Mitä töitä ne syrjäytyneet sitten voisi tehdä?
Minkälaisia töitä voi hakea/tehdä jos on syrjäytynyt työelämästä täysin?
Vastuu ja ihmisten kanssa tekemisissä oleminen kuormittaa liikaa ja aiheuttaa paniikkikohtauksia.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Tämän minäkin haluaisin tietää. Onko sitä siivoustyötä kaikille ylimääräisille ihmisille? Monille se järkevin reitti työelämään kyllä taitaisi olla opiskelujen kautta.
Siinäpä se tie sitten katkeaakin, kun jo peruskoulussa oli tunneilla tylsää ja kokeissa vaadittiin mahdottomia.
Vähän koulutusta vaativia perusduunaritöitä ei ole enää tarjolla, ne on ulkoistettu Kiinaan.
Nyt pitäisi keksiä konkreettisesti ammatteja. Kaupungilla ainakin on paljon työpaikkoja, joissa ei vaadita ammattitaitoa juurikaan, vain lujia perslihaksia.
Syrjäytyneet vosivat auttaa toinen toisaan ja maksaa siitä toisilleen jotain pientä provikkaa, näin säästettäisiin verorahoja.
Lastenhoitajista on pulaa, kotihoidossa on järkyttävä kiire, kyllä siellä käsipareja kaivattaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Lastenhoitajista on pulaa, kotihoidossa on järkyttävä kiire, kyllä siellä käsipareja kaivattaisiin.
No jos ihmisten seurassa kuormittuu liikaa ja vastuu pelottaa niin ei tämä kyllä sovi.
Vierailija kirjoitti:
Näihin vaaditaan koulutus, ja lähihoitajakouluun on soveltuvuustestit. Helposti ahdistuva, hiljainen ja syrjäänvetäytyvä, mahdollisesti masentunutkin ihminen ei todellakaan sovi tälle alalle!
Vaikka työntekijöistä on pulaa, ei se tarkoita että kuka tahansa voi kyseistä työtä tehdä!
Eiköhän seuraava uudistus ole se, että työttömien listalta poistetaan kaikki nämä tavalla tai toisella rajoitteiset. Työkkärituki pois ja toimeentulotuki tilalle.Mistä muuten aiheutuu sitten kaikenlaista ongelmaa, koska nyt "työrajoitteinen" saa tukea, vaikka puoliso tienaisi miten paljon tahansa. Toimeentulotukea ei sitten saisikaan, joten uudistus toisi säästöjä!
Samaa ihmettelen minäkin.
Minä ahdistun ihmisistä ja saan paniikkioireita + päässä sumenee ja en pysty ajattelemaan paineen alaisena, vaan menen lukkoon. En pärjää koulussa, enkä pääsisi pääsykokeista läpikään. Koulutus ei siis ole vaihtoehto, enkä myöskään pärjää koulutustani vastaavassa työssä (ravintola-ala). Lisäksi minulla on ulkonäössä voimakkaasti haittaavia piirteitä joita ei pysty millään meikillä tai vaatteilla peittämään, joten senkin puolesta olen aina se viimeinen vaihtoehto.
Eli mitä minä voin tehdä työkseni? Tuntuu, etten sovellu yhtään mihinkään, mutta loisenakaan ei saisi olla. Kaipaisin ihan käytännön ratkaisuja siitä, mitä minä voisin työkseni tehdä ja miten siihen työhön pääsisi käsiksi.
Nyt nähdään mikä on mammojen mielipiden ns. paskatöistä. Koska nehän ovat niitä hommia mitä työttömille ja syrjäytyneille aina ehdotetaan. Kyllä noi pystyy tekemään ihan omankin alansa töitä. Niitä ei vaan ole tarjolla heille.
Vierailija kirjoitti:
Minä ahdistun ihmisistä ja saan paniikkioireita + päässä sumenee ja en pysty ajattelemaan paineen alaisena, vaan menen lukkoon. En pärjää koulussa, enkä pääsisi pääsykokeista läpikään. Koulutus ei siis ole vaihtoehto, enkä myöskään pärjää koulutustani vastaavassa työssä (ravintola-ala). Lisäksi minulla on ulkonäössä voimakkaasti haittaavia piirteitä joita ei pysty millään meikillä tai vaatteilla peittämään, joten senkin puolesta olen aina se viimeinen vaihtoehto.
Eli mitä minä voin tehdä työkseni? Tuntuu, etten sovellu yhtään mihinkään, mutta loisenakaan ei saisi olla. Kaipaisin ihan käytännön ratkaisuja siitä, mitä minä voisin työkseni tehdä ja miten siihen työhön pääsisi käsiksi.
Maatalouslomittaja, saa tehdä työtä eläinten parissa, kun ihmiset eivät kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Ne eivät kaipaa, jotka joutuvat laskemaan montako on vara palkata.
Myöskään ulkonäkö ei ole ongelma, kyllä ihan susirumakin kelpaa lantaa lykkimään. Ja vanhapoikaisäntä voi ottaa emännäksikin, heilläkin on joskus ulkonäössä puutteita.
Vierailija kirjoitti:
Vastuu ja ihmisten kanssa tekemisissä oleminen kuormittaa liikaa ja aiheuttaa paniikkikohtauksia.
Ihan minkälaisia töitä tahansa.
Kun ryhdistäydyt ja alat ottaa vastuuta sekä olla ihmisten kanssa tekemisissä, alat tottua siihen eikä se enää tunnu kuormittavalta ja paniikkikohtauksetkin häviävät ajan mittaan kokonaan.
Minä olin itse vielä joitakin vuosia sitten täysin työelämästä syrjäytynyt ja minulla oli ties mitä mielenterveys ongelmia, paniikkihäiriöitä ja sosiaaliset tilanteet oikeasti pelottivat minua. Mutta minä päätin ryhdistäytyä ja alkaa sosialisoitua ja hakea ihan kaikenlaisia töitä. Pakotin itseni sosiaalisiin ja ikäviin tilanteisiin, silläkin seurauksella että mielenterveyteni romahti pari kertaa paniikkikohtausten ja kuormituksen takia täysin. Mutta silti minä vain jatkoin sisulla eteenpäin, ja nyt en pelkää enää ollenkaan sosiaalisia tilanteita ja olen jopa vakiduunissa. Kaikki ongelmani ovat käytännössä kadonneet kokonaan.
Eli ryhdistäydy ja mene vaikka sinne puhelinmyyntiin näin aluksi. Opit sietämään sitä kautta ikäviä tilanteita ja kasvatat selkärankaasi :)
Vierailija kirjoitti:
Myöskään ulkonäkö ei ole ongelma, kyllä ihan susirumakin kelpaa lantaa lykkimään. Ja vanhapoikaisäntä voi ottaa emännäksikin, heilläkin on joskus ulkonäössä puutteita.
Tässä näkee taas hienosti asenteen ja sen, miten pihalla nämä töistä vänkyttäjät ovat... Kuvitellaan, että töihin oikeasti voi vaan mennä, ja että työttömyys johtuu siitä kun tyhmä työtön ei itse ole tajunnut mennä töihin.
Ihan kuin lomittajaksi voisi tuosta vaan marssia, ilman koulutusta tai mitään! Tai että maatilaa pitäisi joku vanhapoikaisäntä, joka palkkaa kenet tahansa. Nykyään maatilat ovat hyvin pitkälti automatisoituja, ja lomittajan pitäisi osata käyttää paitsi traktoria ja muita työkoneita (vaatii myös ajokortit, huom!), lisäksi pitäisi hallita tietokonetta. Lomittajan työ ei todellakaan ole mitään lannan luontia 8h/pvä. Ja tuotantotiloille ei pääse tuosta vaan, vaan ihan jo häiriköinti- ja tautiriskin takia valvonta on tarkkaa.
Ja miksi ihmeessä kuvittelet, että minä kaipaisin puolisoa? Olen naimisissa, minulla on viisi lasta. Haluan itselleni sopivia töitä, en mitään vanhapoikaisännän navetalla emännöintiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä näkee taas hienosti asenteen ja sen, miten pihalla nämä töistä vänkyttäjät ovat... Kuvitellaan, että töihin oikeasti voi vaan mennä, ja että työttömyys johtuu siitä kun tyhmä työtön ei itse ole tajunnut mennä töihin.
Ihan kuin lomittajaksi voisi tuosta vaan marssia, ilman koulutusta tai mitään! Tai että maatilaa pitäisi joku vanhapoikaisäntä, joka palkkaa kenet tahansa. Nykyään maatilat ovat hyvin pitkälti automatisoituja, ja lomittajan pitäisi osata käyttää paitsi traktoria ja muita työkoneita (vaatii myös ajokortit, huom!), lisäksi pitäisi hallita tietokonetta. Lomittajan työ ei todellakaan ole mitään lannan luontia 8h/pvä. Ja tuotantotiloille ei pääse tuosta vaan, vaan ihan jo häiriköinti- ja tautiriskin takia valvonta on tarkkaa.
Ja miksi ihmeessä kuvittelet, että minä kaipaisin puolisoa? Olen naimisissa, minulla on viisi lasta. Haluan itselleni sopivia töitä, en mitään vanhapoikaisännän navetalla emännöintiä.
No siis eihän tietenkään kaikkiin töihin voi vain mennä vaan tarvii koulutukset, mutta esim. puhelinmyyntiin käytännössä voi vain mennä, sinne otetaan ihan kuka tahansa kuka vain osaa puhua edes vähän. Lisäksi monetkaan paskaduunit eivät tarvitse mitään koulutuksia, ikortteja tai muitakaan. Ja työttömyys on todellakin ihmisen oma valinta, esim. työkkärin sivuilla on jotein päälle 20000 työpaikkailmoitusta ja tuohon vielä piilotyöpaikat, joihin pääsee käsiksi laittamalla avoimen hakemuksen. Silti ei työ kelpaa, koska Suomen valtio jakaa liian avokätisesti vastikkeetonta ilmaista rahaa. Silloin ihmiset omaksuu mentaliteetin, ett työnteko ei kannata koska palkasta käteen jäävä rahamäärä "on vain parisataa euroa suurempi kuin tuet tai jopa pienempi". Se on ihan väärä mentaliteetti!
Täällä ei mitään loisijoita katsella, täällä pitää tehdä töitä elantonsa eteen! Kaikki tuet pois, niin kyllä alkaa työ kiinnostaa kun on kodittomana nälkäkuoleman partaalla. Tukina jaettavat rahat voisi mieluummin käyttää rikollisuuden ehkäisyyn, lisää poliiseja ja kovemmat rangaistukset niin se olisi hyvä
Vierailija kirjoitti:
Sinun ongelmasi on sisäinen rumuutesi, joka paljastui kommentistasi.
Maatalouslomittaja tekee muutakin kuin lykkii paskaa. Kuten lähihoitajatkin tekevät muutakin kuin pyyhkivät paskaa pyllystä.
Jotkut ihmiset eivät tee mitään muuta kuin suoltavat tuota samaista ainetta suustaan.
Miksi monia kunniallisia ja tärkeitä töitä pitää niin paljon pilkata, vähätellä, halveksia ja mustamaalata?
Mitä järkeä sen jälkeen on nillittää jos kyseiset työt eivät ihmisiä vedä puoleensa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastuu ja ihmisten kanssa tekemisissä oleminen kuormittaa liikaa ja aiheuttaa paniikkikohtauksia.Ihan minkälaisia töitä tahansa.
Kun ryhdistäydyt ja alat ottaa vastuuta sekä olla ihmisten kanssa tekemisissä, alat tottua siihen eikä se enää tunnu kuormittavalta ja paniikkikohtauksetkin häviävät ajan mittaan kokonaan.
Minä olin itse vielä joitakin vuosia sitten täysin työelämästä syrjäytynyt ja minulla oli ties mitä mielenterveys ongelmia, paniikkihäiriöitä ja sosiaaliset tilanteet oikeasti pelottivat minua. Mutta minä päätin ryhdistäytyä ja alkaa sosialisoitua ja hakea ihan kaikenlaisia töitä. Pakotin itseni sosiaalisiin ja ikäviin tilanteisiin, silläkin seurauksella että mielenterveyteni romahti pari kertaa paniikkikohtausten ja kuormituksen takia täysin. Mutta silti minä vain jatkoin sisulla eteenpäin, ja nyt en pelkää enää ollenkaan sosiaalisia tilanteita ja olen jopa vakiduunissa. Kaikki ongelmani ovat käytännössä kadonneet kokonaan.
Eli ryhdistäydy ja mene vaikka sinne puhelinmyyntiin näin aluksi. Opit sietämään sitä kautta ikäviä tilanteita ja kasvatat selkärankaasi :)
Kenenkään ei tarvitse mennä puhelinmyyjäksi. Ei kenenkään.
Eikä kenenkään tarvitse karaista itseään väkisin terveytensä uhalla.
Kenenkään ei tarvitse kuunnella mitään ota itseäsi niskasta, ryhdistäydy ja kasvata nahka paskapuheita.
Eihän heistä töihin ole ilman, että ensin kuntoutuvat pikkasen kuntouttavassa työtoiminnassa. Opettelevat siellä miten aamulla herätään ajoissa ja millaista ihmisillä töissä on ja millaisia palkkoja jengi voi kuvitella saavansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maatalouslomittaja, saa tehdä työtä eläinten parissa, kun ihmiset eivät kiinnosta.
Iso vastuu, sekä todella vittumaiset asiakkaat. En suosittele jos on pientäkään taipumusta masennukseen.
Tämän minäkin haluaisin tietää. Onko sitä siivoustyötä kaikille ylimääräisille ihmisille? Monille se järkevin reitti työelämään kyllä taitaisi olla opiskelujen kautta.