Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

”Miehiltä ei vaan voi vaatia... ” WTF?

Vierailija
17.02.2018 |

Tuntuu, että vieläkin on vähän vallalla sellainen ajatus, että mieheltä ei vaan voi vaatia samanlaista suoriutumista kodin- ja lastenhoidossa kuin naiselta. Toki virallisesti kaikissa perheissä ollaan tasa-arvoisia, mutta kuten tältäkin palstalta saa lukea vähintään sivulauseissa, se ei todellakaan pidä paikkaansa. Edelleen etenkin vanhemmalla väellä on ajatus että nainen hoitaa ja huolehtii, kun ei se mies kuitenkaan pysty tai että se nyt vaan on naisen rooli.

Minun exäni jätti kaiken kotiin ja lapsiin liittyvän minun harteilleni. Aikani sitä katselin, kunnes otin ja lähdin. Elintaso laski, mutta onnellisuus ja elämänlaatu parani 100 %.

Miksi sinä joka koet ettei miehesi ”kykene”, jäät sellaiseen liittoon?

Kysymys ei minullakaan ollut siitä, että olisin vaatinut jotain leikkaussalisteriiliä kotia. Ihan perus roskien ja pullojen vientiä, pyykinpesua, imurointia ja tavaroiden järjestelyä.

Tämä aihe nousi taas mieleen, kun lapsen luokka järjesti kahvilan koulun tapahtumassa. Ketkä siellä puuhasivat ja sopivat, suunnittelivat sähköpostiringissä yötä myöten, leipoivat ja lopulta seisoivat kahvilassa myymässä lasten kanssa. Aivan oikein, äiditpä tietenkin. Ihan yhtä vaativien töidensä ohessa kuin mitä miehilläänkin on.

Mitä hemmettiä oikeasti?

Kommentit (781)

Vierailija
41/781 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekee mies? naisten foorumilla? Oikeasti? Naurettavaa! :'D

Vierailija
42/781 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas 39 miehuus pienestä kiinni jos se kärsii siivoamisesta ja oman lapsen vaipan vaihtamisesta!

Arvostan omassa miehessäni juuri sitä että hänen ei tarvitse esittää miestä olemalla tietyn tyyppinen vaan miehuus on ja pysyy vaikka "alentuisi" vaihtamaan vaipat omalle lapselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/781 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietyntyyppiset miehet pääsevät pukille. Tietyntyyppiset eivät. Ketkä muuten olivat ne, jotka päättävät millaiset miehet saavat jälkikasvua?

Badabum!

Kyllä minä tunnen lukuisia miehiä, jotka hoitavat kotinsa. Itse tiskaavat, pyykkäävät ja luuttuavat. Muttei näillä miehillä naisia ole. 

eihän se olisi yhtään jännää jos mies hoitaa kaikki asiat ilman yllätyksiä.

Vierailija
44/781 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hypoteettinen kyssäri: Entä tilanne, jossa mieheke ei yksinkertaisesti osaa yhtään mitään? Edes vaihtaa niitä auton renkaita?

Voihan sitä opetella vaikka mitä eikä kaikkea edes tarvitse itse tehdä. Ei kukaan osaa mitään automaattisesti, ei nainen eikä mies.

Vierailija
45/781 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ottako kumppaniksenne ihmisiä jotka ei kanna vastuuta yhteisestä arjesta? Vähän voi peiliinkin katsoa jos tuollaisen kanssa jumittaa vuodikausia ilman että uskaltaa nostaa kytkintä. t. nainen

Vierailija
46/781 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietyntyyppiset miehet pääsevät pukille. Tietyntyyppiset eivät. Ketkä muuten olivat ne, jotka päättävät millaiset miehet saavat jälkikasvua?

Niinpä. Pyykkäämisestä ja leipomisesta pitävä mies ei useinkaan ole se, joka pääsee pukille

Vierailija
47/781 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Badabum!

Kyllä minä tunnen lukuisia miehiä, jotka hoitavat kotinsa. Itse tiskaavat, pyykkäävät ja luuttuavat. Muttei näillä miehillä naisia ole. 

Sehän oli juuri viestini pointti. Heterot kiinnostuvat erilaisesta ihmisestä ja sitten ihmetellään, kun mies ei olekaan nainen.

Vierailija
48/781 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se naisilla raskasta kun pitää vapaaehtoisesti itsensä myyjäisiin tunkea pätemään, valita kevätverhoja ja siirrellä tuikkukuppeja.

Asiat jotka eivät kiinnosta miehiä pätkääkään ovat miesten vastuunpakoilua?

Nimenomaan... Ap:kin tietää koko naapuruston autojen renkaitten vaihdon?! "Mikä siinä on vaikeeta..." kun tulee puhe asioista mitä ei itse koskaan tee.

Vierailija
49/781 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehisen miehen miehuus ei kärsi jos osaa myös tehdä ruokaa, siivota ja olla hyvä/osallistuva isä. Päin vastoin...minua ainakin kiihottaa fiksu aikuinen mies eikä mikään machopaska/lisälapsi.

Elämä on helppoa kun ei tarvitse ikinä riidellä kotitöistä tai rahasta sillä meillä tehdään ja eletään yhdessä "tiiminä" ja hommat hoituu.

Paljon mukavampi paneskella siistissä kodissa puhtaissa lakanoissa ilman turhia riitoja.

Noin rivosuisen merimiesmuijan kanssa en ainakaan alkaisi mihinkään O_o

Vierailija
50/781 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Badabum!

omasta ystäväpiiristä huomaa kyllä että mitä järjestyneempi ja siistimpi sitä varmemmin on neitsyt. Eniten panee ne jotka hoitaa kotihommat vähän sinnepäin. Jopa ne nappeja naamaan vetäneet metrin paskakassa sossupummina koko elämänsä asuneet ovat päässeet pukille.

Vierailija
51/781 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten minä ihmettelen tuollaisia "työliittoja". 

Miten muka rakkaus ja intohimo pysyy yllä jos mies joutuu siivoamaan ja leipomaan mokkapaloja? Ei naiset tuollaisista miehistä tykkää. Mutta monien miesten mielestä on suorastaan kiihottavaa kotitöitä tekevä nainen. 

Elättääkö se mies sitten naisen jotta tällä on aikaa ja voimia olla haluttava kodinhengetär?

Kyllä jotkut miehet tekevät näin. Mikäs siinä jos on hyvätuloinen mies! Aika unelma tilanne! Minä olisin mielelläni se kodinhengetär jos mieheni tulot olisivat riittävän hyvät ja miehelle olisi ok elättää minua.

Vierailija
52/781 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä melkolailla toteutuu se, että kaikki hommat tehdään puoliksi. Ei ole mitään miesten ja naisten töitä, vaan ihan samalla tavalla minä leikkaan ruohoa tai maalaan seiniä siinä kun mies siivoaa tai kokkaa. Mitään suuria remppoja tms ei uudessa rivitaloasunnossa ole. Auton korjaa ammattilaiset ja se vie ja järjestää huollon kumpi ehtii. Ehkä ainoa perinteinen ”naistentyö” on, että leivon silloin tällöin, koska tykkään siitä, mies ei koskaan. Lapset jo teinejä tai aikuisia.

Vierailija
53/781 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Pyykkäämisestä ja leipomisesta pitävä mies ei useinkaan ole se, joka pääsee pukille

Vaikka naiset sanovat haluavansa juuri tuollaisen miehen :D

Vähän sama kuin ne julkisuudessa 'feministeiksi' julistautuvat miehet... tuskin ne niitä maailman kovimpia naistenmiehiä ovat :DD

Pariutumisessa ja parittelussa valta on lähes täysin naisilla. Ihan perusnainen pääsee valitsemaan kymmenien tuhansien miesten joukosta, joten eiköhän sieltä löytyisi se siivoava feministimieskin. Jos naiset siis oikeasti haluaisivat sellaisen. 

Vierailija
54/781 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet ja naiset nyt vaan ovat erilaisia. Niin on ollut jo luolamies ajoista lähtien. Ei se tarkoita etteikö mies osaisi hoitaa kotia ja lapsia siinä missä nainenkin mutta helposti se roolijako kuitenkin painottuu siihen suuntaan miten aikojen alusta luonto on tarkoittanut. Minä en naisena halua rassata autoa, remontoida, tehdä raskaampia pihatöitä jne. Tietysti oppisin siinä missä mieskin mutta on vaan luontevampi roolijako että mies hoitaa nuo ja minulla on päävastuu kodinhoidosta. Se ei silti tarkoita että huolehtisin yksin kaikesta konkreettisesti. Mies kyllä tekee paljon myös mutta minulla on paremmin suunnittelu puoli hallussa. Ei mua haittaa, meidän perheessä toimii ihan hyvin.

Mitä hemmetin rassaamista nykyautoissa on? Ja varsinkaan niin usein että se olisi verrattavissa jokapäiväisiin kotitöihin? Tälläkin alueella missä minä asun, kaikki iskät ajelevat uusilla Andeilla, jotka ajetaan liikkeeseen renkaanvaihtoon. Rivarien pihoilla on 6x6 m nurtsi tai kokoterassi, sen hoidossa ei ihan hirveästi pääse rasittumaan. Asunnot on uusia ja remontti on korkeintaan sitä että vaimo haluaa teipata eteisen seinään tekstin live love laugh.

Tuo roolijako on peräisin sieltä kun naisten kokopäivätyötä oli se koti ja lapset. Miksi naisen on pitänyt ”vastoin luontaisia ominaisuuksiaan” venyä kodin ulkopuolelle töihin, mutta ”miehet nyt vaan on erilaisia”, edelleenkin? Haloo...

Ap

Kyllä meillä ainakin on jatkuvasti huoltotöitä kotona, vaikka meillä hyvässä kunnossa koti on. (Ehkä juuri siksi onkin) Ja lumitöitä harva se päivä -ja on muuten raskasta! Autotallien ja varastojen päivitys ja siivoaminen... On sekin vähättelyä että "miesten hommia" tehdään vain harvoin! Harva nainen edes tajuaa mitä kaikkea pitää tehdä.... Meillä kumpikin tekee lähes kaikenlaisia hommia, niin ei ole jäänyt epäselväksi työmäärä.

Anteeksi, mitä?! :'D Ja sitten naureskellaan naisten tuikkukipoille ja kevätverhoille. Mitä ihmeen varastoja sinä päivität? Jos sieltä varastosta nyt kerran vuodessa kaivetaan ne pieneksi jääneet sukset ja haljenneet pulkat pois, niin sekö nyt on ihan valtava miesten työ taas. 

Vierailija
55/781 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa muiden puolesta vastata, mutta itse en vaadi mieheltäni asioita. Mies osaa itsekin tehdä ne työt mitkä hänelle kuuluvat. Hoidan käytännössä kaikki kotityöt, mies välillä pesee tiskejä, ja astiat laittaa usein tiskikoneeseen. Hän omistaa auton, hoitaa kauppakäynnit ja vaikeat vakuutusasiat yms. Joskus imuroi. Noiden syiden vuoksi en halua vaatia mieheltä mitään muuta, koska hän on jo täydellinen minulle.

Erotkaa jos oma miehenne ei ole hyvä.

Vierailija
56/781 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ihmettelen itsekkin, hoidan kodin, ruoanlaiton ja teen 40h/viikossa töitä. Mies käy kaupassa ja vaihtaa lemikille veden. Tekee lyhkästä päivää, mutta tienaa siltin 4x enemmän kuin minä. Olen lähtemässä, vaikka kuinka elintaso tippuisi. Ei pysty enää hoitamaan mieslasta, lapsia kun ei tuon kanssa voisi edes kuvitella.

Vierailija
57/781 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leivoit mokkapaloja myyjäisiin, ja nyt kaikki miehet on paskoja?

Mistä toi miehiin kohdistuva vihasi oikein kumpuaa?

Kahvilan järjestämiseen kuuluu muutakin kuin mokkapalojen leipominen. Kymmeniä sähköposteja, kuka pääsisi osallistumaan, pääsisikö joku osallistumaan, kuka tekisi mitäkin, kuka toisi mitäkin, kuka pääsee paikalle, kuka ehtii olla mitenkin kauan, kuka jäisi siivoamaan... Oli siellä äitejäkin jotka ei osallistuneet, mutta kaikki osallistujat olivat naisia. Siinä meni monelta kaksi arki-iltaa, ensin leipomiseen ja sitten kahvilassa seisomiseen.

Ihan vapaaehtoisesti sinne olet itsesi tunkenut. Mitalin ja marttyyrinkruununko haluat?

En halua. Mutta jos yhteisesti on vanhempainillassa sovittu varainkeruusta, niin pakko kai se homma on hoitaa. Vai mitä sinä ehdotat tilalle?

Ehdotan että esität siellä vanhempainillassa eriävän mielipiteen ja ilmoitat ettet aijo osallistua. Siinä se. Ei ole pakko. Rahat voi kerätä suoraan rahana. Jos joku mieluummin leipoo niin fine, tehköön sen sitten mutta ketään ei siihen pakoteta.

Vierailija
58/781 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ihmettelen itsekkin, hoidan kodin, ruoanlaiton ja teen 40h/viikossa töitä. Mies käy kaupassa ja vaihtaa lemikille veden. Tekee lyhkästä päivää, mutta tienaa siltin 4x enemmän kuin minä. Olen lähtemässä, vaikka kuinka elintaso tippuisi. Ei pysty enää hoitamaan mieslasta, lapsia kun ei tuon kanssa voisi edes kuvitella.

palkatkaa siivooja?

Vierailija
59/781 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin rivosuisen merimiehen kanssa en ainakaan alkaisi mihinkään O_o

Vierailija
60/781 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa muiden puolesta vastata, mutta itse en vaadi mieheltäni asioita. Mies osaa itsekin tehdä ne työt mitkä hänelle kuuluvat. Hoidan käytännössä kaikki kotityöt, mies välillä pesee tiskejä, ja astiat laittaa usein tiskikoneeseen. Hän omistaa auton, hoitaa kauppakäynnit ja vaikeat vakuutusasiat yms. Joskus imuroi. Noiden syiden vuoksi en halua vaatia mieheltä mitään muuta, koska hän on jo täydellinen minulle.

Erotkaa jos oma miehenne ei ole hyvä.

Löytyy täältä sentään näköjään mukavan oloisiakin naisia noiden riivinrautojen ja valittajien joukosta. Melkoinen poikkeus tosin.