Löysin netistä vauvan yh-isän. Ihana mies kaikin puolin muuten, mutta
tuo lapsikuvio mietiytyttää ihan huolella. Millainen nainen tekee ihan vaan lapsen hankkisimisen ilosta vauvan, joka on suurimman osan aikaa isällä? Ja millainen isä tällaiseen alkaa?
Kommentit (28)
Muun muassa imetyksen takia lapsen olisi hyvä olla äidillä ainakin ensimmäisen vuoden. Kuulostaa erikoiselta ratkaisulta.
No ainaskin se mies on kunnollinen.Eikö se riitä.
Vierailija kirjoitti:
Muun muassa imetyksen takia lapsen olisi hyvä olla äidillä ainakin ensimmäisen vuoden. Kuulostaa erikoiselta ratkaisulta.
Varmasti pääsääntöisesti on näin.
Tilanteita on kuitenkin monenlaisia. Joskus hyvän isän luona voi olla paljon parempi vaihtoehto kuin huonon äidin hoidossa.
Mistä sitä tietää onko siellä jotan alkoholi- tai huumeongelmaa taustalla vai mikä on syy. Paha masennus voi myös lamaannuttaa ihmisen ihan täysin kykenemättömäksi hoitamaan äidin roolia.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät että on kunnollinen?
Ei se että alkaa yksinhuoltajaksi vauvalle, ole tae mistään kunnollisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
tuo lapsikuvio mietiytyttää ihan huolella. Millainen nainen tekee ihan vaan lapsen hankkisimisen ilosta vauvan, joka on suurimman osan aikaa isällä? Ja millainen isä tällaiseen alkaa?
Elämä yllättää. Voihan sitä luulla tietävänsä mitä tulossa on, vaan asiat ei sitten mee suunnitelmien mukaan. Mies ainakin kantaa vastuunsa lapsestaan. Ja ansaitsee parempaa kuin naisen joka valintaa ihmettelee. Koska ei se välttämättä hänen valintansa ole ollut kantaa suurinta vastuuta... monet kantaa koska jos eivät kantaisi, kukaan muukaan ei.
Vierailija kirjoitti:
Vastuullinen isä? Ainakaan jos äitiä ei lapsi kiinnosta.
Ajatella että täällä suomessakin voi synnytykseen kuolla jopa synnyttäjä itse.
Ja äidit ovat aina paskoja. Isät rules!!!
Eiköhän tuokin asia parhaiten rehellisellä keskustelulla selviä.
Mua ihmetyttäis myös. Muutama ajatus herää mieleen: a) Häätikö mies omalla käytöksellään (persoonallisuushäiriöt ja muu ku*ipäisyys) vauvan äidin? b) Jos lapsi päätyi miehen hoiviin järkisyistä, millaisia ongelmia lapsen äidillä on? Jos taustalla on päihdeongelmia tmv. millainen mies menee sänkyyn tuollaisen naisen kanssa ja laiminlyö ehkäisyn c) Syy voi olla myös ymmärrettävä, kuten leskeytyminen.
Joo, mua kiinnostaisi mikä on syy siihen, että lapsi on isällä. Haluaisin kaiken tiedon lapsen äidistä.
Mua taas yleensä kiinnostaa tietää syy, että miksi lapsi jää äidille. Nykyään kuitenkin suurimmassa osassa eroja lapsi jää lähes järjestään miehelle. Äiti ottaa lasta hoitoon sitten joka toinen viikko 2 päivää. Tämä on nykykäytäntö. Eli jos lapsi jää isälle, niin voin joskus korkeintaan kysyä, että haluaako äiti yleensä nähdä ollenkaan lastaan.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä kunnollisuutta tuosta ei pysty vielä päättelemään. Voi olla salaa vaikka kuinka huono vanhempi ja kamala ihminen. Tai sitten ei.
Ehkä äiti ei olisi alunperin halunnutkaan kauheasti lasta, mutta mies esim. painosti ja lupasi pitää huolta lapsesta jos äiti ei myöhemmin itse halua? On paljon mahdollisia vaihtoehtoja. Tai sitten esim. äidillä pahoja ongelmia, ja isä halusi yrittää yh-vanhemmuutta, jottei lapsi joutuisi sijoitukseen.
Toivottavasti ei ole mikään pedari tai vastaava.
Vierailija kirjoitti:
Mua taas yleensä kiinnostaa tietää syy, että miksi lapsi jää äidille. Nykyään kuitenkin suurimmassa osassa eroja lapsi jää lähes järjestään miehelle. Äiti ottaa lasta hoitoon sitten joka toinen viikko 2 päivää. Tämä on nykykäytäntö. Eli jos lapsi jää isälle, niin voin joskus korkeintaan kysyä, että haluaako äiti yleensä nähdä ollenkaan lastaan.
WTF?? Jos sinä tai pari wt-kaveriasi on näin tehnyt, se ei vielä tarkoita, että kyseessä olisi "nykykäytäntö" :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
WTF?? Jos sinä tai pari wt-kaveriasi on näin tehnyt, se ei vielä tarkoita, että kyseessä olisi "nykykäytäntö" :D
Wt-kaveri :-))Taidat itse olla sellainen. Minä en.
No hyi, älä nyt mitään yksinhuoltajaa ota. Mieti se eksä roikkuu kuvioissa taustalla kaiken aikaa ja on varmaan lapsen juhlissakin läsnä. Sinä olet lapselle vain äitipuoli, vaikka mitä tekisit. Haluaisitko hoitaa toisen ihmisen vauvaa? Mitä järkeä käyttää energiaa johonkin toisen ihmisen hankkimaan ongelmaan? Jätä se mies, ei siinä ole mitään ainutlaatuista.
Tiedän yhden yh-isän joka kostona exälle joka halusi erota sen jälkeen kun mies petti veti huoltajuuden oikeuteen. Maalasi kaikille kuvan exästä vastuuttomana ja täysin p*skana äitinä, lopulta vainoamalla romutti toisen mielenterveyden ja vei huoltajuuden.
Aika ääripää, voihan apn mies olla kunnollinen mutta yh ei ole tae siitä.
Niin ja tuon tuntemani lapsi on aina meillä hoidossa kun ei isä sitä oikeasti halunnut. Halusi vain kiusata exää.
Sinkkumarkkinoilla on paljon vapaita sinkkumiehiä, joilla ei ole lapsia saati aiempia suhteita. Miksi et deittaislisi heitä? MIksi sen pitää olla jonkun muun jämämies?
Millainen isä se nyt olisi jos ei lapsestaan huolehtisi. Eikö sen nyt pitäisi olla itsestäänselvyys vanhemmuudessa.
Exä ja hänen elämänsä taas ei pitäisi sinun elämääsi sen suuremmin hetkauttaa.