Miehellä itsetunto ja kommunikointi ongelmia :(
Minua surettaa miehen käytös. Miten saisin miehen puhumaan kanssani? En halua olla yhdessä mutta yksinäinen. Saatamme istua 4 tuntia hiljaa sohvalla yhdessä telkkaria katsellenn kun mies ei puhu mitään. Jos kysyn jotain, hän vastaa lyhyesti ja lopettaa keskustelun. Jos kerron jotain, kommentoi yhdellä lauseella eikä kysy enempää ja tulee olo että hän ei oikein halua puhua, koska juttelustani ei synny ku on yksipuolinen keskustelu. Toinen on miehen itsetunto. Miestä ei saa kehua missään asiassa tai hän suuttuu ja loukkaantuu :( . Ei pidä kehuista enkä tiedä miksi. Tänä aamuna taas herätessäni huomasin että on ajellut tukan ja jalassa oli bokserit mistä tietää että on mun lempparit. Kehuin hiuksia ja mainitsin että kiva kun laitoit nuo mun suosikit ja onpa kiva paita. Mies vetäytyi syleilystäni ja huusi ettei pidä kehuista eikä niitä osaa ottaa vastaan. Käänsi kylkeä ja jatkoi unia. Minulle tulee tästä aina huono fiilis ja tälläinen on toistuvaa. Kiitos jos luit, anteeksi pitkä teksti. Onko kellään mielipiteitä asiasta tai vinkkejä miten saisin keskustelun sujumaan tai miehen pitämään itsestään vai olenko hänelle vääränlainen nainen?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Hmm, olenkohan miehesi? Ei minua tosin kehut haittaa, eikä mulla ole hiuksiakaan.
Hiljaisesta ei tule milloinkaan puheliasta, sen voin näin 40 vuoden kokemuksella sanoa. Jos nyt jotain vinkkejä heittäisin, niin kysele paljon miehesi kiinnostuksen kohteista äläkä koskaan milloinkaan keskeytä, puhu päälle tai mitenkään muuten mitätöi miehesi yrityksiä keskusteluun.
Kiitos vinkistä.
Vierailija kirjoitti:
Minua surettaa miehen käytös. Miten saisin miehen puhumaan kanssani? En halua olla yhdessä mutta yksinäinen. Saatamme istua 4 tuntia hiljaa sohvalla yhdessä telkkaria katsellenn kun mies ei puhu mitään. Jos kysyn jotain, hän vastaa lyhyesti ja lopettaa keskustelun. Jos kerron jotain, kommentoi yhdellä lauseella eikä kysy enempää ja tulee olo että hän ei oikein halua puhua, koska juttelustani ei synny ku on yksipuolinen keskustelu. Toinen on miehen itsetunto. Miestä ei saa kehua missään asiassa tai hän suuttuu ja loukkaantuu :( . Ei pidä kehuista enkä tiedä miksi. Tänä aamuna taas herätessäni huomasin että on ajellut tukan ja jalassa oli bokserit mistä tietää että on mun lempparit. Kehuin hiuksia ja mainitsin että kiva kun laitoit nuo mun suosikit ja onpa kiva paita. Mies vetäytyi syleilystäni ja huusi ettei pidä kehuista eikä niitä osaa ottaa vastaan. Käänsi kylkeä ja jatkoi unia. Minulle tulee tästä aina huono fiilis ja tälläinen on toistuvaa. Kiitos jos luit, anteeksi pitkä teksti. Onko kellään mielipiteitä asiasta tai vinkkejä miten saisin keskustelun sujumaan tai miehen pitämään itsestään vai olenko hänelle vääränlainen nainen?
Minusta kehuminen on niin lapsellista ja naurettavaa että en ikinä voi ottaa tosissaan ihmistä joku kehuu toista aikuista.
Hyvä poika kun ajelit tukan. Olen aina tiennyt että olet reipas ja fiksu kun osasit ihan itse ajella tukan. Olen niin ylpeä sinusta!
Vika ei ole sinussa. Olisi ehkä parempi että jättäisit miesriippakiven taaksesi ja jatkaisit eteenpäin. Mielummin yksin kuin yksin suhteessa jossa pahoittaa mielensä joka päivä. Elämä on lyhyt.
Vierailija kirjoitti:
Ja AP:lla on yhdyssanaongelma.
Varmaan onkin. Kirjoittaminen on minulle hieman vaikeaa, anteeksi siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että jos haluat että suhde onnistuu, hyväksy se että mies ei puhu. Lopeta kehuminen myös. Jos tuntuu että et pysty niin tuosta ei tule mitään.
Ihanko oikeasti? :( eikö miestä saisi tuosta puhumaan jotenkin? Onko mitään vinkkiä miten saisin miehen innostumaan keskusteluista vai tosiaanko vain annan asian olla ja elämme hiljaisuudessa. En tiedä, tämä tilanne ahdistaa. Kiitos kommentistasi kuitenkin.
Etsi itsellesi puhuva ja halaava mies ja jätä tuo simpukka. Miksi sinun pitäis sopeutua hänen tapoihinsa jos ne tekevät sinut onnettomaksi?
Mies ei muutu.
Älä jatka suhdetta, jos et halua mykkänä miestä. Hän ei tule oleellisesti muuttumaan.
Se, että ei osaa ottaa vastaan kehuvia ja positiivisia kommentteja itsestään, on itsetunto-ongelma. Ihminen joka usko itsestään pelkkää pahaa ja huonoa, ottaa kehumisen lähinnä loukauksena. Reaktio "kyllä minä sen tiedän että olen p-ska" vaikka toinen juuri päinvastaista vakuuttaa!
Tällainen ihminen on äärimmäisen rasittava, ja ongelma on hänen itsensä, toinen ei tee mitään väärin. Tällaisen ihmisen täytyy ottaa itse vastuu itsestään ja haluta ja hakea apua. Kysymys kuuluu hakeeko?
Toden näköisesti hän on myös erittäin herkkä. Se ei ole huono ominaisuus jos se ei mene liian pitkälle. Elämä hänelle sekä hänen kumppanilleen tulee olemaan raskasta.
Onpas täällä masentavia vastauksia. Tottakai ihminen voi muuttua, hänen tulee vain itse haluta sitä. Minä olisin ihan samanlainen kuin miehesi, jos en olisi tehnyt töitä asian eteen ja mieheni myös. Toki miehesi täytyy itse haluta muutosta asiaan.
Niin, voi kun voisi minulle kertoa jos jotain on. Sanoo että ei ole mitään. Onpa teillä hankala tilanne, paljon voimia ja jaksamista arkeenne