Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko liian tiukka kasvattaja? En ole ostanut lukioikäiselle tuetokoneeta ja älypuhelinta.

Vierailija
13.02.2018 |

On ollut puhetta, että saa saa ostaa sitten tietokoneet ja älypyhelimet ohan itse kun kun täyttää 18. Mielestäni nuorten tulee ottaa vastuu otsestään ja tehdä jotain edes pientä itsensä eteen, näen että on väärin tarjota lapselle lukion tykötarpeet kuin manulle illallinen.

Monet ovat tätä ihmetelleet ja en nyt enää itsekkään tiedä teenkö minä oikein vai en.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole tiukka. Olet natsi, vaikeutat lapsesi opiskelua

Vierailija
2/11 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole tiukkaa kasvatusta vaan jotain ihan muuta, vihaa kenties

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järjetöntä touhua, ap! Lukion tehtäviin tarvitsee oikeasti jo omaa läppäriä. Teet hyvin vaikeaksi lapsesi itsenäistymisen myös, jos et tuollaisia asioita viitsi hänelle hankkia koska "itsenäisyys". Miksi ihmeessä et tue lastasi niin kuin vanhemman kuuluu?

Vierailija
4/11 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti jotain katkeruutta kun sinuakaan ei ole kukaan tukenut sitä vertaa että olisit oppinut kirjottamaan. Yrittäisit olla purkamatta sitä lapsiisi:(

Vierailija
5/11 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet hänestä täysin eriarvoisen ihmisen. Ja tietenkin vaikeutat opiskelua. Järkytyin luettuani viestisi. Miksi teet noin? Johtuuko se rahasta? Joku raja pitää olla silläkin, että haluaa kasvattaa riippumattoman, kävyillä leikkivän lapsen. Kyllä siihen pitää muita keinoja käyttää. Olen itse kokenut, mitä tuo aiheuttaa lapselle. Ja nähnyt, miten oma lapsenlapseni joutui eristetyksi koulussa, koska miniäni ei antanut hankkia hänelle puhelinta tai tietokonetta tai pelikonetta. Tässä voisi soveltaa sanontaa "maassa maan tavalla". Normaalissa mittakaavassa elää yhteiskunnan tavoilla. Ja keskustellen opettaa arvoja, joita lapsi voi kasvettuaan itse noudattaa valitsemillaan tavoilla.

Vierailija
6/11 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelle :D

Vierailija
7/11 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykylukiolainen pärjää ilman moderneja tiedonhankintakeinoja. Eli tietokonetta ja älypuhelinta. Meillä osa kokeistakin tehdään tietokoneella, joten epäilen, että ap on provo.

8/11 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulun tykötarpeet maksan. Sen jälkeen muksut ostokoot vermeet ja vehkeet itse. Peruskoulun päättämisen jälkeen lapsille ei tule tarjota taloudellista hyötyä muuta ruuan muodossa. Omasta huoneesta pitää maksaa vuokraa jos meinaa kotona asua ruokaa saa jos syö sitä mitä vanhemmatkin. Jos vanhempien ostama ruoka ei kelpaa ostaa sitten omat ruokansa jne

Vierailija
9/11 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mita rakastan kirjoitti:

Peruskoulun tykötarpeet maksan. Sen jälkeen muksut ostokoot vermeet ja vehkeet itse. Peruskoulun päättämisen jälkeen lapsille ei tule tarjota taloudellista hyötyä muuta ruuan muodossa. Omasta huoneesta pitää maksaa vuokraa jos meinaa kotona asua ruokaa saa jos syö sitä mitä vanhemmatkin. Jos vanhempien ostama ruoka ei kelpaa ostaa sitten omat ruokansa jne

Mahtaa lapses rakastaa sua paljon... not...

10/11 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mita rakastan kirjoitti:

Mahtaa lapses rakastaa sua paljon... not...

Turha kiukutella. Kyllä teitä velliperse sossuneläteiksi lapsenne kasvattavia riittää ilman että minä tulen mukaan siihen pelleilyyn. 

Vierailija
11/11 |
14.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono. Nykyään lähes kaikissa lukiossa on kaikki tehtävät ja kokeet koneilla, aika harvassa mitään oikeita kirjoja. Puhelinta tarvitaan jo ala-asteella joka päivä opiskeluun.