Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Katsoin Kill Bill -elokuvat pitkästä aikaa ja voi juku!

Vierailija
16.02.2018 |

Ne olivat kyllä todella hyviä! Saivat myös lisää syvyyttä, kun näki ne nyt vanhempana. Mielestäni Tarantinon pääteos.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni noista lähti Tarantinon alamäki. Jackie Brown taitaa jäädä suosikikseni hänen töistään.

Vierailija
2/29 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni noista lähti Tarantinon alamäki. Jackie Brown taitaa jäädä suosikikseni hänen töistään.

Ai, millä tavalla? 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bride vs Elle Driver on paras kohtaus ❤️

Vierailija
4/29 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin mielestä Kill Billin jälkeiset elokuvat ovat heikompia kuin aikaisemmat, mutta Kill Bill on mestariteos. Jos pitäisi käyttää yhtä sanaa, sanoisin, että se on eeppinen. Ja tarkoitan sillä enemmän sitä vanhempaa merkitystä, en niinkään sitä, mikä sillä nykyään on, nykyäänhän se on sellainen yleisadjektiivi. Näyttelijäsuoritukset ovat myös aivan omaa luokkaansa.

Ap

Vierailija
5/29 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bride vs Elle Driver on paras kohtaus ❤️

Aa, sä tykkäät siitä! Se on kyllä omaa luokkaansa! Mun suosikkeja:

- O-ren yakuza-neuvostossa

- Kun Morsian herää ja tajuaa, ettei ole enää raskaana

- Se, kun Morsian haudataan elävältä, Pai Mei -takauma ja se, miten hän pääsee arkusta

Ap

Vierailija
6/29 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katsoin Kill Billin ekaa kertaa, oli pakko katsoa toinen osa heti perään. Nykyäänkin ne on pakko katsoa aina yhdessä. Olen samaa mieltä ap:n kanssa että ehdottomasti paras. Mä en ole ikinä saanut esim. Jackie Brownista samanlaisia kiksejä.

Vierailija
7/29 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun katsoin Kill Billin ekaa kertaa, oli pakko katsoa toinen osa heti perään. Nykyäänkin ne on pakko katsoa aina yhdessä. Olen samaa mieltä ap:n kanssa että ehdottomasti paras. Mä en ole ikinä saanut esim. Jackie Brownista samanlaisia kiksejä.

Mä kävin katsomassa ne silloin tuoreeltaan teatterissa, joten sitä kakkososaa piti odottaa. Teki mieli muutaman kerran nousta seisomaan ja huutaa suoraa huutoa, kun se, mitä valkokankaalla tapahtui, oli vain niin vtun hienoa.

Ap

Vierailija
8/29 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarantinot parhaus järjestyksessä imho:

Reservoir Dogs *****

Pulp Fiction *****

Jackie Brown ****

Kunniattomat paskiaiset ***1/2

Kill Bill 1 ja 2 ***1/2

The Hateful Eight **1/2

Death Proof **

Django Unchained **

Vierailija
9/29 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reservoir Dogs *****

Pulp Fiction *****

Jackie Brown ****

Kill Bill 1 ja 2 ***1/2

The Hateful Eight **1/2

Death Proof **

Django Unchained **

Ai, sä pidät Inglourious Basterdsia parempana kuin Kill Bill? Mielenkiintoista! Tässä tähän ketjuun kirjoitellessani mietin juuri yleistä teemaa, joka noissa Kill Billin jälkeisissä elokuvissa on, ja sehän on hieman saman kaltainen niissä kaikissa (ja Kill Billissä): a tale of bloody revenge (siksi englanniksi, että tämä on suora sitaatti Kill Billistä).  Mutta mun mielestä se kosto tuntuu jotenkin ulkokultaisemmalta noissa muissa elokuvissa, Kill Billissä se on esitetty kaikkein parhaiten ja tunteikkaimmin. Tämä on tietenkin vain mun mielipide. Ihan hyviä ne muutkin ovat.

Muistaako muuten joku, että kun Kunniattoman paskiaiset tuli ensi-iltaan, Hesarin elokuvakriitikko piti sen heikoimpana kohtauksena oluttupakohtausta. Herra jumala, se on musta koko elokuvan paras kohtaus ja siinä just näkyy, miten hienosti Tarantino osaa pitää jännitettä yllä!

Ap

Vierailija
10/29 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarantino on jalkafetisisti ja mahdollinen pedari + illuminatin jäsen ja yritti tappaa Uma Thurmanin kuvauksissa. Google.

Vierailija
11/29 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

That really was a Hattori Hanzo sword.

Vierailija
12/29 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarantino on jalkafetisisti ja mahdollinen pedari + illuminatin jäsen ja yritti tappaa Uma Thurmanin kuvauksissa. Google.

Illuminati :D Mä muistan, kun kuulin Illuminati-sanan ekaa kerta.

Ei tarvitse googlata, luin sen lehtijutun heti tuoreeltaan. Luin myös haastattelun, jonka Tarantino antoi tuon jutun jälkeen. Taisi käydä niin, että journalistilla oli mennyt hieman asiat sekaisin Thurmanin haastattelussa. Siihen juttuun piti myös haastatella Tarantinoa, mutta niin ei käynytkään. Uma Thurman ja Quentin Tarantino ovat hyvissä väleissä.

Ap

Vierailija
13/29 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

That really was a Hattori Hanzo sword.

<3

Myös suosikkikohtauksiani. Kenenpä ei?

Ap

Vierailija
14/29 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vain kertomaan, että Jämsässä tai Jämsänkoskella on ollut amiksen ope, joka näyttää yks yhteen Tarantinolta.

Ei mulla muuta.

Vierailija
15/29 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin vain kertomaan, että Jämsässä tai Jämsänkoskella on ollut amiksen ope, joka näyttää yks yhteen Tarantinolta.

Ei mulla muuta.

Jämsänkosken Tarantino :D 

Ap

Vierailija
16/29 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reservoir Dogs *****

Pulp Fiction *****

Jackie Brown ****

Kill Bill 1 ja 2 ***1/2

The Hateful Eight **1/2

Death Proof **

Django Unchained **

Ai, sä pidät Inglourious Basterdsia parempana kuin Kill Bill? Mielenkiintoista! Tässä tähän ketjuun kirjoitellessani mietin juuri yleistä teemaa, joka noissa Kill Billin jälkeisissä elokuvissa on, ja sehän on hieman saman kaltainen niissä kaikissa (ja Kill Billissä): a tale of bloody revenge (siksi englanniksi, että tämä on suora sitaatti Kill Billistä).  Mutta mun mielestä se kosto tuntuu jotenkin ulkokultaisemmalta noissa muissa elokuvissa, Kill Billissä se on esitetty kaikkein parhaiten ja tunteikkaimmin. Tämä on tietenkin vain mun mielipide. Ihan hyviä ne muutkin ovat.

Muistaako muuten joku, että kun Kunniattoman paskiaiset tuli ensi-iltaan, Hesarin elokuvakriitikko piti sen heikoimpana kohtauksena oluttupakohtausta. Herra jumala, se on musta koko elokuvan paras kohtaus ja siinä just näkyy, miten hienosti Tarantino osaa pitää jännitettä yllä!

Ap

Eri tyyppi täällä, mäkin tykkään Kunniattomista paskiaisista. Waltzin (Hans Landa) suoritus maitotilakohtauksessa sai kiemurtelemaan kotisohvalla. Lempparikohtaus on silti Italian scene, kun porukka teatterissa puhuu italiaa, kuka mitenkin. "Gorlaaaamiii." Waltzhan puhuu (leffassa) muistaakseni kolmea kieltä, mutta ei italiaa, joten joutui opettelemaan repliikkinsä ulkoa :D

Vierailija
17/29 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reservoir Dogs *****

Pulp Fiction *****

Jackie Brown ****

Kill Bill 1 ja 2 ***1/2

The Hateful Eight **1/2

Death Proof **

Django Unchained **

Ap

Eri tyyppi täällä, mäkin tykkään Kunniattomista paskiaisista. Waltzin (Hans Landa) suoritus maitotilakohtauksessa sai kiemurtelemaan kotisohvalla. Lempparikohtaus on silti Italian scene, kun porukka teatterissa puhuu italiaa, kuka mitenkin. "Gorlaaaamiii." Waltzhan puhuu (leffassa) muistaakseni kolmea kieltä, mutta ei italiaa, joten joutui opettelemaan repliikkinsä ulkoa :D

Waltz on kyllä parasta Kunniattomissa paskiaisissa. Mahtava näyttelijä. Kaikki hänen kohtauksensa ovat silkkaa runoutta, jossa uhkaavuus ja komiikka limittyvät. 

Pidän myös tuosta kohtauksesta, jossa paskiaiset puhuvat "italiaa" :D

Ap

Vierailija
18/29 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai tajuatte , että kill bill on kopio monesta elokuvasta. Kannattaa katsoa ainakin japanilainen lady snowblood niin tajuaa kuinka paljon. Toki hyvää viihdettä kill bill on

Vierailija
19/29 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kai tajuatte , että kill bill on kopio monesta elokuvasta. Kannattaa katsoa ainakin japanilainen lady snowblood niin tajuaa kuinka paljon. Toki hyvää viihdettä kill bill on

Ei, emme me tajua, sinä olet ainoa ihminen, joka sen on tajunnut. Aplodit sinulle!

Ap

Vierailija
20/29 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. Onko termi intertekstuaalisuus tuttu?

Ap