Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haimatulehdus vs harmiton kipu

Vierailija
16.02.2018 |

Mistä erottaa harmittoman alkoholinkäyttöä seuraavan vatsakivun akuutista haimatulehduksesta?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, ei oo kokemusta tuosta ensimmäisestä, mutta akuutin haimatulehduksen kipu on kyllä niin järkyttävän kova, että se on kaukana harmittomasta.

Vierailija
2/9 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko että on pelkoa erehtymisestä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei jää haimatulehdus huomaamatta.

Nimim. Kokemusta on

Vierailija
4/9 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haimatulehduksen kokeneena voin sanoa - sen erottaa. Kipu on helvetillinen ja se tuntuu siinä pallean kohdalla.

Vierailija
5/9 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilusti tuntuu olevan alkoholisteja palstalla jos haimatulehdus on tuttu.

Vierailija
6/9 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähänpä sinäkin haimatulehduksesta tiedät kun oletat kaikkien sen saavan oleva alkoholisteja. Tosin en oikeastaan voi soimata koska niin olettaa jokainen terveydenhoidon ammattilainenkin vaikka tunnettu tosia asia on että sen voi saada esim. diabeetikko ja ylipäätään kaiki, joilla on heikko immuunijärjestelmä.

Vierailija
7/9 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä on ollut haimatulehdus, haimasta löytyi onneksi harmiton kysta, joka aiheutti tulehduksen.

Voin kertoa, että asiassa ei ollut kahta sanaa, sairaalaan oli lähdettävä, kipu oli niin järkyttävän kova, että mies makasi sohvalla kylmä hiki otsalla ja kouristeli kivusta.

Kystan takia asiaa tietty hoidettiin ja tähystettiin jne. eli mies oli  jonkin aikaa sairaalassa. Siellä oli samaan aikaan yksi alkoholista haimatulehduksen saanut ja oli ollut tajuttomanakin. Eli et voi missata

Vierailija
8/9 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla (nainen) on ollut haimatulehdus, MUTTA ei ollut alkoholista johtuva. Sappikivi oli kiilannut haimateihin ja haima siellä poltteli itse itseään. Eli kuten tuossa ylhäällä oli joku kirjoittanutkin, syitä on monia, ei aina alkoholi.

Ap, kyllä sä huomaat, jos on haimatulehdus. On kuin vanne puristaisi tuossa pallean kohdalla. Mä kärvistelin kotona neljä päivää, ennen kuin jouduin sairaalaan, lääkäri sanoi, että KAKSI päivää on maksimi! Käy pian kuolemaksi..

Vierailija
9/9 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastuin haimatulehdukseen syöpälääkkeiden takia, joten ei se aina alkoholista johdu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi