Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kannattaa muka opiskella?

Vierailija
16.02.2018 |

Joka paikasta pursuaa tietoa kuinka huono työllisyystilanne on milläkin alalla. Onko yliopistoon edes järkeä mennä? Ei sitä kannatta viittä vuotta hiki hatussa opiskella vaan todetakseen että ei mistään saa töitä. Onko mikään yliopiston ala sellanen josta oikeesti työllistyisi hyvin? Sosiaali- ja terveysalalla varmaankin tulevaisuudessa töitä eli ilmeisesti lääkäri, sairaanhoitaja? Harmi vaan että ei kaikkien älyllä ihan lääkikseen mennä...

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK:n sote-alat varmaan hyvä vaihtoehto.

Vierailija
2/16 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu monesta asiasta, kuten siitä mikä kiinnostaa, mitkä ovat vahvuutesi ja mitä oikeasti haluat tehdä. Motivaatio, kiinnostus ja into vievät pitemmälle kuin pelkkä suorittaminen. Minä valitsin it-alan, vaikka siitäkin on kuullut jos jonkinlaista kauhuskenaariota. Olen kuitenkin työllistynyt jo toisen opiskeluvuoden aikana ja hommia olisi enemmän kuin ehtisi tekemäänkään. Kaikille lupaaville tilaisuuksille kannattaa sanoa kyllä ja verkostoitua, niin kyllä se siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakeluverkkoasentajaksi. Lähes parempi palkka kuin lääkäreillä vähemmällä koulutuksella.

Vierailija
4/16 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään alaa ei kannata "muka opiskella".

Vierailija
5/16 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärien koulutusmääriä on lisätty niin että tulevaisuudessa voi olla lääkäreilläkin työttömyyttä.

Varminta taitaa olla valita sellainen maa jossa on pitkään ollut hyvä työllisyystilanne ja mennä sinne opiskelemaan.

Vierailija
6/16 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putkimiehiä tarvitaan.

Vierailija
7/16 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se riippuu monesta asiasta, kuten siitä mikä kiinnostaa, mitkä ovat vahvuutesi ja mitä oikeasti haluat tehdä. Motivaatio, kiinnostus ja into vievät pitemmälle kuin pelkkä suorittaminen. Minä valitsin it-alan, vaikka siitäkin on kuullut jos jonkinlaista kauhuskenaariota. Olen kuitenkin työllistynyt jo toisen opiskeluvuoden aikana ja hommia olisi enemmän kuin ehtisi tekemäänkään. Kaikille lupaaville tilaisuuksille kannattaa sanoa kyllä ja verkostoitua, niin kyllä se siitä.

IT-alalla työllistymisongelmat ovat karmeita työuran loppupuolella. Uran alkuun pääsee melko helposti, mutta työllisenä pysyminen yli 50-vuotiaana on epätodennäköistä. Jokainen vanhenee, joten ala ei ehkä ole kauhean turvallinen valinta.

Vierailija
8/16 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

IT-alalla työllistymisongelmat ovat karmeita työuran loppupuolella. Uran alkuun pääsee melko helposti, mutta työllisenä pysyminen yli 50-vuotiaana on epätodennäköistä. Jokainen vanhenee, joten ala ei ehkä ole kauhean turvallinen valinta.

Olen nyt jo keskiverto-opiskelijaa kymmenen vuotta vanhempi, joten en ole aivan kauhean huolissani. Toki tämäkin varmasti riippuu siitä, mitä päätyy tekemään.

Vierailija
9/16 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini on psykiatri ja täytti just 60. Kyllästyi vanhaan työhönsä sairaalassa ja kyseli muualta töitä. Sanoi soittaneensa 6 paikkaan ja kaikista - ihan kaikista - tarjottiin heti töitä. Missä muussa hommassa voi valita työpaikkansa 60-kymppisenä!

Vierailija
10/16 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

puheterapeutti!

Vierailija
11/16 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajakoulu on ainakin pääkaupunkiseudulla melko varma valinta.

Vierailija
12/16 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoiva-alalla lienee aika varma työllistyminen. Jotkut hoiva-alan työt vaan ovat raskaita ja melko huonosti palkattuja. Lääkäreillä toki on erinomainen liksa.

Itse vaihdoin humanistiselta alalta pätkäduunien ja työttömyyden jälkeen oikeustiedettä opiskelemaan. Tälläkin alalla on käytännössä täystyöllisyys ja opinnot saa tehtyä aika nopeasti, kun suurin osa on kirjatenttejä.

Vierailija
13/16 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puheterapeuttien paikkoja ainakin on jatkuvasti auki. Varmaan muunkin alan terapeuteille riittää töitä kun ihmisten ongelmat kasvavat jatkuvasti.

Vierailija
14/16 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Putkimiehiä tarvitaan.

Aina

Ja tulisijamuurareita

Vierailija
15/16 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

puheterapeutti!

Liikaa hakijoita koulutukseen. Ei sinne kaikki pääse.

Vierailija
16/16 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotealat. Lääkis. DI-alat

KTM ei kannata enää.

T. Ktm joka hakee lääkäriksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi