Miten niin eläkkeelle EI PÄÄSE?
Miksi valitetaan että ei voi jäädä ennen tiettyä ikää eläkkeelle? Ei Suomessa ole pakko tehdä töitä.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi valitetaan että ei voi jäädä ennen tiettyä ikää eläkkeelle? Ei Suomessa ole pakko tehdä töitä.
Eläkkeelle "pääseminen" ei tarkoita työnteon lopettamista, vaan sitä, että alkaa saada eläkettä.
Sama asiahan se on.
Ei ole pakko tehdä töitä, muttei eläkettä silti sillä perusteella saa, ettei halua olla töissä.
Ap, maksatko mulle eläkettä jos lopetan työnteon?
Kyllähän iän perusteella pääsee eläkkeelle, tosin sitä ikää nostetaan tämän tästä.
Mutta sairaseläkkeelle on hyvin vaikea päästä, moni elimellisen tms. sairauden takia ei pääse vaikka työkyky olisi lähellä nollaa, mutta kun alkaa valittaa masennusta niin johan alkaa päästä. Sitten kummastellaan että miten niin suuri osa suomalaisista on masennuksen takia sairaseläkkeellä, no siksi koska se on ainoa keino kun esim. sydänvikainen tai selkävaivainen ei pääse muutoin eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt ole kyse mistään maksusta, tai siitä mitä eläke eksaktisti tarkoittaa! On kyse siitä, että kenenkään ei ole pakko tehdä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt ole kyse mistään maksusta, tai siitä mitä eläke eksaktisti tarkoittaa! On kyse siitä, että kenenkään ei ole pakko tehdä töitä.
Useimmat ihmiset haluavat hoitaa omat asiansa hyvin ja sääntöjen mukaan. He tekevät töitä puolikuntoisina ja toivoisivat saavansa joustavan työpaikan. Mutta kun terveys pettää täysin on pakko jäädä töistä pois. Luonnollinen ja oikealta tuntuva olisi työkyvyttömyyseläke. Mutta he jäävät välitilaan jossa vaaditaan ryönhakua, mutta terveytensä puolesta joutuvat laistamaan ja hakemaan almuja. Ne jotka lusmuilevat omasta halustaan, kestävät tilanteen. Ne jotka haluavat hoitaa asiat oikein, eivät kestä tuota välitilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmat ihmiset haluavat hoitaa omat asiansa hyvin ja sääntöjen mukaan. He tekevät töitä puolikuntoisina ja toivoisivat saavansa joustavan työpaikan. Mutta kun terveys pettää täysin on pakko jäädä töistä pois. Luonnollinen ja oikealta tuntuva olisi työkyvyttömyyseläke. Mutta he jäävät välitilaan jossa vaaditaan ryönhakua, mutta terveytensä puolesta joutuvat laistamaan ja hakemaan almuja. Ne jotka lusmuilevat omasta halustaan, kestävät tilanteen. Ne jotka haluavat hoitaa asiat oikein, eivät kestä tuota välitilaa.
Ei puhuttu työkyvyttömyyseläkkeistä, vaan vanhuseläkkeešgä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläke tarkoittaa sitä että joku maksaa eläkettä eli elättää eläkeläistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ymmärryksessä vikaa!? EI ole kyse tästä!!
Ihan hullu juttu se, että vanhuuseläkettä voi lykätä 68v ikään asti. Siihen pystyvät vain valtion suojatyöpaikoissa ikänsä olleet toimistotyöläiset. Viedään työpaikka nuorelta, joka ei pääse elämän alkuun. Vanhat jäärät ovat vain tukkeena työpaikalla, mutta ahneus voittaa, eikä työnantajalla ole irtisanomisoikeutta. Työntekijä vaan itse päättää pitää virkansa. Minusta tuo on väärin.
Aion jättää työelämän ensi vuonna. Tämän ikäistä ei kukaan enää palkkaa, joten voin rauhassa olla työtön. Olen velaton ja mulla on myös hieman muita tuloja, karenssit otan vastaan. Eläkkeellä en siis ole vaan virallisesti työtön ja työhaluton.
Vierailija kirjoitti:
Aion jättää työelämän ensi vuonna. Tämän ikäistä ei kukaan enää palkkaa, joten voin rauhassa olla työtön. Olen velaton ja mulla on myös hieman muita tuloja, karenssit otan vastaan. Eläkkeellä en siis ole vaan virallisesti työtön ja työhaluton.
Noniin! Nyt joku ymmärsi mitä tarkoitan! Eli turha kenenkään valittaa että on pakko olla töissä, kun ei eläkkeelle vielä pääse. Ei kenenkään ole pakko olla töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan juuri sitä tarkoittaa. ELÄke, ELÄttää. Etkö osaa lukea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan nyt ei ole kyse siitä, mitä ”ELÄke” eksaktisti tarkoittaa, vaan siitä, että kenenkään ei ole pakko olla töissä!!
Vierailija kirjoitti:
Ihan hullu juttu se, että vanhuuseläkettä voi lykätä 68v ikään asti. Siihen pystyvät vain valtion suojatyöpaikoissa ikänsä olleet toimistotyöläiset. Viedään työpaikka nuorelta, joka ei pääse elämän alkuun. Vanhat jäärät ovat vain tukkeena työpaikalla, mutta ahneus voittaa, eikä työnantajalla ole irtisanomisoikeutta. Työntekijä vaan itse päättää pitää virkansa. Minusta tuo on väärin.
Meillä ei oteta uutta tilalle vaikka joku sanoisi itsensä irti muuten vaan. Nuo lähes 68-vuotiaat ovat suureksi avuksi työssämme vaikka eivät työskentelisikään täydellä teholla.
Eläkkeellä olo ei ole sama kuin vapaaehtoisesti työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan nyt ei ole kyse siitä, mitä ”ELÄke” eksaktisti tarkoittaa, vaan siitä, että kenenkään ei ole pakko olla töissä!!
Ei vaan otsikossa mainittiin eläkkeelle pääseminen.
Eläkkeelle "pääseminen" ei tarkoita työnteon lopettamista, vaan sitä, että alkaa saada eläkettä.