Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö huolestua tästä oireesta?

Vierailija
14.02.2018 |

Välillä tuntuu ehkä munasarjan(tai siinä lantioluun kohdalla, mutta syvemmällä) sellaista nipistelevää tai hieman vihlovaa tunnetta. Saattaa jatkua päivän tai pari ja sitten taas katoaa. En ole varma onko aina vasemmanpuoleista, mutta harvemmin kumpaakin yhtä aikaa jomottelee. Mistäköhän tää vois johtua ja pitäisikö huolestua? Asiallisisa vastauksia please, eikä mitään "sulla on kuppa ja kuolet huomenna" Kiitos!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko ovulaatio? Kannattaa nyt tutustua naisen anatomiaan ja kuukautiskiertoon, kun olet vieläkin noin tietämätön..

Vierailija
2/10 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emt, mä kävisin ultraamassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on viikko sitten loppunu menkat, voisko muka vielä olla ovis? 

-ap

Vierailija
4/10 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, varmaankin ovia. Mulla ainakin tuntuu välillä niinkin paljon, että joudun ottamaan särkylääkkeen.

Vierailija
5/10 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on tuollaista, tulee miten sattuu kuukautiskierron vaiheesta riippumatta. Oviskivut ovat sitten paljon kovemmat. Olen käynyt ultraamassa ja tutkittu muutenkin, gyne suositteli fysioterapiaa, sanoi että voi olla lantion alueen lihakset jumissa. Aloitinkin sitten käyttämään ehkäisylaastareita, ja nuo vaivat loppuivat.

Vierailija
6/10 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on tuollaista, tulee miten sattuu kuukautiskierron vaiheesta riippumatta. Oviskivut ovat sitten paljon kovemmat. Olen käynyt ultraamassa ja tutkittu muutenkin, gyne suositteli fysioterapiaa, sanoi että voi olla lantion alueen lihakset jumissa. Aloitinkin sitten käyttämään ehkäisylaastareita, ja nuo vaivat loppuivat.

Mulla ei yleensä aiemmin ole ollut ovikseen liittyvää kipua, tai jos on , niin on ollut sellaista menkkamaista jomotusta, mutta kai kaikkea voi iän lisääntyessä tulla. Vois kyllä olla lantion lihaksetkin jumissa, kun työn puolesta on paljon istumista. Ehkä voisin kokeilla venytellä lonkkia jos sillä olisi jotain vaikutusta. Kiitos vastauksesta!  -ap

Vierailija
7/10 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 piti kirjoittaa, että on ollut siis. Nyt tosiaan noin puoli vuotta on ollut kivut poissa.

Vierailija
8/10 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on, juurikin aina vasemmalla puolella. On aika kovaakin kipua välillä, pitää pysähtyä ja keskittyä hengittämiseen, että pääsee pahimman kivun yli. Kestää päivän ja tulee aaltoina. Olen yhdistänyt ovulaatioon, koska tulee aina pari viikkoa ennen kuukautisten alkua. 

Oli alkuun hiukan pelottavaa, kun alkoi yhtäkkiä, vaikka vuosia jo kuukautiset olleet. Alkoivat tosin silloin, kun kuukautisetkin muuttuivat. Voi olla silti hyvä tutkituttaa, ettei ole endometrioosia. Minulta tutkittiin, muttei ole, minulla vain on kovat kivut ovulaation ja kuukautisten aikana.

Vierailija
9/10 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on, juurikin aina vasemmalla puolella. On aika kovaakin kipua välillä, pitää pysähtyä ja keskittyä hengittämiseen, että pääsee pahimman kivun yli. Kestää päivän ja tulee aaltoina. Olen yhdistänyt ovulaatioon, koska tulee aina pari viikkoa ennen kuukautisten alkua. 

Oli alkuun hiukan pelottavaa, kun alkoi yhtäkkiä, vaikka vuosia jo kuukautiset olleet. Alkoivat tosin silloin, kun kuukautisetkin muuttuivat. Voi olla silti hyvä tutkituttaa, ettei ole endometrioosia. Minulta tutkittiin, muttei ole, minulla vain on kovat kivut ovulaation ja kuukautisten aikana.

Hui, voiko endometrioosi olla lähes oireeton? Olen aina ollut siinä uskossa, että edoon liittyy aina voimakkasta menkka- ja yhdyntä kipua -ap

Vierailija
10/10 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut joskus iso kysta tms. munasarjoissa ja vähän nippaili. Tämä siis vaaraton ja lähti pois. Varmaan myöhemminkin tullut ja mennyt uusia. Tämän yhden tiedän, kun gynellä ultrattiin silloin. Sitten oviskivut ovat usein toispuoleisia. Ovis voi hyvin olla viikko kuukautisten loppumisesta, riippuen miten pitkä kierto on. Itselläni kierto on 23-26 pv ja vuotoa 2-4 pv. Ovis n. kp 10.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme