Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykiatrin lausunnosta - mitä tarkoittaa ”ikäisensä oloinen”?

Vierailija
16.02.2018 |

Psykiatri kirjoitti lausuntoon ulkonäköni olevan huoliteltu ja kuvaili käytöstäni mm ahdistuneeksi. Lausunnossa oli tuon ulkonäköä koskevan huomion käytöstä koskevien huomioiden välissä kommentti ”Ikäisensä oloinen.” Onko tietoa viittaako tuo käytökseen, ulkonäköön vai onko se esimerkiksi kiertoilmaisu sille että vaikutan suhteellisen täysjärkiseltä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sanoisin, ettei kehityksellistä ongelmaa, mitään jälkeenjääneisyyttä, voiks näin sanoa?

Vierailija
2/8 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa sitä, ettet käyttäydy esim. Ikäistäsi "lapsellisemmin". Eli siis käytöksesi vastaa ikääsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ennemminkin siltä, että olet vaikkapa lähinnä teini-ikäinen ja vaikutat myös keskenkasvuiselta. Siis hieman negatiivinen ilmaus jotenkin.

Vierailija
4/8 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin tuli mieleen ettei ihan aikuisesta ihmisestä sanottaisi noin.

Vierailija
5/8 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkinen kypsyys vastaa ikätasoa. Positiivinen asia jos on noin kirjoitettu.

Vierailija
6/8 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa juuri sitä, mitä sanotaan. 

Eli 25-vuotiaalta odotetaan jotain omaa vastuuta elämästään ja on ns. ikätasoinen, jos näin on. 

Ikätasoisuus on tietty varsin suhteellista, mutta noin suurinpiirtein. Jos imet peukkua ja tuttia vastaanotolla ja lässytät oudosti, niin tulisi toisenlainen lausuma. 

Vierailija
7/8 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minusta sanottiin "ikäistään nuoremman oloinen". Olin tuolloin 35-vuotias. Mielestäni en ole kauhean naiivi tms., mutta ehkä psykiatri viittasi siihen, että minulla ei ole ollut perhettä, lapsia, tms. :(

Vierailija
8/8 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, minusta sanottiin "ikäistään nuoremman oloinen". Olin tuolloin 35-vuotias. Mielestäni en ole kauhean naiivi tms., mutta ehkä psykiatri viittasi siihen, että minulla ei ole ollut perhettä, lapsia, tms. :(

Olisiko noin? Olen itse 36. Ei miestä tai lapsia.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän