kehtaanko myydä eteenpäin tuotteen kalliimmalla kuin mitä itse maksoin?
Onko törkeää? Entä siinä tapauksessa jos olen niin köyhä että yritän siten saada rahaa?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Kehtaa. Jos olet ostanut alesta, niin hyvin voit uudesta käyttämättömät tuotteesta pyytää lähes normaalin hinnan. Näin toimii lähes kaikki "merkkivaatte kirpparit".
Joskus arvo jopa nousee, Muumimukit on tästä loistava esimerkki.
Mutta eikö merkkivaatteenki tulisi taata jotankin esim kestävämpää laatua yms. Että se ei vaan jää siihen ikäänkuin yleisesti "hyväksyttävään" identiteettiä ja statusta edustavaan seikaan.
Sain aika arvokkaat jutut( omasta mielestäni) ilmaiseksi ja voisin saada niistä 50-60 euroa jos myisin.
En kuitenkaan taida sitä nyt tehdä.
Niistä on iloa loppuelämäksi.
Duh kirjoitti:
Niin se kauppamaailmassakin tehdään jotta tuottoa syntyisi. Myydään kalliimmalla kuin ostetaan.
Kauppa se on joka kannattaa.
Kyllähän äitiyspakkauksenkin vaatteita myydään kovaan hintaan.
Itse ajattelin, että vois ottaa avustuksen rahana ja ostaa vaatteet käytettyinä. Mutta tori.fi ssä pakkausta myytiinkin 250e hintaan.....
Otan siis oman. Se siitä kierrätyksestä ja ekologisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Ikea-tuotteita näkyy useinkin myynnissä kaupan hintaa korkeammalla.
Viimeksi oli Vasen-maljakko 5€, Lack-pikkupöytä, mattavalkoinen 10€, pieni kylppärinmatto 4€ (ostin sellaisen Ikeasta 1,99:llä). Ihan pikkujuttuja mutta aina joku saa ne myytyä.
Ikeat on hornan tuutissa ja kaikilla (varsinkaan Ikean asiakkailla) ei ole autoa. Helsingistä kun lähtee Ikeaan niin jo pelkkään bussilippuun menee yli vitonen. Lisäksi vielä se kauhea vaiva maakuntaan matkustamisesta jonkun kylppärinmaton tai pienen pöydän vuoksi. Ennemmin sitä maksaa muutaman euron ylimääräistä että pääsee helpommalla.
Se on ihsn ok, ellet käytä kavereitasi tuotteiden halpasn haalimiseen ha syyllistä heitä, jos eivöt pysty hyppimään pillisi mukaan..
Niin se kauppamaailmassakin tehdään jotta tuottoa syntyisi. Myydään kalliimmalla kuin ostetaan.