Kauheaa nähdä, miten jopa seitsemänvuotiaat ovat yksin talojen pihoilla leikkimässä
Heitteillejättö. Aikuisten tulee olla ulkona lastensa kanssa.
Kommentit (17)
Siis mikä kauhistuttaa: se ikä vai ne talojen pihat vai se yksinäisyys?
Noin mäkin ajattelin silloin kun olin itse lapseton. Meillä lapset leikki itekseen pihalla n.nelivuotiaina.
Vierailija kirjoitti:
Liian pienenä ulkona ilman vanhempia.
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko siis että joka kersalle kyylä perään?
Yksi oma vanhempi per pesue. Voihan sitä olla molemmatkin vanhemmat.
Jaa. Me ysärilapset leikimme kerrostalojen leikkipaikoilla alle kouluikäisistä asti. Avaimet kaulassa, jos oli asiaa niin huudettiin:
"ÄITI TUU IKKUNAAN!"
Ja vastaavasti vanhemmat huusivat ikkunoista, että:
"Xx, syömään/nukkumaan!".
Oli mukavaa aikaa.
Kävikö mielessä että penskat ei välttämättä halua homekorvia vahtimaan niiden leikkimistä?
Johan kouluikäinen eikä liian pieni olemaan ilman valvontaa
Joo, mäkään en vielä päästäis mun 15-vuotiasta yksin pihalle, kun se karkaa aina autotielle! Kerran näin 14-vuotiaan yksin jopa kaupassa!
Tais olla provo. Tuonikäinen saa jo mennä yksin kouluunkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian pienenä ulkona ilman vanhempia.
Nehän on jo koulussa! Suurin osa kulkee koulumatkat yksin ja osa on myös iltapäivisin yksin kotona. Tämä oli kyllä outo aloitus.
Provo. Ei nykyaikana lapset leiki pihalla.
Työnantajani on erimieltä. Voisin tietysti ottaa loparit mutta sitten aktiivimalli olisi eri mieltä.
Jos pyydän vaikka tuota raitilla istuvaa eläkeikäistä spurgua vahtimaan? Se voi vetää kaljaa siinä samalla.
Sanos muuta. Mä joudun nykyään soitteleen lastensujelun päivystysnumeroon päivittäin, kun näen alakouluikäisiä vaeltelemassa yksin kouluun ja jengiytymässä pihoilla. Eivät kyllä tee mitään, mutta ehdottivat, että voisivat piipahtaa meillä. En ymmärrä miksi. Meillä ei todellakaan lapset kulje missään ilman vanhempia ennen kuin olevat yläkoulussa. Ja kerroinkin tämän.
Muistan itse kun leikin 5 vuotiaana 3 vuotiaan pikkuveljeni kanssa pihalla ilman kenenkään valvontaa. Oli parasta ja hengissä yhä ollaan.
Mun lapset ulkoilee suurimman osan ajasta keskenään. Omassa pihassa ja joskus jopa lähileikkipuistossa. Ikää 4-7v.
Meinaatko siis että joka kersalle kyylä perään?