leville..

Vierailija
31/34 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun anoppini tekee paljon samaa, mutta on hiukan rauhoittunut asian kanssa, koska olen alkanut sanomaan hänelle siitä. Myös mieheni on kyllästynyt siihen. Anoppini on vienyt tämän jopa pidemmälle kuin useimmat anopit, useita vuosia sitten hän uhkasi t.appaa minut.

Uskon jopa tietäväni syyn tälle. Anoppini kertoi minulle pari vuotta sitten, ettei hän tahallaan niin ikävästi käyttäydy minua kohtaan, kun hänestä tuntuu, että vein hänen poikansa häneltä ja he olivat vuosia yksin jne. Siinä varmaan syy aika monen anopin käytökselle.

Vierailija
32/34 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa anopeista on hulluja 😂

Vierailija
33/34 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi kertoo juttuja kuinka hän on tehnyt niin ja näin ja kuinka paljon paremmin hän jonkin asian hoiti kuin minä (esim muutot, lasten sairastamiset jne).

Harmi vaan ettei pysy totuudessa tai sitten aika on kullannut muistot aika reippaasti.

Vierailija
34/34 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun anoppini on kilpaillut kanssani kaikesta mahdollisesta 25 vuotta. Jos kerään 1 litran mustikkaa hän kerää 5 ja myös kertoo siitä. Jos yritän leipoa jotakin uutta, hän leipoo samaa. Itse koen hänet toisaalta auttavaisena, hän saattaa tehdä paljon ruokaa ja toimittaa sitten poikansa kautta sitä myös meille. Mutta samalla minulla on tunne, että hän on myös hyvin kontrolloiva. Hän on hyvin läheinen molempien poikiensa kanssa. He soittavat useamman kerran toisilleen erityisesti marjanpoiminta aikaan. Tulen hyvin hänen kanssaan toimeen ja juttuun. En kuitenkaan omia asioitani hänen kanssaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän