Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huostaanotto

Jadex
12.02.2018 |

Sossu hakee poikamme huostaanottoa hallinto-oikeudesta, koska vastustamme huostaamista. Poika on 9v, kävi tänään sossun virallisessa kuulemisessa koskien asiaa. Sossu laittaa ilmeisesti tällä viikolla hakemuksen HOikeuteen. Osaako kukaan sanoa kokemuksesta kuinka kauan kestää, että sieltä HOikeudesta tulee meille ilmoitus että hakemus on saapunut? Tai jos kaikesta huolimatta HOikeus päättää huostata lapsen, kuinka nopeasti saamme asiasta tiedon ja koska, (ja kuka hakee) lapsemme haetaan hänelle osoitettuun sijaishuolto paikkaan? Meillä on pätevä asianajaja, joka on ääreis kiireinen ja siksi kirjoitan tänne, jotta asian kokeneet voisivat vastata.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata täältä kysellä. Hanki asianajaja ja googlaa, mitä sanoo lastensuojelulaki.

Ei pidä olla noin avuton, jos on lapsi/lapsia.

Vierailija
2/18 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on pätevä asianajaja, niin hän varmasti tuntee hallinto-oikeuden käsittelyajat ja muut menettelytavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata täältä kysellä. Hanki asianajaja ja googlaa, mitä sanoo lastensuojelulaki.

En pyytänyt näsäviisaita kommentteja, vaan kokemuksista tietoa. Sulla sitä ei taida olla, kuten ei myöskään luetun ymmärtäminen hallussa.

Vierailija
4/18 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni huostaanotossa ei tarvitse odottaa hallinto-oikeuden ratkaisua asiaan, vaan huostaanotto voidaan tehdä, vaikka asia on vielä vireillä oikeudessa. Toki oikeus voi sen sitten purkaa, jos katsoo aiheelliseksi.

Vierailija
5/18 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on pätevä asianajaja, niin hän varmasti tuntee hallinto-oikeuden käsittelyajat ja muut menettelytavat.

Kyllä, mutta ei vastaa tähän aikaan mieltä askarruttaviin kysymyksiin.

Vierailija
6/18 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

6kk min. prosessin kesto

Vierailija
7/18 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pyytänyt näsäviisaita kommentteja, vaan kokemuksista tietoa. Sulla sitä ei taida olla, kuten ei myöskään luetun ymmärtäminen hallussa.

Av ei taida olla oikea paikka hankkia "tietoa", koska tämä ei ole mikään asiantuntijaraati, jossa puhutaan aina totta.

Tietoa mulla löytyy paljonkin ja sen hankin itse ja siksi kehoitan sinua tekemään samoin.

Ymmärrän kyllä hyvin lukemani. Pätevän asianajan kiireitä en, varsinkaan jos ei kykene edes alkeita asiakkaalleen selvittämään.

Mun lasta ei tosin olla huostaamassa, koska siihen ei ole syytä.

Vierailija
8/18 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Av ei taida olla oikea paikka hankkia "tietoa", koska tämä ei ole mikään asiantuntijaraati, jossa puhutaan aina totta.

Tietoa mulla löytyy paljonkin ja sen hankin itse ja siksi kehoitan sinua tekemään samoin.

Ymmärrän kyllä hyvin lukemani. Pätevän asianajan kiireitä en, varsinkaan jos ei kykene edes alkeita asiakkaalleen selvittämään.

En hae mitään ns kiveen hakattua tietoa, vaan kokemuksia. Miten muilla vastaavassa tilanteessa on asiat mennyt. Joten sun kommentti oli alunperinkin turha, sulla ei oo kokemusta, joten miksi edes vastata, ellei ole tarvetta vaan päästä pätemään.

Vierailija
9/18 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni huostaanotossa ei tarvitse odottaa hallinto-oikeuden ratkaisua asiaan, vaan huostaanotto voidaan tehdä, vaikka asia on vielä vireillä oikeudessa. Toki oikeus voi sen sitten purkaa, jos katsoo aiheelliseksi.

Näin minäkin olen käsittänyt. Kuitenkin hain kokemuksia vanhemmilta jotka ovat olleet samassa tilanteessa.

Vierailija
10/18 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olette päätyneet tilanteeseen jossa teidän lapsi huostaanotetaan?

Vierailija
11/18 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä ei ole kysymysteni kannalta mitään merkitystä. Ja syyt ovat yksityis asioita, joita en missään nimessä levittele netissä. Käsittelyajat kiinnostivat ja niihin hain kokemuksia.

Vierailija
12/18 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tilanne tässä tapauksessa nyt, vuotta myöhemmin?  

Vierailija
13/18 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vi tun harakka!

Vierailija
14/18 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tarkkoja ollaan, niin lapsi voidaan kyllä sijoittaa määräaikaisesti ennen hallinto-oikeuden päätöstä, mutta lapsen sijoitus ei ole yhtä kuin huostaanotto. Huostaanotto on lähinnä juridiikkaa liittyen siihen, kuka lapsen asioista saa päättää ja se tapahtuu nimenomaan hallinto-oikeuden päätöksellä.

Vierailija
15/18 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa jamassa kirjoitti:

Mikä tilanne tässä tapauksessa nyt, vuotta myöhemmin?  

Samaa oisin kysynyt

Vierailija
16/18 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti muillakin on nuo huostaanotot sellaisia asioita, etteivät tule tänne kirjoittelemaan omista kokemuksista. 

Vierailija
17/18 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä et varmaan pysty tekemään kuin yhtä asiaa kerralla. Apllä on hätä ja kaikki tieto on tarpeellista siinä tilanteessa. Myös apllä on varmaan taju minkä painoarvon antaa millekkin lähteelle. Miksi kiellät keskustelun, sillä se ei ole sulta pois? ohistelija

Vierailija
18/18 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan rauhassa voitte olla, menee monta vuotta. Relaa. Ripusta riippumatto ja nauti kesästä.