Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Katsoin Kill Bill -elokuvat pitkästä aikaa ja voi juku!

Vierailija
16.02.2018 |

Ne olivat kyllä todella hyviä! Saivat myös lisää syvyyttä, kun näki ne nyt vanhempana. Mielestäni Tarantinon pääteos.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nähnyt Tarantino leffoista tuohon Inglorious Basterdsiin asti.

Ainoat leffat, jotka minuun eivät ole iskeneet ovat olleet Jackie Brown ja  Death Proof.

Omasta mielestäni Kill Billit ovat ehkä Tarantinon toiseksi parhaimmat tuotokset. Itse pidän parhaimpana Reservoir Dogsia.

Vierailija
22/29 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo reilusti yli 5-kymppinen täti kun katsoin Kill Billit ensimmäistä kertaa. Suunnilleen vahingossa aloitin ja siinä sitä oltiin. En olisi uskonut että pidän niistä näin kertakaikkisesti, jos joku olisi selittänyt mitä niissä on ja käskenyt katsomaan.

En pysty katsomaan elokuvien väkivaltamässäilyä, joten oli yllättävää, että koin esim. O-Renin the Crazy 88:n kohtauksen väkivallan itse asiassa aika abstraktina. Se oli siis erikoisella tavalla abstrakti toteutus hyvin konkreettisissa kohtauksissa. Jäin sitten ihmettelemään sitä, että Kill Bill on ollut tv:ssä kielletty alle 18-vuotiailta, kun taas paljon yksilöidympi, henkilökohtaisen tunnepitoinen, havainnollinen ihmisen tappo on saanut ikärajan 16 (en muista elokuvan nimeä, muistan kyllä oksettavan tunteen, äänimaailman ja veren roiskeet).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoat leffat, jotka minuun eivät ole iskeneet ovat olleet Jackie Brown ja  Death Proof.

Omasta mielestäni Kill Billit ovat ehkä Tarantinon toiseksi parhaimmat tuotokset. Itse pidän parhaimpana Reservoir Dogsia.

Mun täytyy tunnustaa, että en ole nähnyt Death Proofia! Jotenkin se aihepiiri ei iske. Jackie Brownista kyllä pidän. Mä kävin katsomassa se silloin leffateatterissa veljeni kanssa ja veljeni oli ihan hämmästynyt, että mun valitsema elokuva oli hänestäkin hyvä. 

Miksi pidät juuri Reservoir Dogsia parhaana? (Kysyn ihan mielenkiinnosta.) Mun mielestä se on hyvä, mutta ei samalla tavalla kiehtova kuin Tarantinon muut elokuvat, ehkä siksi, että sen rakenne on yksinkertaisempi kuin muiden. Kun ajattelen Reservoir Dogsia, tulee mieleen se, ettei Tarantino ole ihan vielä löytänyt sitä, mitä haluaa tehdä. Mutta hyvä elokuva se on joka tapauksessa, ei siinä.

Ap

Vierailija
24/29 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin jo reilusti yli 5-kymppinen täti kun katsoin Kill Billit ensimmäistä kertaa. Suunnilleen vahingossa aloitin ja siinä sitä oltiin. En olisi uskonut että pidän niistä näin kertakaikkisesti, jos joku olisi selittänyt mitä niissä on ja käskenyt katsomaan.

En pysty katsomaan elokuvien väkivaltamässäilyä, joten oli yllättävää, että koin esim. O-Renin the Crazy 88:n kohtauksen väkivallan itse asiassa aika abstraktina. Se oli siis erikoisella tavalla abstrakti toteutus hyvin konkreettisissa kohtauksissa. Jäin sitten ihmettelemään sitä, että Kill Bill on ollut tv:ssä kielletty alle 18-vuotiailta, kun taas paljon yksilöidympi, henkilökohtaisen tunnepitoinen, havainnollinen ihmisen tappo on saanut ikärajan 16 (en muista elokuvan nimeä, muistan kyllä oksettavan tunteen, äänimaailman ja veren roiskeet).

Mielenkiintoista! 

Voisikohan olla, että Kill Billissä väkivalta ei ole kamalaa katsoa, koska se on niin vieraannutettua (mikäli tämä kirjallisuustieteen termi on tuttu - vieraannuttaminen on sitä, fiktiossa luodaan systemaattinen arkikokemuksesta poikkeava tarinamaailma). Kill Billissä väkivalta saa jonkin ihan muun merkityksen kuin sen, mikä sillä on oikeassa elämässä, jossa siihen liittyy vastuuta, tunteita, meneteystä, kauhua jne. Mun mielestä realistisinta väkivaltaa Kill Billeissä on siinä animoidussa pätkässä, joka kertoo O-renin lapsuudesta, sitä on vaikeampi katsoa kuin elokuvan muita väkivallantekoja - mielestäni.

Ap

Vierailija
25/29 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ap katsoa myös Death Proof ja se Rodriguezin elokuva (samaan syssyyn), ei ne mitään huonoja ole.

Vierailija
26/29 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ap katsoa myös Death Proof ja se Rodriguezin elokuva (samaan syssyyn), ei ne mitään huonoja ole.

Ehkä mun sitten täytyy :) Onhan se vähän hassua, etten ole sitä nähnyt.

Ap

Vierailija
27/29 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun täytyy tunnustaa, että en ole nähnyt Death Proofia! Jotenkin se aihepiiri ei iske. Jackie Brownista kyllä pidän. Mä kävin katsomassa se silloin leffateatterissa veljeni kanssa ja veljeni oli ihan hämmästynyt, että mun valitsema elokuva oli hänestäkin hyvä. 

Miksi pidät juuri Reservoir Dogsia parhaana? (Kysyn ihan mielenkiinnosta.) Mun mielestä se on hyvä, mutta ei samalla tavalla kiehtova kuin Tarantinon muut elokuvat, ehkä siksi, että sen rakenne on yksinkertaisempi kuin muiden. Kun ajattelen Reservoir Dogsia, tulee mieleen se, ettei Tarantino ole ihan vielä löytänyt sitä, mitä haluaa tehdä. Mutta hyvä elokuva se on joka tapauksessa, ei siinä.

Ap

Itselleni jotenkin iskee Reservoir Dogsissa se tarinan "pienimuotoisuus" (eli se, että suurin osa leffan tapahtumista tapahtuu vain siellä varastossa). Pidän myös siitä, että sitä itse ryöstökeikkaa ei näytetä katsojalle ollenkaan, vaan henkilöhahmot kertovat sen tapahtumien kulusta omat versionsa, ja katsoja saa sitten omassa mielikuvituksessaan päättää, miten koko ryöstö kokonaisuudessaan meni.

Vierailija
28/29 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Itselleni jotenkin iskee Reservoir Dogsissa se tarinan "pienimuotoisuus" (eli se, että suurin osa leffan tapahtumista tapahtuu vain siellä varastossa). Pidän myös siitä, että sitä itse ryöstökeikkaa ei näytetä katsojalle ollenkaan, vaan henkilöhahmot kertovat sen tapahtumien kulusta omat versionsa, ja katsoja saa sitten omassa mielikuvituksessaan päättää, miten koko ryöstö kokonaisuudessaan meni.

Tosi hyviä pointteja! Vähän aikaa sitten katsoin myös jonkin elokuvan, jossa oli tuo, että se tapahtui pienissä ympyröissä, ja se viehätti. Kertoisin elokuvan nimen, mutta oon sairastanut tässä influenssaa ja pää toimii aivan puoliteholla. Osasit kyllä hyvin summata Reservoir dogsin parhaat puolet.

Ap

Vierailija
29/29 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päähenkilöt olivat naisia ja kaikki elokuvan tapot olivat naisten tekemiä. Kumma juttu, että siihen aikaan miesasiamiehet eivät nostaneet älämölöä.