Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa Helsingin hyviä puolia!

Vierailija
16.02.2018 |

Tästä on ollut varmaan jo kymmeniä aloituksia, mutta vieläkään en ole saanut selvää vastausta.

Miksi niin monet viihtyvät Helsingissä? Joudun pakon edessä asumaan täällä vuoden ja tuntuu etten vain viihdy yhtään. Olen yrittänyt oppia tykkäämään, mutta en vain tykkää. :(

En ole yhtään kiinnostunut mistään taiteesta, teatterista ym. Museot on jo koluttu läpi. Ulkona syöminen ei huvita, koska tykkään kokkailla itse. Tietenkin joskus noin kerran kuussa käyn ulkona, mutta en missään sellaisessa paikassa etteikö vastaavaa löytyisi vaikka Porista. Samat elokuvateatteritkin on joka kaupungissa tai ainakin vastaavat.

Julkisilla liikkuminen on kamalaa. Et välttämättä pääse juuri sinne minne haluat, olet riippuvainen aikatauluista ym. Paljon mieluummin istun omassa autossa.

Maisemat eivät miellytä, kyllä Turun saaristo tai Lapin tunturit voittavat 100-0! Keskuspuistoon kun lähdet ulkoilemaan niin tulee 50 muuta ihmistä vastaan. En näe Kaivarissa mitään hienoa.

Tai kun lähdet aamulla aikaisin ulkoiluttamaan koiraa tai vaikka kauppaan niin on inhottavaa kun tulee heti paljon ihmisiä vastaan.

Ihan totta kaikesta tekstistä huolimatta HALUAISIN oppia viihtymään täällä. Joten siksi kertokaa teidän mielestä Helsingin hyviä puolia.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen asunut pk-seudulla vuosia, enkä vieläkään viihdy keskustassa. Olen aina asunut lähiössä, jossa pääsee kotiovelta suoraan luontoon, ja elämäni pyörii muualla kuin keskustassa. Täällä voi siis elää pikkukaupunkityylisesti jos haluaa. Etsi jokin itsestäsi kiva alue tukikohdaksi. Itsestäni Hgin keskusta on tylsä verrattuna moneen eurooppalaiseen kaupunkiin, johtuu kai siitä, että olin jo aikuinen tänne muuttaessani, eikä muodostunut sellaista nuoruuden innon sävyttämää suhdetta kaupunkiin...

Vierailija
22/23 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päkaupunkiseudun ero muihin Suomen aluekeskuksiin on ihmisten määrä. Se tarkoittaa, että palveluissa on enempi vaihtoehtoja. Jos Oulunseudulta pääset yhdellä lennolla kuuteen paikkaan, niin Helsingistä pääset kuuteenkymneneen.

Vastaavalla tavalla voit "valita" useamasta työpaikasta jne.

Jos harastat jotain vähän erikoisempaa löydät todenäköisesti muitakin saman asian harastajia.

Mutta ei tämä ole sen erikoisempi paikka asua kuin synnyinkaupunkini. Mutta kyllä tämä kotikaupungilta tuntuu ja täällä on igan kiva asua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatii pidemmän asumisen että kasvaa juuret johonkin paikkaan. Itse olen syntynyt täällä, olen asunut myös Ruotsissa muutaman vuoden. Viestissä 22 kuvattiin Stadia niin kuin minäkin voisin ja vielä lisätä sinne asioita. Tämä on mun rakas kotikaupunki ja elämä on täällä. Vanhemmat ovat tulleet maalta ja minulla on myös siellä muistorikas paikka lapsuuden kesistä. Meri on tärkeä. Autottomana tykkään myös Suomen parhaasta joukkoliikenteestä. Nuoruuden muistot ja se kun tuntee paikan läpikotaisin. Siitä huolimatta löytyy aina uusia paikkoja ja kun koko ajan rakennetaan niin kaupunki muuttuu. Minä en myöskään huomaa sitä kiireen tuntua mitä muualta tulleet usein valittavat. Rautatieasema on vain läpikulkupaikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän