Te, jotka ette asu Helsingissä, miten usein käytte siellä?
Itse asun Hämeessä ja pari kertaa vuodessa tulee pääkaupunkiseudulla käytyä ja Vantaan puolella lisäksi myös pari kertaa, lähinnä shoppailemassa.
Kommentit (14)
osa niistäkin käynneistä on laivamatkoja tallinnaan, eli ei paljon kerkee helsinkiä näkemään, eikä kiinnostakkaan!!!
Olen ulkosuomalainen. Käyn Uudellamaalla vanhempia ja sukua moikkaamassa vähintään kerran tai pari vuodessa, mutta Helsingissä ei ole nyt tullut käytyä varmaan pariin vuoteen. Sitä ennen tuli esiteltyä sitä ulkomaalaiselle miehelleni (joka pitää paljon kesäisestä Helsingistä), ja välillä olen käynyt asioilla tms. mutta ei nyt viime Suomen vierailuilla ole ollut mitään asiaa.
Vierailija:
osa niistäkin käynneistä on laivamatkoja tallinnaan, eli ei paljon kerkee helsinkiä näkemään, eikä kiinnostakkaan!!!
Varmaan olen viimeksi ollut vuonna 1997, ellei linja-autoajeluja satamaan tai lentoasemalle laseketa. Ennemmin katselen vaikka muurahaispesää, sekin on kiinnostavampi.
kalastajakylässä :-) (tsoukki vaan, älkää hermostuko...) noin 3-4 kertaa talvella, kesällä monesti useamminkin. On moniakin tuttavaperheitä siellä, jotka muuttaneet Turusta pk-seudulle. Oopperassa tai baletissa käydään noin kerran vuodessa.
Ensi kesänä varmaan mennään lintsille kun lapset alkaa päästä huvipuistoikään. Sieltä on minullakin kivoja muistoja :)
Yksi oli ooppera reissu. Alle 4v kävin kerran hoitotädin kanssa. Kerran kävin kaverin siskoa katsomassa ja yhden kerran konsertissa, kun NKOTB oli suomessa ja yksi miehen suvun sukukokous.
että suuri osa suomalaisista on Helsinki-vastaisia? Helsinkiläiset ovat itse tuon saaneet aikaan leuhkalla ja muuten ikävällä käytöksellään.
Matkaa on 80km. Parin kuukauden välein tulee käytyä, tosin jotkut reissut ovat vain Vantaalle Jumboon ja Ikeaan. Olen käynyt pitkään töissäkin Helsingissä joten matka on ainakin tuttu. Koen Helsingin omakseni, siellä kun olen toista kymmentä vuotta asunut, mutta oli liian vaarallinen paikka kasvattaa lapsia....
Täältä Espoosta pääsee aika kätevästi. Paitsi että nyt kun lumet sulaa niin tulee mentyä useammin, kun kävelyreittini käy Helsingin puolella :-P
Kaiken tarpeellisen saa omasta kaupungista niin ei ole tarvinnut käydä senkään takia. Ihan kiva kaupunki kyllä..jos vaikka kesällä tulis käytyä.
alun perin olen Kouvolasta. Kävimme perheen kanssa Helsingissä varhaislapsuudessani ainakin kaksi kertaa vuodessa, lukioaikoinani saatoin käydä kerran viikossa. Serkut muuttivat likelle Helsinkiä 1980-luvun lopulla ja sitten heillä saatoimme käydä kylässä kerran, pari kuussa. Isänikin on asunut pk-seudulla jo parikymmentä vuotta, joten onhan sitä tullut täälläpäin käytyö rutkasti jo ennen tänne muuttoa.