koiranulkoiluttajat
tuli mieleen tosta poliisikoiraketjusta. ei pidä tosiaan mennä tyrkyttämään kättä poliisikoiralle. Mutta oon kyllä myös sitä mieltä, että tosi monet koiranulkoiluttajat (ei koske poliisikoiria) on kasvattaneet koiransa huonosti - 60% koirista tulee päälle (epäilemättä useimmiten hyvässä tarkoituksessa) kun on itse kävelyllä tai lenkillä. tykkään koirista mutta ei ole kauhean kivaa kun ei tiedä mitä sieltä on tulossa. lisäksi tosi moni koiranomistaja pitää tätä ihan normaalina, että heidän lemmikki on käy vieraisiin ihmisiin kiinni - sellaisiahan koirat ovat? kaikki ihmiset ei tykkää koirista, monet pelkäävät niitä. ei kiva. vähän kun kasvattaisi oman lapsensa hyppimään vieraiden syliin joka puolella ja sitten katsoisi sitä vierestä vaan ja pitäisi normaalina käytöksenä.
erityisen hellästi muistan kun kävin viemässä roskia katokseen, siellä oli naapuri pitämässä sadetta yli-innokkaan koiransa kanssa - olin just lähdössä reissuun siisteissä vaatteissa ja viemään viime hetkellä roskat - koira hyppi pisin poikin housuja ja takkia, emäntä vaan sanoi että puppe puppe ja piti narusta kiinni. Kysyisin koiranomistajalta, miten minun olisi pitänyt tuossa tilanteessa toimia? antaa ne roskat sille emännälle? vai sanoa että haluaisin jättää nämä roskat tähän roskikseen ilman että omat vaatteeni tulevat paskaisiksi?
E