Ei kai tässä voi tehdä mitään. Miniän eilinen fb-päivitys - taas baarissa
Pakko vaan katsoa sivusta, kun perhe hajoaa. Rakensivat ihanan talon ja lapsia on kaksi. Poikani toivoo pääsevänsä hiihtämään ja kesällä pyöräilemään. Se vaan ei onnistu, kun miniä bilettää ja pitää olla lastenvahtina.
Viime kerralla kun olin yökylässä, että pääsivät yhdessä "rentoutumaan" niin tuli ahdistunut olo. Miniä on kyllä mukava, mutta nyt tuntuu, että kaikki on lähtenyt lapasesta. Masennustakin hänellä on ja puhutaan näistä asioista. En vaan käsitä, miten voisin auttaa.
Kommentit (165)
Vierailija kirjoitti:
En nyt ehdi vastaamaan kysymyksiin. Aamuratsian aika. Ap
Minähän kerroin, että en koskaan soittele ellei minuun oteta yhteyttä. On muutakin tekemistä kuin ratsata kakaroidensa perheitä. Totta hitossa kuitenkin on aikaa seurata keskusteluja täällä (esim. etätöitä) 🤓
- ap -
Tuntuu, että anopilla suurempi ongelma kuin miniällä ja pojan perheellä. Jospa anoppi pitäisi välillä vähän etäisyyttä poikansa perheeseen ja antaisi heidän elää omaa elämäänsä. Tuskin pojankaan perhe noin paljon puuttuu anopin elämäntapoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miniällä on toinen mies. Tai vähintäänkin on koukussa baarissa saamaansa huomioon. Niin käy monelle kun pikkulapsihorroksesta herää. Menee ohi, jos tajuaa ajoissa tai sitten hajottaa perheen tuolla.
Näin ajattelen. Toista miestä ei ole. Sen tiedän varmasti. Tuo huomion saaminen kyllä voisi pitää paikkansa. Pukeutuu joskus aika ns. "antaviin" vaatteisiin, josta paska anoppi on joskus huomauttanut 😁
Tuokin yksi kommentti varmaan pitää paikkansa, että on saanut tosi nuorena ensimmäisen lapsensa ja nyt tuntuu, että kaikki se nuoruuden ilonpito on jäänyt pitämättä.
- ap -
Et ole tosissasi että menet huomauttelemaan miniällesi asioista, jotka eivät todellakaan sinulle kuulu?
Joskus ihmisillä on menevämpi vaihe ja joskus ei. Et sinä voi mennä muuttamaan miten toiset elää, sinä kun olet vain sivuhenkilö heidän tarinassaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miniällä on toinen mies. Tai vähintäänkin on koukussa baarissa saamaansa huomioon. Niin käy monelle kun pikkulapsihorroksesta herää. Menee ohi, jos tajuaa ajoissa tai sitten hajottaa perheen tuolla.
Näin ajattelen. Toista miestä ei ole. Sen tiedän varmasti. Tuo huomion saaminen kyllä voisi pitää paikkansa. Pukeutuu joskus aika ns. "antaviin" vaatteisiin, josta paska anoppi on joskus huomauttanut 😁
Tuokin yksi kommentti varmaan pitää paikkansa, että on saanut tosi nuorena ensimmäisen lapsensa ja nyt tuntuu, että kaikki se nuoruuden ilonpito on jäänyt pitämättä.
- ap -Et ole tosissasi että menet huomauttelemaan miniällesi asioista, jotka eivät todellakaan sinulle kuulu?
Joskus ihmisillä on menevämpi vaihe ja joskus ei. Et sinä voi mennä muuttamaan miten toiset elää, sinä kun olet vain sivuhenkilö heidän tarinassaan.
Kyllä huomauttelen ja me nauretaan sille yhdessä. Ollaan hyvät kaverit miniän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap -Et ole tosissasi että menet huomauttelemaan miniällesi asioista, jotka eivät todellakaan sinulle kuulu?
Kyllä huomauttelen ja me nauretaan sille yhdessä. Ollaan hyvät kaverit miniän kanssa.
Sitten ei luultavasti ole ongelma keskustella tästäkään aiheesta hänen kanssaan ihan kasvotusten.
Vierailija kirjoitti:
1) Siis, valittaako poikasi sinulle aiheesta, vai teetkö nyt omia päätelmiäsi jonkun naurettavien somepäivitysten takia? Oma äitini on juuri sellainen, että jos käyn moikkaamassa tuttuja jossain vieressa olevista baareista ja tulen tägätyksi tai teen itse aiheesta päivityksen, niin olen jatkuvasti päissään ja viihteellä ja vaikka minkälainen alkoholisti. Todellisuudessa olen juonut jotain kolaa ja viipynyt reissuillani ehkä tunnin, kotihiiri kun olen.
Saa masentunutkin käydä ulkona. Ei kukaan sitä sinunkaan poikaasi kai ole estänyt mitään tekemästä. 2) Lakkaa puuttumasta, kyllä pyytävät apua kun tarvitsevat.
1)
Poika ei ole moittinut vaimoaan paitsi pari viikkoa sitten huomasin, että on aika väsynyt tilanteeseen.
2)
Koskaan en soita ja kysele mitään. Olen vain taustalla ja tietävät, että apua saa, jos sitä pyytää.
- ap -
27-v, kaksi lasta, joista toinen kouluikäinen, talo rakennettu ja vastuullinen työ (oletan, että miniä on korkeasti koulutettukin). On kyllä pojallasi aikamoinen vaimo ja sinulla miniä. Kai tuossa tahdissa haluaa jossain välissä juhliakin, kun nuoruus on mennyt muussa.
Aika outo asenne, että et koskaan soita itse? Kuinka usein olet heille lastenvahtina?
Noita vaiheita tulee sekä miehille että naisille. Nyt on talo valmis, lapset hiukan jo kasvaneet, joten uutta tulokulmaa elämään etsitään. Toinen tuollainen vaihe alkaa usein n. 40-vuotiaana, kun miettii, että tässäkö se elämä oli ja kun huomaa, että elämää on enemmän takanapäin kuin edessä.
Saako poikasi halutessaan mennä? Jos tilanne molemmille on, sen ei pitäisi häiritä sinua.
Lastenvahtina omille lapsilleen? Sitä taidetaan paremminkin kutsua normaaliksi vanhemmuudeksi.
Älä vie pyytämättä ruokia. Nykyihmiset haluavat syödä omannäköisiään ja herkullisia ruokia. Älä kyylää. Hanki oma elämä. Muutakin kuin palstailua ja kyyläystä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap kyttää miniän facea?
Poistaisin tommosen kyylän.
Vierailija kirjoitti:
Älä vie pyytämättä ruokia. Nykyihmiset haluavat syödä omannäköisiään ja herkullisia ruokia. Älä kyylää. Hanki oma elämä. Muutakin kuin palstailua ja kyyläystä.
Ongelma-anoppi. Ihmishirviö. Hyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiihtämään ja pyöräilemään? Ei kai se miniä yötä päivää biletä?
Tarkoitin tässä vapaa-aikaa, jota siis on viikonloppuisin. Se vaan ei toimi, että toinen lähtee perjantai-iltana baariin ja seuraavan päivän oksentelee. Iltapäivällä saattaa olon salliessa siemailla viiniä.
Eipä siinä pojalle jää aikaa harrastuksiin, kun pitää huolehtia lapsista.
- ap -
Kuule, omien lasten hoitaminen ei ole mitään lastenvahtimista ja tekee pojalle ihan hyvää tutustua omiin lapsiinsa. Älä valita.
Taidat olla vähän koulutettu kateellinen kyylä.
Vierailija kirjoitti:
27-v, kaksi lasta, joista toinen kouluikäinen, talo rakennettu ja vastuullinen työ (oletan, että miniä on korkeasti koulutettukin). On kyllä pojallasi aikamoinen vaimo ja sinulla miniä. Kai tuossa tahdissa haluaa jossain välissä juhliakin, kun nuoruus on mennyt muussa.
Aika outo asenne, että et koskaan soita itse? Kuinka usein olet heille lastenvahtina?
Olen samaa mieltä, että ovat saavuttaneet paljon nopeassa tahdissa.
Asenteeni on outo tuon soittamisen takia koska: Miniä joskus kertoi, että hän ei tykkää yhtään, kun äitinsä soittelee. Otin sitten tuosta onkeeni ja ajattelin, että he pitävät minuun yhteyttä. Hyvin on toiminut 😊
Lastenvahtina en mielestäni ole liian usein - ehkä pari kertaa viikossa.
- ap -
Vierailija kirjoitti:
Miten asia kuuluu sinulle? Jos eivät ole yhdessä viihteellä, toinen vanhempi hoitaa lapsia. Jos ovat yhdessä viihteellä, hoitaja on varmasti järjestetty. Ihme kyyliä anopit, omalta otin juuri avaimen pois, kotikamerassa kun näkyi että täällä käytiin ilman asiaa. Sellaisia anoppeja.
Miniä joka juo itsensä oksentelukuntoon ja juo sitten loiventavis on alkoholisoitumassa kovaa vauhtia... tai on jo alkoholisti.
Erityisen kurjaa, kun on lapsia tuota seuraamassa.
Mitäs sitten jos tilanne olisi toisinpäin, poika bilettää. Heräisikö huoli? 🙂
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla vähän koulutettu kateellinen kyylä.
Ehkä minä sitten olen 😁
- ap -
Siis, valittaako poikasi sinulle aiheesta, vai teetkö nyt omia päätelmiäsi jonkun naurettavien somepäivitysten takia? Oma äitini on juuri sellainen, että jos käyn moikkaamassa tuttuja jossain vieressa olevista baareista ja tulen tägätyksi tai teen itse aiheesta päivityksen, niin olen jatkuvasti päissään ja viihteellä ja vaikka minkälainen alkoholisti. Todellisuudessa olen juonut jotain kolaa ja viipynyt reissuillani ehkä tunnin, kotihiiri kun olen.
Saa masentunutkin käydä ulkona. Ei kukaan sitä sinunkaan poikaasi kai ole estänyt mitään tekemästä. Lakkaa puuttumasta, kyllä pyytävät apua kun tarvitsevat.