Miksi pitää "palvella asiakkaita?
Palveluala sitä ja palveluala tätä. Palveluammatti ja asiakaspalvelija.
Työkaveri sai kilarit kun puhuin noiden sijaan ruoan viemisestä ja rahastamisesta.
Tsiisus mikä työpaikka.
Kommentit (29)
Jaaha, onko "palvelu" sitten seuraava sana jota keksitään säikähtää? Kuulostaa liikaa nöyrtymiseltä, alistumiselta toisen edessä, orjaksi joutumista?
Koska asiakas maksaa palvelusta. Jos he eivät sitä haluaisi, he eivät siitä maksaisikaan.
Jos yritys ei palvelua tarjoa, vaan toimii toisin kuin mistä asiakas maksaa, ei se ole oikealla alalla ja asiakas ei saa rahoilleen vastinetta.
Ei palvelualalle pidä sitten hakeutuakaan, jos ei saa viritettyä itsestään minkäänlaista asiakaspalveluhenkeä.
Sun kannattaa kysyä tätä työnantajaltasi. Ja kertoa, että ei voisi asiakastyytyväisyys vähempää kiinnostaa.
En minä ainakaan mitenkään palvele asiakkaita.
Hyvää hyvyyttäni vedän niiden ostokset hihnalta ja sitten korjaan rahat pois.
Mä uhraudun, en palvele.
Ei pelkästään palvella, vaan "palvella asiakaslähtöisesti"! Tästä tuubasta pomosi tykkää.
Minä vien sitten rahani muualle, sellaiseen paikkaan, jossa minua palvellaan ja hyvin.
Ja sitä rahaa on paljon!
Vierailija kirjoitti:
Sun kannattaa kysyä tätä työnantajaltasi. Ja kertoa, että ei voisi asiakastyytyväisyys vähempää kiinnostaa.
Ei sillä mitään työnantajaa ole. Työtön luuseri!
Palvelulla tarkoitetaan, että teet jotain asiakkaan puolesta. Esimerkiksi viet asiakkaalle ruuan sen sijaan, että hän hakisi sen itse. Tai otat asiakkaalta maksun sen sijaan, että hän käyttäisi itsepalvelukassaa.
Minua ei tartte palvella. Riittää kun teet työsi.
Vierailija kirjoitti:
Minä vien sitten rahani muualle, sellaiseen paikkaan, jossa minua palvellaan ja hyvin.
Ja sitä rahaa on paljon!
Siinä vie äläkä vikise. Odotatko että sulle rullataan punainen matto kun saavut palveltavaksi? Moni asiakaspalvelu työ on sellaista että siitä saisi maksaa vittumaisen työn lisää.
Kunnon ammattiloukkaantuja, jos joku oikeasti loukkaantuu siitä, että puhutaan asiakkaan palvelemisen sijaan rahastuksesta.
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan mitenkään palvele asiakkaita.
Hyvää hyvyyttäni vedän niiden ostokset hihnalta ja sitten korjaan rahat pois.
Mä uhraudun, en palvele.
No uhriutumisesi on sitten laajentunut työelämääsikin päin...
Vierailija kirjoitti:
Minä vien sitten rahani muualle, sellaiseen paikkaan, jossa minua palvellaan ja hyvin.
Ja sitä rahaa on paljon!
Toimithan noin myös omassa työssäsi? 😉 Koska loppujen lopuksi oikeastaan kaikki työt voi määritellä asiakaspalveluksi.
Kylmät väreet menee edelleen kun muistelee aspatyötä.
Ei siinä normaalissa asiakaspalvelussa mitään,vaan ne jotka tulevat asiakaspalvelijan luo vain purkaakseen omaa pahaa oloaan.
Eli juurikin ne, jotka vaativat punaista mattoa ja torvisoittokuntaa, koska "mä olen asiakas".
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan mitenkään palvele asiakkaita.
Hyvää hyvyyttäni vedän niiden ostokset hihnalta ja sitten korjaan rahat pois.
Mä uhraudun, en palvele.
Et sinä uhraudu. Saat palkkaa menetetystä vapaa-ajasta ja teet sitä mitä työnantaja haluaa. Eli asiakaspalvelua
Onneksi tulee robotit joita ei ota luonnolle palvella maksavaa asiakasta.
AP voi siirtyä TE-toimiston "palveluiden" pariin.
Jotkut varmaan nuolisi asiakkaiden kengätkin.