Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olkaimettomat mekot vanhojen tansseissa. Voi ei...

Vierailija
16.02.2018 |

Oltiin eilen katsomassa mieheni tyttären vanhojen tansseja. Upeita ja kauniita nuoria naisia ja niin komeita nuoria miehiä frakeissaan. Ihastelin todella niitä pukuja ja kampauksia. Tanssit alkoi, niin lähes jokainen jolla oli olkaimeton mekko joutui kokoajan nostelemaan miehustaa tai muuten yrittivät käsillään peittää dekoltee aluetta. Tytöt oli aika tuskaisia niissä tanssilajeissa joissa oli joku hyppely. Joka tanssin välissä revittiin kaksin käsin pukua ylöspäin. Ihan vaan vinkiksi tulevien wanhojen vanhemmille, että kannattaa suositella nuorelle pukua joka ei ole olkaimeton. Vähän idylli kärsi siitä kun näki miten nuori kokoajan jännitti pysyykö puku tarpeeksi ylhäällä

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä hupaista seurata kerran muinoin vanhojen tansseissa, kun pyöreähköllä, runsaspovisella tytöllä oli se valuva olkaimeton tanssimekko - lopulta hänen kaveljeerinsakin nosteli sitä ylemmäs. Hauskaa näytti olevan heillä itselläänkin :D

On hienoa päästä seuraamaan, koska ainakin meillä päin nuoret olivat harjoitelleet kovasti ja tanssit osattiin. Mutta ei ne silti mitkään linnanjuhlat ole, joten turhat rypyt otsalta pois! Osaavat sitten miettiä olkainasiaa seuraavalla kerralla paremmin, jos sattui päälle huonosti menossa mukana pysyvä vaate. Jospa se seuraava kerta olisikin oikeat linnanjuhlat!

Vierailija
42/61 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli olkaimeton mekko ja toinen rinta pullahtikin ulos kesken tanssin :D Aika äkkiä sen sai kauhaistua takaisin piiloon, enkä antanut pokerinaaman muuttua miksikään :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänekoskella tanssiseuraksi löydetty afghanistanilaisia, ullatus tulee myöhemmin.

Vierailija
44/61 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli mittatilaustyönä tehty olkaimeton mekko ja pysyi ihan hyvin päällä, tosin silikoninauha varmisti vielä että ei liikahda. Moni poika astui helmoilleni, mutta eipä onneksi haitannut.

Vierailija
45/61 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä juhla on muuttanut muotoaan. No, ajat muuttuvat.

Itse pukeuduimme vuosisadan alun juhlatamineisiin ollessamme "vanhoja" eli koulun vanhimpia. Haimme inspiraatiota historiallisista juhlapuvuista, siis. Pidin niitä kovin tyylikkäinä ja omasta mielestäni ne ovat sitä edelleen.

Prom-henki on ilmeisesti hiipinyt ja täysin vallannut juhlan muutamassa vuosikymmenessä.

Kauan, kauan sitten kun olin itse lukiossa, vanhojenpäivänä pukeuduttiin vanhuksiksi. Pojilla oli pappavaatteet ja tytöt pukeutuivat huivipäisiksi mummoiksi kävelykeppeineen. Tanssiaisia ei ollut, tarkoitus oli vaan ilmentää että olemme nyt koulun vanhuksia kun ne edelliset on potkittu ulos.

Tavoittelit ehkä hauskuutta kommentissasi, mutta vanhojenpäivän perinnettä et taida kovin hyvin tuntea.

https://yle.fi/uutiset/3-9461485

Itse kuulun linkin jutussa kuvan numero 6 sukupolveen.

Luuletko että aina on ollut yhtenäinen käytäntö kaikissa Suomen lukioissa?

Minäkin tunnen ihmisiä joiden vanhojenpäivä oli juuri tuollainen mitä lainaamasi kommentoija kertoi. 80-luvulla.

Vierailija
46/61 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ylipäätään ymmärrä ollaimettomia mekkoja. Häissä tai muualla. Näyttävät todella harvoin hyvältä kantajansa päällä. Ehkä hoikat 16-vuotiaat ovat siihen poikkeus.

Eivätkä edes he. Olkaimeton ei todellakaan näytä hyvältä kenenkään päällä, oli kyse sitten mekosta, iltapuvusta tai vaikka topista tai uikkarin yläosasta. Tulee todella ryhditön ja tyylitön vaikutelma, minkä lisäksi ne tosiaan taitavat olla ihan hirveitä käyttää.

Vierailija
47/61 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulevian vanhojen huoltajat! Olkaimettomissa puvuissa, pitää olla luut ja niiden pitää " nojata" lantion luihin. Silloin pukua ei tarvitse kiskoa. Kun puku on lantion luiden varassa, se ei voi valua alaspäin edes pomppiessa. Valmiiksi ostettua pukua voi säätää ompelemalla nurjalle luukujia ja kaventamalla vyötäröä.

Valuvat puvut ovat liian löperöitä ja vyöräröltä ja lantiolta liian suuria.

Tämä. Lisäksi puku tulee pukea päälle oikein ja "hakea oikeat säädöt" nyöritykseen. Tyttäreni puku ei valunut eikä hölskynyt, sillä nyörit kiristettiin juuri oikeaan tiukkuuteen. Nostettiin käsiä yös, hypähdeltiin, kumarruttiin, kokeiltiin kaikkia niitä liikkeitä, joita tanssiessa joutuu tekemään. Puku istui loistavasti tanssiaisten ajan ja tyttäreni sanoi, että se myös tuntui varmalta päällä.

Vierailija
48/61 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikaa sheivaamattomia kainaloita näkyi Jäähallissa. Tarkkuutta!

On muotia jättää lyhyt sänki, joka juuri ja juuri erottuu kauas.

Vierailija
49/61 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tyttäreni halusi välttämättä olkaimettoman, yritin kyllä järkeä puhua. No, vaikka hän on äärimmäisen hoikka, kuvissa näkyy kainalossa "makkaraa" ja nyt on aivan hajalla tästä. Oli kuulemma myös pomppiessa epämukava.

Ehkä valitsee sitten häihinsä jotain muuta..

Vierailija
50/61 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä ketjun ihanin kommentti. Näin juuri!

Itse tykkään olkaimettomista mekoista ja mulla on ollut sellainen mm.vanhojentansseissa, omissa häissäni sekä monissa, monissa muissa juhlissa eikä mun mekkoni ole valuneet tai puristaneet makkaroita minnekään. Ilmeisesti mulla on käynyt hyvä tuuri mekkojen suhteen ja/tai sellainen vartalotyyppi että mekot pysyy ylhäällä.

Vierailija
51/61 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä ketjun ihanin kommentti. Näin juuri!

Itse tykkään olkaimettomista mekoista ja mulla on ollut sellainen mm.vanhojentansseissa, omissa häissäni sekä monissa, monissa muissa juhlissa eikä mun mekkoni ole valuneet tai puristaneet makkaroita minnekään. Ilmeisesti mulla on käynyt hyvä tuuri mekkojen suhteen ja/tai sellainen vartalotyyppi että mekot pysyy ylhäällä.

Lainaus jäi jonnekin matkalle. Toisin kuin mekot.

Vierailija
52/61 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siitä mihinkään pääse, että olkaimeton mekko on tyylittömän, halvan ja tyrkyn näköinen. Toki ne pastelliset muovikankaista tehdyt kiinamekot ovat halvan näköisiä olkaimellisenakin.

Onneksi laadukkaan ja tyylikkään näköisiäkin nuoria on. Pisteet heille.

Vierailija
53/61 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytin sellaista kaksipuolista teippiä olkaimettomien mekkojen alla, auttoi!

Vierailija
54/61 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa poikani vuosikurssin vanhoista tänä vuonna tanssi olkaimellisessa mekossa. Noita olkaimettomia oli vain muutama, eivätkä kyllä edukseen erottaneet.

Kauniita nuoria on ihana katsella, mutta voi kun tuo olkaimeton mekkomuoti menisi jo pois kokonaan.

Vierailija
55/61 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
56/61 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa tyhmyyttä.

Paremmilta olkaimettomat puvut kuitenkin 18-vuotiailla näyttävät kuin kuusikymppisillä.

Vierailija
57/61 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se tietysti haikeaa, kun perinne - se alkuperäinen karnevalistinen - on kadonnut, ja nyt tanssitaan  totisina ja laitettuina. Toisaalta voi olla hyväkin, että lapsuus on taas pidentynyt, ja tytöt vielä tuossakin iässä haluavat leikkiä prinsessaa. Kapinan sekä sukupuoli-, sukupolvi- ja luokkaroolien haastamisen aika on (toivottavasti) myöhemmin.

Vierailija
58/61 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikaa sheivaamattomia kainaloita näkyi Jäähallissa. Tarkkuutta!

On muotia jättää lyhyt sänki, joka juuri ja juuri erottuu kauas.

😳 oikeesti?

Vierailija
59/61 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne varmaan oikeasti valuisi, mutta kun muoti on noin antava, niin nuoret tutöt tuntevat olonsa epävarmaksi. Ei ole ihan kaunistakaan miten tyrkyt rintamukset nuorten tyttöjen mekoissa on. Sama kuin morsiamet, jolloin usein jon jo enemmän rintamusta ja tilanne kiusallinen kaikille. Minne katsoa kun rinnat tursuavat yli...rinnat ovat vuolaasti esillä ja kaikilla on kiusallista. Ei edes kirkkoon hävetä mennä moisessa asussa, huh. Kauniimpaa olisi kun olisi hieman enempi piilossa nisät.

Vierailija
60/61 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi "kaunista"

http://vilma-myownlife.blogspot.fi/2013/08/taydellinen-vanhojentanssime…

Istuu hyvin ja joo..

Huh, kamalan näköinen tuossa kuvassa. Onneksi myöhemmissä postauksissa näyttää istuvan paremmin.