Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olkaimettomat mekot vanhojen tansseissa. Voi ei...

Vierailija
16.02.2018 |

Oltiin eilen katsomassa mieheni tyttären vanhojen tansseja. Upeita ja kauniita nuoria naisia ja niin komeita nuoria miehiä frakeissaan. Ihastelin todella niitä pukuja ja kampauksia. Tanssit alkoi, niin lähes jokainen jolla oli olkaimeton mekko joutui kokoajan nostelemaan miehustaa tai muuten yrittivät käsillään peittää dekoltee aluetta. Tytöt oli aika tuskaisia niissä tanssilajeissa joissa oli joku hyppely. Joka tanssin välissä revittiin kaksin käsin pukua ylöspäin. Ihan vaan vinkiksi tulevien wanhojen vanhemmille, että kannattaa suositella nuorelle pukua joka ei ole olkaimeton. Vähän idylli kärsi siitä kun näki miten nuori kokoajan jännitti pysyykö puku tarpeeksi ylhäällä

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä juhla on muuttanut muotoaan. No, ajat muuttuvat.

Itse pukeuduimme vuosisadan alun juhlatamineisiin ollessamme "vanhoja" eli koulun vanhimpia. Haimme inspiraatiota historiallisista juhlapuvuista, siis. Pidin niitä kovin tyylikkäinä ja omasta mielestäni ne ovat sitä edelleen.

Prom-henki on ilmeisesti hiipinyt ja täysin vallannut juhlan muutamassa vuosikymmenessä.

Kauan, kauan sitten kun olin itse lukiossa, vanhojenpäivänä pukeuduttiin vanhuksiksi. Pojilla oli pappavaatteet ja tytöt pukeutuivat huivipäisiksi mummoiksi kävelykeppeineen. Tanssiaisia ei ollut, tarkoitus oli vaan ilmentää että olemme nyt koulun vanhuksia kun ne edelliset on potkittu ulos.

Tavoittelit ehkä hauskuutta kommentissasi, mutta vanhojenpäivän perinnettä et taida kovin hyvin tuntea.

https://yle.fi/uutiset/3-9461485

Itse kuulun linkin jutussa kuvan numero 6 sukupolveen.

Luuletko että aina on ollut yhtenäinen käytäntö kaikissa Suomen lukioissa?

Minäkin tunnen ihmisiä joiden vanhojenpäivä oli juuri tuollainen mitä lainaamasi kommentoija kertoi. 80-luvulla.

Kiva YLEn juttu vaikka 1962 ei vielä ollut beatlejen, seksuaalisen vallankumouksen ja värikkäiden sukkahousujen aikaa Suomessakaan. Mainitsemisen arvoinen asia olisi myös että ennen käytettiin (usein) oikeasti vanhoja pukuja, esim oman suvun hääpukua 1800-luvulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla