Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuopiossa synnyttäneet!?

Vaikea valinta
14.02.2018 |

Kertokaa kokemuksia Kuopiossa synnyttämisestä. Olen kahden synnärin välillä ja pitäisi päättää mihin mennä...
Millainen paikka/huoneet?
Millaiset kätilöt ja lääkärit?
Miten kohdeltiin/toiveet huomioitiin ja miten kaikki yleisesti ottaen sujui? 😊
Jos asut kauempana, miksi valitsit Kuopion...?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lasta synnyttänyt siellä ja oli ihan hyvä paikka. Kummallakin kerralla olin yhden yön, joten oli ihan sama kunhan oli sänky ja vessa lähellä. Hyvät hoitajat ja lääkärit.

Vierailija
2/17 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ekalle vastaajalle!

Muille vastaajille vielä että millon viimeksi siellä olit synnyttämässä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/17 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopion sairaala on yksi Suomen parhaista sairaaloista.

Vierailija
5/17 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopiossa synnäripuoli uusittu juuri pari vuotta sitten.

Vierailija
6/17 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmesti olen synnyttänyt Kuopiossa, kaksi kertaa vanhoissa saleissa ja kerran uudessa Kaarisairaalassa.

Kätilöt salissa ovat aina olleet upeita. Lapsivuodeosastolla (joka on edelleen siellä vanhalla puolella) olen ollut havaitsevinani kireyttä työntekijöiden välillä, mutta hyvää kohtelua olen sielläkin saanut.

Tehohoitohan on Kuopiossa loistavaa, mutta sitä ei onneksi ole tarvittu.

Vierailija
7/17 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

OK kokemus kesältä 16. Tosin silloin oli paljon kesäsijaisia, mikä jälkikäteen ajatellen näkyi vähän semmoisena tietämättömyytenä. Perhehuone saatiin silloin helposti. Plussaa oli se, että minusta työntekijät olivat läheisyys- ja imetysmyönteisiä.

Vierailija
8/17 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OK kokemus kesältä 16. Tosin silloin oli paljon kesäsijaisia, mikä jälkikäteen ajatellen näkyi vähän semmoisena tietämättömyytenä. Perhehuone saatiin silloin helposti. Plussaa oli se, että minusta työntekijät olivat läheisyys- ja imetysmyönteisiä.

Mä synnytin keväällä 2014 ja olin kans positiivisesti yllättynyt imetysmyönteisyydestä. Myöhemmin luin että kysissä on järjestetty erillistä imetyskoulutusta hoitajille.

Vierailija
9/17 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaa. Kuopio on minullekin toinen vaihtoehdoista, mitään ennakkokokemusta itselläni ei ole.

Vierailija
10/17 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisämaitoa on kyllä kaikille lapsilleni aika herkästi annettu, mutta kun se on ollut luovutettua äidinmaitoa ruiskulla, niin eipä tuossa mitään pahaakaan liene.

-6.

Vierailija
11/17 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Kuopiossa synnyttämässä 2015 kaarisairaalassa. On lähin sairaala meille (100 km). Kuopiossa oli tosi huippuhyvä synnyttää. Huomioitiin kaikki toiveet, imetysmyönteisyys plussaa.

Vierailija
12/17 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon vastauksista 😊

Lisää kokemuksia otan mielellään vastaan.

Jos synnytit Kuopiossa mutta asut muualla, kävitkö ultrat Kuopiossa vai lähimmässä/oman kunnan äitiyspolilla?

Vierailija
13/17 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas sattui. Olen itse kysillä kätilönä. :D

Vierailija
14/17 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopas sattui. Olen itse kysillä kätilönä. :D

Ruusuja Kysin kätilöille!

-6.

Vierailija
15/17 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2016 suunniteltu sektio lääketieteellisestä syystä. Hyvä kokemus, kaarisairaala upea. Leikkaussalista pääsin heti meille varattuun tilaan ("heräämöön") odottamaan, että puudutus loppuu. Isä oli paikalla ja juuri syntynyt vauva. Mahtava juttu. Helsingissä muutama vuosi aiemmin samoin synnyttäneenä, vietin kaukana heräämössä yksin tunnin ennenkuin minut vietiin isän ja vauvan luo. Kuopiossa sain vauvan heti rinnalle jne. Ainoa miinus oli osasto, joka vanha ja ahdas.

Vierailija
16/17 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttänyt Kuopiossa (2010) ja Mikkelissä sekä ennen, että jälkeen tuon vuoden. Ja valitsisin hyppien keikkuen Mikkelin. Kuopiossa ollaan niin totuttu siihen, että vauvoissa on huonokuntoisia, että esim. keltaisuus vain vilkaistiin silmämääräisesti. (Kuopioon tulee kaikki Itä-Suomen riskitapaukset ja ennen rv. 34 syntyvät.) Mikkelissä hoidettiin ja huolehdittiin tarkemmin. Samoin imetysohjaus oli ainakin tuolloin Mikkelissä todella paljon parempaa. Isossa sairaalassa on paljon asiakkaita, ja kohtelu sen mukaista.

Vierailija
17/17 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysissä 3 synnytystä. Viimeisin Kaarisairaalassa 3kk sitten :-)

Salien kätilöt hyviä ja asiantuntevia. Puudutuksen esim. saa suht nopeasti, koska anestesialääkäreitä pyörii hyvin siinä osassa Kaarisairalaa missä salit on. Erikoislääkäriä ei myöskään tarvinnut kauaa odottaa, kun tilanne sitä vaati (meni toimenpidesynnytykseksi loppuvaiheessa).

Lapsivuodeosastohan on siellä vanhalla puolella, siellä olen havainnut samaa että työntekijöiden kesken hieman ilmapiiri-ongelmaa (?), hoito ja asiakkaiden kohtaaminen kuitenkin huippuluokkaa. Imetykseen saa todella hyvin apuja, myös uuden imetyspoliklinikan myötä myös kotiutuksen jälkeen.