Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras ajanhallintakeinosi tai vinkkisi?

Vierailija
12.02.2018 |

Minulla:

Tehtävälista
Myönteinen tunnetila

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/13 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

To do list, kirjoitan joka ilta seuraavalle päivälle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsiminen.  Monet tehtävät on turhia. Itse olen luopunut ylitöistä, ruuanlaitosta ja meikkaamisesta. Nämä on antaneet lisäaikaa n. kaksi tuntia vrk.

Vierailija
4/13 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen hampaat pytyllä käydessäni.

Vierailija
5/13 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä niin toivoisin että mulla toimisi To do- listat. Mutta mua vaan alkaa ahdistaa listojen luku ja se lamaannus saa välttelemään tehtäviä töitä ja sen listan lukemista. Mä aina välillä yritän saada ajan hallintaan näillä,mutta ei vaan onnaa. 

Vierailija
6/13 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-lakko

Vierailija
7/13 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karsiminen.  Monet tehtävät on turhia. Itse olen luopunut ylitöistä, ruuanlaitosta ja meikkaamisesta. Nämä on antaneet lisäaikaa n. kaksi tuntia vrk.

Uskon tähän! Itsekään en meikkaa kuin satunnaisesti juhliin. Miten onnistut välttelemään ylitöitä?

Vierailija
8/13 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Av-lakko

Facebook lakko myös!

Vierailija
9/13 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä niin toivoisin että mulla toimisi To do- listat. Mutta mua vaan alkaa ahdistaa listojen luku ja se lamaannus saa välttelemään tehtäviä töitä ja sen listan lukemista. Mä aina välillä yritän saada ajan hallintaan näillä,mutta ei vaan onnaa. 

Joo, vähän sama.

Vierailija
10/13 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnitelmallisuus. Suunnittelen mielessäni mitä teen ja mitä voin jättää tekemättä, 

Hoidan tiskit aina koneeseen illalla, ettei aamu ala tiskikaaoksella. Samoin on pyykkien kanssa, hoidan ne aina kaappeihin heti kun oavt kuivat. Ei siis ole, eikä tule, pöytää tai tasoa kodinhoitohuoneesa, jonne niitä kasaisin. 

en ole mitenkään mielestäni raatanut. Meillä on aina siistiä

Vierailija
11/13 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovu turhasta tavarasta ja tekemisestä (turha tavara tarkoittaa lisää siivoamista ja sitoo rahaa turhaan, turha tekeminen taas on työtä joka ei edesauta sinua pääsemään tavoitteeseesi)

Älä pyri täydellisyyteen, tyydyttävä on usein ihan ok (yllätyn tästä edelleen joka päivä kun lähetän raportteja, jotka ovat vain semisti ok, mutta saan kiitosta)

Hanki kuivausrumpu ja rumpua kestäviä vaatteita (toisten mielestä kuluttaa vaatteita, meidän mielestä nopeuttaa pyykkihuoltoa, säästää tilaa ja vähentää pölyä eli siivoamista)

Hanki kotisiivooja (meillä on järkevämpää käydä töissä kuin siivota - jää käteen enemmän rahaa)

Tee etätöitä aina välillä (jää työmatkat pois)

12/13 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie mennessäs ja tuo tullessas.

Tämä jäi mieleen erään opettajani suusta, liittyi pöytiin tarjoiluun, jotta vältetään turha hääriminen pöydän ympärillä, jotta asiakkaat saavat olla rauhassa.

Nykyään tuleekin aamulla laitettua pyykkikone pyörimään, kun nousee ylös, sillä kodinhoitohuone on siinä matkanvarrella.

Kahvin tippumista odotellessa tyhjennän tiskikoneen.

Illalla olohuoneeseen kuivumaan jätetyt pyyhkeet viedään pukuhuoneeseen ja otetaan koiralle samalla nappulat.

Tämän tyylin omaksuminen on itsellä säästänyt n.puoli päivää, koska ei tarvitse erikseen ryhtyä johonkin hommaan, vaan ne hoituvat siinä ohimennen.

Puoli päivää on ihan realistinen arvio, kun näitä asioita tekee taaperon kanssa..aamupäivä touhutaan ja päiväunien jälkeinen aika jääkin kotihommista vapaaksi.

Vierailija
13/13 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon tähän! Itsekään en meikkaa kuin satunnaisesti juhliin. Miten onnistut välttelemään ylitöitä?

Olen opetellut yhden sanan...

lyhyt sana, alkaa e:llä, päättyy i:hin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä