Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koulusta soitettiin teinin ongelmien vuoksi

Vierailija
15.02.2018 |

Teini on alkanut oksentelemaan koulussa(kin) koska isänsä uhkasi heittää hänet pois kotoa uhmakkaan ja ennen kaikkea väärän käytöksen vuoksi. Teini on pinnannut paljon koulusta. Isä oli sanonut, että koulua on käytävä tai sitten sosiaaliviranomaiset ottavat hänet hoiviinsa.

Teini tuntee yhden sossukodissa olevan ja pelkää häntä koska hänelle aggressiivinen käytös, alkoholi, huumeet ja tupakka eivät ole vieraita. Pelkää joutuvansa asumaan tyypin kanssa saman katon alla. Teini on ollut pienestä pitäen sellainen että oksentaa kun itkee kovasti. Siksi en ole mitenkään huolestunut kun hän on saanut itkukohtauksia ja oksennellut. Olen pitänyt sitä murrosikäisen tunnekuohuiluna.

Nyt sitten teinin koulutyö on häiriintynyt oksentelusta ja hän on käynyt puhumassa kuraattorin luona mutta tuloksetta. Tämä tuli minulle täysin uutena tietona. Nyt pää suorastaan kihisee ja en tiedä mitä mitä pitäisi tehdä.

Teini itkee huoneessaan. Tänä kouluvuonna koulu on mennyt vielä huonommin kuin aiemmin eikä hän halua mennä laisinkaan kouluun. Joka aamu saa sotia asiasta. Haluaisin tilata huomenna ajan nuorisopsykiatrian puolelta jos se on mahdollista. Pitääkö tässä asiassa kuitenkin edetä ensin terveyskeskuksen kautta ja pyytää sieltä lähetettä? Huoli on suuri!

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin yhteyttä wilman kautta tyttöni koulun koulupsykologiin. Selitin asian ja ongelmat juurta jaksaen wilmassa ja koulupsykologi otti sen jälkeen yhteyttä. Sovittiin tapaaminen psykan, tytön ja meidän vanhempien kanssa. Tyttö kävi muutaman kerran tapaamassa psykaa omineen, mutta tilanne kuitenkin huononi. Psykan kanssa sovittiin koululääkärille menosta, joka sitten  teki lähetteen nuorisopsykiatrian pkl:lle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla