Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kai tässä voi tehdä mitään. Miniän eilinen fb-päivitys - taas baarissa

Vierailija
17.02.2018 |

Pakko vaan katsoa sivusta, kun perhe hajoaa. Rakensivat ihanan talon ja lapsia on kaksi. Poikani toivoo pääsevänsä hiihtämään ja kesällä pyöräilemään. Se vaan ei onnistu, kun miniä bilettää ja pitää olla lastenvahtina.
Viime kerralla kun olin yökylässä, että pääsivät yhdessä "rentoutumaan" niin tuli ahdistunut olo. Miniä on kyllä mukava, mutta nyt tuntuu, että kaikki on lähtenyt lapasesta. Masennustakin hänellä on ja puhutaan näistä asioista. En vaan käsitä, miten voisin auttaa.

Kommentit (165)

Vierailija
21/165 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko poikasi sanonut, että ei jaksaisi vaimonsa jatkuvaa baareilua?

Huomaan, että moni alapeukuttaa toimintaani. Poika ei ole moittinut vaimoaan paitsi pari viikkoa sitten huomasin, että on aika väsynyt tilanteeseen. Siskonsa myös on huomannut jo kauan, että kaikki ei ole hyvin.

- ap -

Sitten sun pitää keskustella poikasi kanssa, eikä tulla haukkumaan tänne av-palstalle miniääsi.

Sanoin, että miniä on mukava - en haukkunut. Olen vain huolissani. Ehkä sitten ei olisi pitänyt purkaa huoltani tälle palstalle. Kumminkin täältä saa joskus tukea.

- ap -

Vierailija
22/165 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaan, että moni alapeukuttaa toimintaani. Poika ei ole moittinut vaimoaan paitsi pari viikkoa sitten huomasin, että on aika väsynyt tilanteeseen. Siskonsa myös on huomannut jo kauan, että kaikki ei ole hyvin.

- ap -

Sitten sun pitää keskustella poikasi kanssa, eikä tulla haukkumaan tänne av-palstalle miniääsi.

Sanoin, että miniä on mukava - en haukkunut. Olen vain huolissani. Ehkä sitten ei olisi pitänyt purkaa huoltani tälle palstalle. Kumminkin täältä saa joskus tukea.

- ap -

Otsikko: ”Ei kai tässä voi tehdä mitään.” Kyllä tilanteelle voi tehdä, jos haluaa, niin keskustelu heidän kanssaan yhdessä tai erikseen on suotavaa, jos on huolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/165 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos puhuisit poikasi ja miniäsi kanssa näin alkuun? Turha täällä tai facessa on oletuksia tehdä. Ehkäpä kaipaavatkin apua, mutta eivät ole kehdanneet kertoa kenellekään. Jutelkaa yhdessä asioista.

Vierailija
24/165 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista nähdä kuka on tarinan pahis. Ryyppäävä vaimo, perheen hoitava mies vai ylihuolehtiva anoppi. Ryyppäävä mies olisi jo ristiinnaulittu. Anopille taitaa jäädä luu käteen kuitenkin.

Vierailija
25/165 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten asia kuuluu sinulle? Jos eivät ole yhdessä viihteellä, toinen vanhempi hoitaa lapsia. Jos ovat yhdessä viihteellä, hoitaja on varmasti järjestetty. Ihme kyyliä anopit, omalta otin juuri avaimen pois, kotikamerassa kun näkyi että täällä käytiin ilman asiaa. Sellaisia anoppeja.

Asia kuuluu minulle sillä tavalla, että olen huolissani poikani perheestä.  Hoitaja on tosiaan järjestetty, jos ovat yhdessä viihteellä ja se olen minä.

Kyylä en ole. Koskaan en soita ja kysele mitään. Olen vain taustalla ja tietävät, että apua saa, jos sitä pyytää.

- ap -

Vierailija
26/165 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniäsi on ihan perinteinen suomalainen mies :)

Vierailija
27/165 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole huolissasi. Kyllä he pärjäävät, tavalla tai toisella. Aikuisia kuitenkin ovat. Tästä muuten tunnistaa, kenestä on kyse. Ei naurattaisi miniänä lukea tätä ketjua.

Vierailija
28/165 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Perheellisiä miehiä baarit täynnä viikonloppuisin. Vaimo hoitaa lapsia kotona. Eikä kukaan ole huolissaan perheen hajoamisesta. Saati siitä että saako äiti omaa aikaa tai pääseekö harrastamaan omia juttujaan.

Vierailija
29/165 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap -

Ei ap hauku miniää vaan kysyy neuvoja. Masentunut kahden lapsen äiti lääkitsee masennusta alkoholilla. Kävikö kenelläkään teistä alapeukuttajista mielessä, että kyse voi olla oikeasta huolesta. 

Olen itse seurannut läheltä ihmistä, joka hitaasti alkoholisoitui. Hänellä onneksi ei ollut lapsia. En osaa neuvoa. Läheiselläni ei omasta mielestään ollut alkoholiongelmaa vaan hän vain "rentoutui" ja "nollasi" työviikon jälkeen. 

Vierailija
30/165 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miniällä on tosi vastuullinen työ ja ymmärrän paineet siitä. Sitten kun tulee kotiin niin kaikki ns. "kaatuu päälle"; mukulat riekkuu, pyykkivuori vaan kasvaa, ruokaakin pitäisi tehdä yms.

Ihan arkipäivää monelle.

Sivuseikkana mainittakoon, että miniä on ihan järjettömän hieno kakkujen tekijä - ei niinkään ruokien. Minä taas päinvastoin. Monesti vien mukanani jättisatsin vaikka perunasoselaatikkoa mennessäni lastenvahdiksi.

Saanko kirkkaamman kruunun, jos sanon, että paistan usein myös lettuja lasten kanssa? 😇

- ap -

Vierailija
31/165 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap -

Ei ap hauku miniää vaan kysyy neuvoja. Masentunut kahden lapsen äiti lääkitsee masennusta alkoholilla. Kävikö kenelläkään teistä alapeukuttajista mielessä, että kyse voi olla oikeasta huolesta. 

Olen itse seurannut läheltä ihmistä, joka hitaasti alkoholisoitui. Hänellä onneksi ei ollut lapsia. En osaa neuvoa. Läheiselläni ei omasta mielestään ollut alkoholiongelmaa vaan hän vain "rentoutui" ja "nollasi" työviikon jälkeen. 

Tästä tuli kyyneleet silmiin. Joku tajuaa ja on empaattinen. Kiitos.

- ap -

Vierailija
32/165 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- ap -

Harvoin saa. Solvauksia täällä saa pyytämättäkin. Oletteko jutelleet pojan ja miniä kanssa? Saako miniä apua masennukseensa? Jos hän on työssäkäyvä, työterveyden kautta voi saada lähetteen psykologille tai psykiatrille. 

Vierailija
33/165 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap -

Miksi anoppeja ja aviomiehiäkin saa haukkua, mutta bilehileminiä on täydellinen vaimo ja äiti.:DDDDDDDD

t. .itsekin olen miniä, jolla olisi anopista paljon sanottavaa, mutta en alennu moiseen.

Vierailija
34/165 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap -

Tästä tuli kyyneleet silmiin. Joku tajuaa ja on empaattinen. Kiitos.

- ap -

Ole hyvä. Ei minusta mitään apua tosin ollut. :-/ 

31

Vierailija
35/165 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

. Ryyppäävä mies olisi jo ristiinnaulittu.

Tämä!

Vierailija
36/165 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa miniällä kolmenkympinkriisi häämöttää kun menojalkaa vipattaa tolleen.poikasi on ilmeisesti liian kiltti kun katsoo tota läpi sormien eikä saa akkaa ruotuun?

Sano pojallesi että jättää vaan lapset äitinsä kanssa kotiin(oli sillä krapula tai ei) ja lähtee vaikka sinne hiihtämään..kyllä se mörkö sieltä sängynpohjalta nousee ☺️

N25

Vierailija
37/165 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi anoppeja ja aviomiehiäkin saa haukkua, mutta bilehileminiä on täydellinen vaimo ja äiti.:DDDDDDDD

Anoppi on lähtökohtaisesti kyylä ja pojassa roikkuva riippa. MIes on lähtökohtaisesti väkivaltainen. Jos nainen/äiti on väkivaltainen, syy on varmasti jossakussa miehessä. Näin se menee. 

Mutta palataan ap:n tilanteeseen. Toki miniä saa baarissa käydä siinä missä mieskin. Omiin silmiin tarttui sanat masennus ja alkoholi. Oma äitini tissuteli masennustaan pois, kun olin lapsi. Muistan lapsuuteni turvattomana ja kylmänä. Kukaan ei puuttunut asiaan, en tiedä huomasiko edes. Ap sanoo että tyttärensä on myös huomannut, että kaikki ei ole hyvin. Ovatko tytär ja käly hyvissä väleissä? Voiko tytär puhua miniälle huolesta?

Vierailija
38/165 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä luultavasti tunnistaa melko moni suomalainen perheenäiti itsensä. Ovat valitettavasti kasvava ongelma ja auttaminen on todella hankalaa vrt. ryyppäävä mies, koska nainen tavallisesti kokoaa ensin verkoston ympärilleen ja sitten uppoaa päihdeongelmaansa. Lapset eivät siis jää heitteille, koska aina on joku joka huolehtii, eli viranomaistaholla ei juurikaan ole keinoja.

Vierailija
39/165 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa miniällä kolmenkympinkriisi häämöttää kun menojalkaa vipattaa tolleen.poikasi on ilmeisesti liian kiltti kun katsoo tota läpi sormien eikä saa akkaa ruotuun?

Sano pojallesi että jättää vaan lapset äitinsä kanssa kotiin(oli sillä krapula tai ei) ja lähtee vaikka sinne hiihtämään..kyllä se mörkö sieltä sängynpohjalta nousee ☺️

N25

Voi ollakin. Miniä täyttää tänä vuonna 27 vuotta ja ehkä hän ajattelee, että nuoruus on ohi. Itse olen 58-vuotias, eikä nuoruus ole ohi vieläkään 😊

- ap -

Vierailija
40/165 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko vaan katsoa sivusta, kun perhe hajoaa. Rakensivat ihanan talon ja lapsia on kaksi. Poikani toivoo pääsevänsä hiihtämään ja kesällä pyöräilemään. Se vaan ei onnistu, kun miniä bilettää ja pitää olla lastenvahtina.

Viime kerralla kun olin yökylässä, että pääsivät yhdessä "rentoutumaan" niin tuli ahdistunut olo. Miniä on kyllä mukava, mutta nyt tuntuu, että kaikki on lähtenyt lapasesta. Masennustakin hänellä on ja puhutaan näistä asioista. En vaan käsitä, miten voisin auttaa.

Pitäisi ensin tietää mihin asioihin miniä on tyytymätön elämässään. Ehkei saa parisuhteestaan sitä mitä kaipaa. Heidät pitäisi lähettää 2 viikoksi kahdestaan hoitamaan suhdettaan. Itsellä tuli avioliitossa biletyskausi, kun arki alkoi tuntumaan yksinäiseltä. *Poikasi pitäisi opetella sanomaan ei ja vaatia yhteistä aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan