Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa Helsingin hyviä puolia!

Vierailija
16.02.2018 |

Tästä on ollut varmaan jo kymmeniä aloituksia, mutta vieläkään en ole saanut selvää vastausta.

Miksi niin monet viihtyvät Helsingissä? Joudun pakon edessä asumaan täällä vuoden ja tuntuu etten vain viihdy yhtään. Olen yrittänyt oppia tykkäämään, mutta en vain tykkää. :(

En ole yhtään kiinnostunut mistään taiteesta, teatterista ym. Museot on jo koluttu läpi. Ulkona syöminen ei huvita, koska tykkään kokkailla itse. Tietenkin joskus noin kerran kuussa käyn ulkona, mutta en missään sellaisessa paikassa etteikö vastaavaa löytyisi vaikka Porista. Samat elokuvateatteritkin on joka kaupungissa tai ainakin vastaavat.

Julkisilla liikkuminen on kamalaa. Et välttämättä pääse juuri sinne minne haluat, olet riippuvainen aikatauluista ym. Paljon mieluummin istun omassa autossa.

Maisemat eivät miellytä, kyllä Turun saaristo tai Lapin tunturit voittavat 100-0! Keskuspuistoon kun lähdet ulkoilemaan niin tulee 50 muuta ihmistä vastaan. En näe Kaivarissa mitään hienoa.

Tai kun lähdet aamulla aikaisin ulkoiluttamaan koiraa tai vaikka kauppaan niin on inhottavaa kun tulee heti paljon ihmisiä vastaan.

Ihan totta kaikesta tekstistä huolimatta HALUAISIN oppia viihtymään täällä. Joten siksi kertokaa teidän mielestä Helsingin hyviä puolia.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun tarvitse tykätä asua täällä, se on ihan ok.

Nämä on vähän väsyneitä keskusteluita, kun me kaikki ollaan erilaisia ihmisiä ja tykätään eri asioista. Moni on täältä kotoisin ja ehkä on jo monessa polvessa täältä kotoisin. Helsinki on siis koti monelle ihmiselle.

Mutta en minä ainakaan jaksa sitä muille selittää. Ei minun tarvitse yrittää saada sinua pitämään tästä kaupungista.

Vierailija
2/23 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itekään käy korkeakulttyyri tapahtumissa mutta silti tykkään helsingistä, koska se on lähinnä suurkaupunkia suomessa ja siellä on kivaa sykettä. Muut kaupungit on tosi tylsiä verrattuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta Helsingissä on loistavat kulkuyhteydet täältä pois.

Vierailija
4/23 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat todellakin erilaisia. Osa pitää metsien keskellä asumisesta, toisia viehättävät kulttuuritapahtumat, kolmas nauttii saaristomatkailusta ja neljäs kokoaa porotokkaa. 

Minulle oli tuskaa asua Hämeessä, koska ehdin sanoa viisi lausetta siinä ajassa, mistä vastapuoli hehmotti vasta ensimmäisen lauseen. 

Minä pidän oopperasta, taidemuseoista, kasvitieteellisestä puutarhasta, arboretumista, merenrannasta, kauppahalleista, Engelin arkkitehtuurista jne. 

Vierailija
5/23 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tästä on ollut varmaan jo kymmeniä aloituksia, mutta vieläkään en ole saanut selvää vastausta. "

Ehkä kukaan ei löydä Hellsingistä hyviä puolia. Minäkin olen yrittänyt miettiä ankarasti mutta en ole keksinyt ainuttakaan.

Vierailija
6/23 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat todellakin erilaisia. Osa pitää metsien keskellä asumisesta, toisia viehättävät kulttuuritapahtumat, kolmas nauttii saaristomatkailusta ja neljäs kokoaa porotokkaa. 

Minulle oli tuskaa asua Hämeessä, koska ehdin sanoa viisi lausetta siinä ajassa, mistä vastapuoli hehmotti vasta ensimmäisen lauseen. 

Minä pidän oopperasta, taidemuseoista, kasvitieteellisestä puutarhasta, arboretumista, merenrannasta, kauppahalleista, Engelin arkkitehtuurista jne. 

mistä = missä

- Vihaan Joensuuta, Viitasaarta, Pihtiputaata, Inkoota, Vaasaa, Rovaniemeä ja ennen kaikkea Loviisaa -

PS En vihaa, mutta nämä aloitukset huvittavat.

Vierailija
7/23 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sun pitäis väkisin tykätä Helsingistä? Et tykkää niin et tykkää. Mä en Suomessa asuis missään muualla, mä tykkään. Näin me ollaan erilaisia.  :)

Vierailija
8/23 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä valikoima tummia kundeja ;-)

Vierailija
9/23 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin hyvä puoli: hyvät kulkuyhteydet joka suuntaan, joten Helsingistä pääsee nopeasti pois.

Vierailija
10/23 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vi tusti pil lua tarjolla joka ilta.

Vierailija
11/23 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin keinotekoinen kaksikielisyys hieman ärsyttää joskus. Ruotsinkielisiä on alle 6% asukkaista, mutta ruotsia tuputetaan joka kyltissä.

Vierailija
12/23 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästäkin kehkeytyy tyypillinen Helsinki-vihakeskustelu, ei jaksais enää näitä.

Suosittelen ap, että etsit kaikista kymmenistä Helsinkiin liittyvistä sopivan ketjun ja lueskelet sitä.

Vierailija
13/23 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmannen polven stadilainen ja vieläpä ihan kantakaupungisa. Ihmetyttänyt aina että miksi stadista tehdään niin iso numero. Joko haukutaan tai ihaillaan. Mulle tää on ihan kotikaupunki. Olen asunut välillä ulkomaillakin ja viihdyn maaseudullakin Suomessa. En todellakaan ymmärrä angstia, jota stadissa asuminen tai asumattomuus joissain ihmisissä aiheuttaa. Ei tulis mieleenkään mietti jonnkun kaupungin viihtyvyyttä tai dissailla mitenkään sitä. Asuu siellä missä asuu ja viihtyy jos viihtyy. Se tää Helsinki ku jostain syystä nostattaa niin suuri tunteita puolesta tai vastaan.

Vierailija
14/23 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki itsellesi sosiaalinen verkosto täältä niin ihan varmasti et enää ikinä halua lähteä pois. Niiden takia meistä valtaosa on täällä kiinni. Ihmiselle kasvaa juuret jos pysyy paikallaan, ja jos repii juuret vähän väliä irti niin on oltava todella itsenäinen luonne että pärjää.

Minä muutin lukion jälkeen Turkuun. Se on ihana kaupunki. Kaunis, rauhallinen, jotenkin aseistariisuvan pieni, ilmasto on kivempi kuin Uudellamaalla. Mutta muutin todella äkkiä takaisin kun mulle valkeni mitä tarkoittaa olla kotoisin joltain seudulta. En ollut sitä ennen ollenkaan tajunnut mikä kaikki pääkaupunkiseudussa on vaan mulle omaa, helppoa ja itsestäänselvää.

Vierailija
15/23 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät mahdollisuudet ullatusseksi sekä Itäkeskukseen kun menee niin tuntuu kuin olisi Afrikassa.

Vierailija
16/23 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoja kulleja löytyy mukavasti

Vierailija
17/23 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vihaan Helsinkiä.

Vierailija
18/23 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin hiljattain Helsingissä ensimmäisen kerran. Kokemus oli kauhea, mutta olen koittanut ajatella, että vierastan vaan kaikkea uutta ja ihmisjoukkoja. Olihan se kamalaa kun porukka oli niin paljon kaikkialla ja ihmiset ohitti mut melkein mua hipoen. Kaikki näytti kamalan tärkeiltä ja kiireisiltä, ja tyylikkäiltä. Melkein jäin auton alle. Olin todella onnellinen kun pääsin kotiin. Joku siunattu ihminen pysähtyi autollaan ja päästi mut tien yli, vaikka ketään ei näkynyt. Odotti myös kärsivällisesti siinä ihan liikkumatta, että laahustin tien yli. Se tuntui käsittämättömän hyvältä ja lämpimältä. Ei oltu edes suojatien kohdalla. Tuntui hyvältä kävellä kotikaupungissa taas kun joka paikka ei ole niin täynnä, ei edes keskustassa.

Mutta mutta. Onhan Helsingissä mahdollisuuksia. Siellä oli ihan järjetön määrä kaikkea. Jotain erikoisliikkeitä lähellä keskustaa, joissa myydään pelkästään asioita, jotka menisi täällä kaupaksi niin huonosti, että hyvä kun niitä kannattaa pitää hyllyssä. Siellä tapahtui. Tuntui kummalta katsella eduskuntataloa ja pohtia, että olen nyt ihan oikeasti siinä, missä tehdään päätöksiä. Oli patsaita, oopperataloa, eläintarha, Kiasma yms. Ymmärrän kyllä, miksi jotkut viihtyvät siellä, mutta omalle luonteelleni se ei sovi. Henkilökohtaisesti toivon, että mun ei enää ikinä tarvitsisi käydä siellä. Taisin pistää pahasti silmäänkin. Tämmöinen töpeksivä rähjäinen juntti kartta kainalossa.

Sain myös todella hyvää asiakaspalvelua. Siitä pidin. Ihan roskaruokapaikassakin.

Onneksi Suomessa on erilaisia paikkoja.

Vierailija
19/23 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonot puolet on asumisen kalleus, nistit ja m***tuut.. työtätekeviä kyllä arvostan tosi pitkälle. ärsyttää joskus myös joidenkin ihmisten tylyys ja töykeys, mutta hei, sellaisia ihmisiä löytyy joka maailman kolkasta.

Vierailija
20/23 |
27.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meri. Kallioranta, jonka aurinko on paahtanut kuumaksi. Satamat, lentokoneet, kaikki kutkuttavasti ulottuvilla vaikkei sitten lähtisikään. Turistit espalla, maailma tulee luoksesi kylään jos tahdot. Rautatieasemalla tulijoita, menijöitä, lukemattomia hyvästejä ja jälleennäkemisiä. Juhannusyö, mystinen tunnelma kun kaupunki on kuin autioksi hylätty. Ratikkakiskojen kolina, Linnanmäellä vuoristoradan tervantuoksu. Kauniit talot vuosisadan vaihteesta.

Mm. näistä minulle syntyy erityinen Helsinki-kokemus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan