Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alanvaihto: opiskelulla uusi ammatti?

Vierailija
17.04.2006 |

Olen 36-vuotias kahden lapsen äiti. Nykyinen työ ihan ookoo, mutta olen harmitellut, etten lähtenyt akateemiselle uralle. Nyt aion hakea yliopistoon ja vaihtaa alaa. Saman tehneitä palstalla? Kokemuksia, vinkkejä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen viime aikoina suunnitellut vaihtaa ammattia, ehkä ammattikoulututkintoon. Oma ammattikin on ihan ok, mutta olen IT alalla ja työ käy välillä raskaaksi. Koko ajan pitää oppia uutta ja pätemisen tunnetta ei juuri ehdi syntyä, kun hommat vaihtuvat uusiin. Töitä kyllä riittää ja palkallakin pärjää, kun muistaa ettei ne suuret tulot vaan pienet menot.

Niinhän sitä sanotaan, että ei yksi ammatti yleensä riitä eläkeikään asti eli rohkeasti vaan opiskelemaan, jos siltä tuntuu. Raskasta se opiskelu varmaan on, mutta jos monitivaatiota riittää, niin se voi olla mukavanpaa kuin nuorena peruskoulutuksen jälkeen.

Vierailija
2/4 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti en tule koskaan katumaan yliopistokoulutustani hetkeäkään! Kyllä koulutus (etenkin yliopistosellainen) kannattaa aina! Se on henkistä pääomaa jota ei korvaa mikään. Siispä opiskelemaan jos vaan on mahiksia ja kiinnostaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi miten olette taloudellisesti pärjänneet opiskeluajan? On ehditty kuitenkin jo ottamaan asuntolainaa yms ja kaks lasta elätettävänä... Ei viitsisi mihinkään opiskelijaboxeihin lasten kanssa lähteä ja miehellä on tavallisen duunarin palkka, jolla ei juhlita. Näihin ajatuksiin se opiskelemaan lähteminen aina kariutuu :(

Vierailija
4/4 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse päätin vaihtaa/laajentaa alaa ja aloitin viime syksynä toisen yliopistotutkinnon lukemisen. Yksi tutkinto siis jo alla, mutta alalta joka ei ensinnäkään niin kiinnosta ja toisekseen töitäkään ei ole tarjolla mitenkään hulppeasti. Opiskelen tällä erää hoitovapaalla ja se tarkoittaa, että hoidan päivisin lapset ym. ja iltaisin ja öisin yritän lukea tentteihin. Ja se on rankkaa. Tämän vuoden loppuun yritän jaksaa näin, mutta ensi vuoden alussa irtisanoudun, laitan lapset hoitoon ja ainoastaan opiskelen. Silloin vain ei ole enää minkäänlaisia tuloja minulla =0( Sen vuoksi nyt aloitinkin hoitovapaalla, että on edes kotihoidontuki.

opiskelu olisi aivan ihanaa, kun on vihdoin löytänyt sen mikä kiinnostaa, mutta lasten pitäisi olla hoidossa. Näin tämä on vaan stressaavaa, kun tahtoisi luka, mutta ei jaksa/pysty!