Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen syrjäytynyt konsoleiden ja viihde-elektroniikan suhteea, syynä hinta

Vierailija
16.02.2018 |

En pysty enää hankkia kuten ennen vanhaan keskiluokkaistakaan tavaraa.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta tietysti niin mutta televisiokin pitäisi uusia piakkoin.

Mitä telkkarilla tekee nykypäivänä? Netin kautta näkee paljon tasokkaampaa viihdettä. 

Mukavampi katseluasento ratkaisee. Sohvalla maaten voi katsoa telkkaria.

Laitat näytön vain lähemmäs. 

Vierailija
22/32 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty enää hankkia kuten ennen vanhaan keskiluokkaistakaan tavaraa.

Mua noi ei vois vähempää kiinnostaa vaikka ois rahaakin. Ostan mieluummin osakkeita ja saan lisää rahaa osinkoina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heitin pleikkarit 6v sitten roskiin enään ei tehdä sellaisia mestaritekosia kuin alkuperäset Crash Bandicootit Spyrot ja Jak ja Ratchet&Clank pelejä parhaat pelit tehtiin 1985-2004 Piste!

Ei pidä paikkaansa. Hyviä ja tunnelmallisia pelejä tehdään edelleen. Esimerkiksi Dark Souls -sarja ja Ori and the blind forrest.  

Vierailija
24/32 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkki: Aikuinen ihminen voi hankkia koulutuksen ja mennä töihin. Siitä saa palkkaa ja palkalla voi ostaa itselleen leluja.

Mistä niin paljon palkkaa saa, että riittää moisiin ylellisyyksiin?

Ennen säästettiin jotta saatiin jotain kivaa. Suosittelen samaa sulle.

Vierailija
25/32 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla loppui peliharrastus siihen, kun pelien lataamisesta ja varsinkin laittomasti ladattujen pelien pelaamisesta uudemmilla konsoleilla tuli kohtuuttoman kallista. Ei mulla ole varaa maksaa jopa 100 euroa yhdestä pelistä. Nyt sentään voi pelailla jotain vanhoja pelejä esim. Steamissä, mutta koen silti tipahtaneeni kärryiltä lopullisesti.

reilu 3 euroa kuussa vpn:ään on kohtuuttoman kallista?

Vierailija
26/32 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heitin pleikkarit 6v sitten roskiin enään ei tehdä sellaisia mestaritekosia kuin alkuperäset Crash Bandicootit Spyrot ja Jak ja Ratchet&Clank pelejä parhaat pelit tehtiin 1985-2004 Piste!

Crash Bandicoot ei ole varsinaisesti koskaan ollut hyvä peli. 

Vierailija
27/32 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkki: Aikuinen ihminen voi hankkia koulutuksen ja mennä töihin. Siitä saa palkkaa ja palkalla voi ostaa itselleen leluja.

Ennen säästettiin jotta saatiin jotain kivaa. Suosittelen samaa sulle.

Paskat, ei ole säästetty milloinkaan.

Vierailija
28/32 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telkkaria laitteena ei tarvitse, kun kännykästä näkee ja kuvan suhteellinen kokokin hurjasti suurempi. Esim. 5 tuuman kännykän kuva on 4x isompi 30 cm:n etäisyydeltä, kuin 50 tuuman tv-kuva 3 metrin etäisyydeltä.

Vierailija
29/32 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osamaksulla saa ja hevosella pääsee.

Vaikka olisi tonnin härveli, niin jopa niin hintavia saa jaettua niin pieniksi osiksi, että joutuu maksamaan vain muutaman kympin kuussa.

Kaikki ei saa osamaksulla. Esim. minä

Luottotiedot kunnossa ja ei velkaa. Asumiskulujen jälkeen käteen jää 650€/kk. olen takuueläkkeellä.

Mutta joku muu jolle asumiskulujen jälkeen jää käteen saman verran ja lisänä VISA tapissa plus kulutusluottoja vinopino saa osamaksulla...

Omituista.

Selittäisitkö tyhmälle, mikä ihme tuossa tilanteessa estää ostamasta osamaksulla? Mistä ihmeestä joku Cdon.com tai Gigantti tai Hobby Hall tai mikä-ikinä sinun elämäntilannettasi tietää? Vai valvooko valtio takuueläkkeellä olijaa, että "jaahas, nyt on rahoja käytetty muuallakin kuin lähimarketissa – Siperiaan!"?

Taidat olla tyhmä tosiaan.

Kun ostaa osamaksulla pitää ilmoittaa tulot. OK minä ilmoitan takuueläkkeen eli n. 775€/kk ( josta asumismenojen jälkeen jää käteen se 650€/kk ).

Toinen ilmoittaa palkkansa veron jälkeen mistä jää käteen se 1600€/kk ( josta asumismenojen, VISAn, luottojen ym. jälkeen jää käteen alta 400€/kk ). Sitten taas VISA vinkumaan seuraavaan kuukauteen.

Ymmärsitkö?

Ennen sai vielä osamaksulla ostettua mutta ei enään. Katsotaan vaan sitä summaa mikä tulee tilille ei sitä mitä sieltä lähtee.

No jo on kumma systeemi – itse olen ostanut osamaksulla niin työttömänä (alle tonnin "tuloilla") kuin opiskelijanakin, jolloin tilille napsahti kuukausittain muutama satanen.

Mutta koskaan ei ole kyllä tarvinnut erikseen mitään mihinkään ilmoittaa.

Vierailija
30/32 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele säästämään.

Vierailija
31/32 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps 1:n NHL2000 paras lätkäpeli ikinä. On varsin kummallista kuinka paska esim. 2017 lätkä on. Ei todellakaan houkuttele ostamaan 2018 lätkää, varsinkaan kun kuulemma samat bugit kuin edeltäjässäänkin. En voi ymmärtää kun joku asia (esim. Alimman pelaajan aktivointi yhdellä napin painalluksella) on osattu tehdä jo melkein 20 vuotta sitten loistavasti ja nyt joudut pahimmillaan painamaan 7 kertaa "ukonvaihtonappia" ennen kuin haluttu alin pelaaja aktivoituu. Hyvin usein kaveri rankaisee jo ennen kuin saat halutun oelaajan käyttöön. Ja samanlaisia idioottibugeja 2017 vilisee muutenkin. Älkää ostako. (Joo tiedän et täällähän ne änäripelaajat varmaan palstailee) 😄

Vierailija
32/32 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ps 1:n NHL2000 paras lätkäpeli ikinä. On varsin kummallista kuinka paska esim. 2017 lätkä on. Ei todellakaan houkuttele ostamaan 2018 lätkää, varsinkaan kun kuulemma samat bugit kuin edeltäjässäänkin. En voi ymmärtää kun joku asia (esim. Alimman pelaajan aktivointi yhdellä napin painalluksella) on osattu tehdä jo melkein 20 vuotta sitten loistavasti ja nyt joudut pahimmillaan painamaan 7 kertaa "ukonvaihtonappia" ennen kuin haluttu alin pelaaja aktivoituu. Hyvin usein kaveri rankaisee jo ennen kuin saat halutun oelaajan käyttöön. Ja samanlaisia idioottibugeja 2017 vilisee muutenkin. Älkää ostako. (Joo tiedän et täällähän ne änäripelaajat varmaan palstailee) 😄

Eikö nuo nykyään ole enemmänkin managerointipelejä kuin jääkiekkopelejä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi