Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

60-vuotias äitini on muuttunut hirviöksi

Vierailija
15.02.2018 |

Onko kyseessä vaihdevuodet vai tuleeko ne aiemmin? Miten voin toimia? Olen itse ihan puhki tapaamistemme jälkeen, mutta mukavaa olisi jonkinlaiset välit säilyttää.

Äidistäni on yhtäkkiä tullut todella herkkänahkainen marttyyri. Koko ajan saa olla varpaillaan. Veljeni ei ole yhtä läheinen äitimme kanssa ja hän ei ole huomannut mitään muutosta. Tuntuu mahdottomalta huomauttaa äidilleni hänen käytöksestään, sillä siitä vasta seuraisi kohtaus.

Kohtalotovereita?

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
16.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutulta kuulostaa. Oma äitini on nyt 70, mutta vuosikausia saman asian kanssa on taisteltu. Äidistä on tullut marttyyri, joka ei muista enää mitään hyvää. Hän muistaa vain kaikki vääryydet, lapsuudesta saakka, ja niitä jauhaa ja märehtii päivästä toiseen. Jos ei kiltisti nyökyttele ja ole samaa mieltä, saa kuulla kuinka kylmä ja kamala ihminen on, ja päivittelyä siitä, miten ihmeessä hänen lapsestaan on kasvanut tuollainen ihmishirviö. Omien lastensa asiat ei kiinnosta enää tippaakaan, mutta lasten pitää olla valmiita kuuntelemaan yli kolmen tunnin katkeruuden täyttämiä monologeja puhelimessa iltaisin, useita kertoja viikossa. Lastensa syntymäpäiviä ei viitsi muistaa edes tekstiviestillä, mutta loukkaantuu verisesti jos lapset eivät muista häntä lahjoin ja kukkasin. Näitä juttuja riittäisi. Lapsuudessa oli kyllä hyvä äiti, mutta vanhetessa jotakin outo tapahtui. Eläkkeellejäämisestä ei ole kyse, jäi sairaseläkkeelle noin 10 vuotta ennen varsinaista eläkeikää.

Tekipäs hyvää hieman tuulettaa..

Mun äiti on ollut tuollainen pitkin elämäänsä, depression merkki. Välillä on erilainen, terveempi ja positiivinen, mutta viime vuosina mennyt takaisin ja takaperin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän