Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko väärin elää villi nuoruus takaisin jos se jäi välistä

Vierailija
13.02.2018 |

Itsellä villinuoruus, kapinointi jaa eajoiben kokeilu jäi nuorempana välistä ja se jotenkin kalvaa vieläkin. Tuntuu siltä kuin olisi lukenut kirjaa ja huomaamatta hypännyt yhden luvun välistä. Jotenkin vähän outoa kun ei tiedä missä mennään. Jotenkin tuntuu väärältä silti elää sitä villiä kokeiluaikaa parikymppisenä kun jokaisen pitää pitäisi alkaa aikuistumaan jo 18-vuotiaana, rauhoittumaan ja löytää mahdollisimman pian oma itsensä. Minulle tämä aikuistuminen väkipakolla on jotenkin vaikeaa, kun on niin oudon kesken eräinen olo. Tuskin välistä jääneen nuoruuden eläminen eli villi ja levoton aikuisuus on Suomessa ylipäätään hyväksyttyä kun ei enään mahdukkaan siihen jokaiselle määrättyyn muottiin.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, moni viettää villin nuoruutensa myöhemmin. Täytyy vain muistaa ettei se mikä on villiä 18-v., ole välttämättä enää villiä 38-v., eli ulkopuoliset eivät aina huomaa aikuisen kapinointia jos se ei menekään muotin mukaan.

Luulenpa että kallioilla kaljoittelu + tatuoinnit on mennyt osaltasi ohi jo kauan sitten. Keksi jotakin josta saisit samat fiilikset NYT, kuin em. kapinoinnista olisit saanut nuorena!

Otti silmään. Alle 18-vuotias ei saa ottaa vielä laillisesti tatuointeja ja jos tatuoinnit ei mielestäsi sovi sitä vanhemmillekkaan, niin minkä ikäisille sitten? Itse olen vasta vähän päälle parikymppinen, mutta ei minulla tavallisena tölliäisenä ole varaa 200-500 euron musteläiskiin. Toki ottaisin tatuoinnin jos sellaiseen olisi varaa, mutta tatuoinnit on vain sellainen rahassapyörivien parempituloisten ökyilykulttuuria.

Vierailija
22/29 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät kaipaa sitä minkään ikäisenä.Esim. alkoholi vaikuttaa eri ihmisiin täysin eri tavalla.

Eikö nuoruus sitten voi olla villiä ja kokeilevaa ilman sitä alkoholia? Sillä on kyllä ollut aika surullinen nuoruus, jolle se koko nuoruus on ollut pelkkää humalan jakuista juomista.

Surkeinta ovat kyllä ne jotka "pitävät hauskaa" vain muiden perässä vaikka itsellään ei edes ole hauskaa.

juu tää lammasporukka. muutaman vuoden kuluttua tekevät muka pitkää päivää ja on kiire ja neljän tunnin yöunia, vaikka oikeasti eivät ole erityisen tuottavia työssään. mutta kun ryhmäpaine... sitten taas pari vuotta ja alkaa itku kun huomaavat että vasemmalta ja oikealta alkaa mennä ohi porukkaa jolla on paaaljon monimuotoisempaa taustaa (joku on valmistunut vasta 30-v., jollakin on vain kolmosen keskiarvo, joku ei biletä koskaan) ja joka on keskittynyt omaan juttuunsa, eikä näyttämään "oikealta".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se jäi välistä? Kerro tarkemmin, siirryitkö suoraan lapsuudesta aikuisuuteen? Oletko nyt töissä ja perheellinen?

Tein ja elin niin kuin vanhempani päättivät, elin kokonaan toisten ehdoilla enkä tajunnut antaa sijaa itselleni. Kotoa pois muutettua, minulla alkoi vaihe jossa pohdin kuka ole ja mitä tahdon, mutta pää vaan lyö yhä tyhjää.

Vierailija
24/29 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se olisi väärin? Pelkäätkö että joku rankaisee sinua jos menet viisikymppisenä ostamaan urheiluauton ja tarjoilet itsellesi crepe- ja skumppa-aamiaisia?

Lampaiden (eliks niiden beigeen takkiin jumahtaneiden kanssaihmisten) ulinalla ei ole mitään merkitystä, luulisi jokaisen aikuisen sen jo tietävän?

Vierailija
25/29 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap. ovat nuo mainitsemasi 'eajoibet' ?

Vierailija
26/29 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ap. ovat nuo mainitsemasi 'eajoibet' ?

Kiitoksia, en ollut huomannut kirjoitusvirhettä, siinä piti lukea: "...kapinointi ja rajojen kokeilu..."

Vierailija
27/29 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis olet nyt parikymppinen? Sinähän olet nuori edelleen. Miksi et voisi elää nuoruutta?

Minä kävin yhdenlaisenvaiheen läpi nelikymppinen eron jälkeen , kun otin takaisin nuoruudessa kesken jäänyttä seksi-ilottelua. Paneskelin ympäriinsä, kunnes riitti ja sitten vakiinnuin.

Käy sääliksi uutta puolisoasi. Toki olet hänelle kertonut holtittomasta paneskelustasi?

Vierailija
28/29 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myösilmeisesti ikäkriisi.

Kaipaisin pääasiassa seksikokemuksia muiden kuin oman mieheni kanssa. Harmittaa, kun olin niin kiltti puritaani nuorena.

T. Viittäkymppiä lähestyvä nainen

Vierailija
29/29 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se olisi väärin? Pelkäätkö että joku rankaisee sinua jos menet viisikymppisenä ostamaan urheiluauton ja tarjoilet itsellesi crepe- ja skumppa-aamiaisia?

Lampaiden (eliks niiden beigeen takkiin jumahtaneiden kanssaihmisten) ulinalla ei ole mitään merkitystä, luulisi jokaisen aikuisen sen jo tietävän?

Tää on niin totta. Aikuisena voi tehdä aidosti mitä huvittaa! Nuorena tulee usein tehtyä "koska niin kuuluu" eli menee lauman mukana ja tekee myös asioita, joita ei oikeasti haluaisi tehdä. Mutta aikuisena, ah! Ja voi vaikka aloittaa rikkomalla jotain pientä hölmöä sääntöä. Esim. mene ammeeseen kylpemään ja syö samalla nuudelia ja juo kaljaa, polta yksi tupakka. RAJUUU!

Tai pue vihreät housut ja punainen paita ja vyölaukku ja mene naapurikaupunkiin leikkimään turistia. Tätä et taatusti olisi kehdannut tehdä teininä.

Aikuisena saa tehdä mitä haluaa. NYT on asiat paremmin, ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi