Lue keskustelun säännöt.
Kohdeltiinko sinua koulussa epäoikeudenmukaisesti opettajien taholta?
Kommentit (22)
Kahdessa tilanteessa, joo.
Kiusaamista ei kyetty tai edes yritetty opettajien taholta mitenkään ratkaista.
Sitten myöhemmin yläasteiässä mun tekemisistäni toruttiin melkein aina luokan toisia oppilaita, ja jos ei ollut mahdollista niin vähintään ne tekemiset jätettiin huomiotta vaikka kelle tahansa muulle olisi heti tullut seuraamuksia. Oli tämäkin epäoikeudenmukaista kohtelua, vaikka en itse siitä kärsinytkään.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Jostain syystä jouduin yläasteella muutaman opettajan silmätikuksi, vaikken ollut mikään häirikkö, vaan ihan perusoppilas. Esimerkiksi historian tunneilla opettaja nosti minut aina esille, kysyi vain minulta vaikka en viitannut ja naureskeli vastauksilleni. Hän antoi esitelmistä huonoja arvosanoja, vaikka panostin niihin todella paljon. Kokeet oli arvioitu alakanttiin ja jouduin aina tukiopetukseen. Opettaja myös ahdisteli minua seksuaalisesti, kosketteli minua sopimattomasti ja puhui härskejä. Tilanteeni oli yleisesti kaikkien tiedossa, mutta eihän me pikkuteineinä uskallettu asiaan puuttua.
Koin epäoikeudenmukaisena myös sen että liikunnanopettajalla oli muutama oma suosikki, jotka saivat aina valita joukkueet, kiusasivat muita, ja saivat automaattisesti aina kympin todistukseen.
Oikeastaan tuntuu että vasta ylioppilaskokeissa sai täysin puolueettoman arvion osaamisestaan.