Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska tajusit sen että olet jo liian vanha?

Vierailija
12.02.2018 |

Minä tajusin sen ensimmäistäkertaa 16-vuotiaana, sitten 18-vuotiaana ja kolmannen kerran 21-vuotiaana. Tänä vuonna täytän 22 -vuotta ja tuntuu siltä etten ole enään mikään nuori ja että nuoruus on nyt ohi vaikka en sitä edes ehtinyt kokemaan. On kauhean ajdistava tunne kokea olevansa jo liian vanha vaikka sitä haluaisi vielä olla nuori. Sen tajuaminen vain on jotenkin niin järkyttävä kokemus.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No omasta mielestäni en ole vieläkään liian vanha. Ikää 39. Ja muuten, liian vanha mihin? No okei, en ehkä lähtis vaihtamaan enää alaa tässä iässä, tai alkais yrittämään lasta. Oon melko tyytyväinen elämääni näin.

Mutta tajusin olevani miesten mielestä liian vanha ekaa kertaa siinä 24-29v. iässä. Deittimarkkinoilla tosi moni sanoi ihan suoraan, että etsivät minua nuorempaa naista (siis ikäiseni miehet). Ihan hyvä vaan että väistin luodit, sillä kuka nyt noin pinnallisia miehiä edes haluaisi elämäänsä. Lisääntymiskykyynkään kun ei voi oikein tuossa iässä vielä vedota. Itse tulin äidiksi ekaa kertaa 34-vuoden iässä ihan ongelmitta. 

Vierailija
22/42 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sullapa olikin hirveen hieno nuoruus. Vanhana kiikkustuolissa voi sitten muistella; "Kerran kävi kaveri kylässä, sitten olinkin jo 16 ja huomasin etten ole enää nuori, sitten olinkin yhtäkkiä jo 20 ja pian jo 22. Ai kamala. Muuta en muista. Sekosin iässäni jo siinä 20-vuotiaana ja siihen se elämä sitten jäikin. Ainiin, yhdet sukat yritin kutoa 60-vuotiaana... Nekin jäi kesken."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

21-vuotiashan on todella nuori vielä, juuri ja juuri aikuinen.

Vierailija
24/42 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun kassaneidit rupesivat teitittelemään. Ja rapussa nuoremmat naapurit eivät sanoneet moi vaan hei.

Vierailija
25/42 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niin moni kirjoittaa "enään"? Se on "enää", ilman n:ää, koittakaa jo tajuta!

Ja mitähän se sinun ymmärtämiseen vaikuttaa onko siellä lopussa n vai ei! Se lausutaan "enään" niin tottakai se tarttuu myös kirjoitus tyyliin!

Kun luet ääneen oman yllä olevan kommenttisi, huomaat että oikea lausuminen on "nenään".

Eihän ole! Miten sitten nenään lausutaan jos ei samalla tavalla! Ei kaksi sanaa voi olla samoja mistä muuten tietää mikä on mikä!

Vierailija
26/42 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätit sanomatta, että liian vanha mihin? Lastenlippuun bussissa kyllä, mutta mihin muuhun?

Samaa ajattelin. Liian vanha mihin?

Nelivuotiaana viimeistään tajusin olevani liian vanha lastenrattaisiin.  Ekaluokkalaisena kurahousuihin. 17- vuotiaana teiniangstailuun....  koko ajan tässä matkan varrella johonkin, kunnes 60-vuotiaana tajusin etten ole liian vanha mihinkään! No lapsia saamaan, se on kyllä totta. Nyt olen saanut kokea valaistuksen ja vapautunut! Elän kuten haluan!

Vierailija
27/42 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäkriisi on nyt iläkriisi. Sitä ei pääse pakoon eikä siitä pääse eroon, se on vain pakko kokea ja käydä läpi. Vasta sen jälkeen taas tajuat ette olekkaan liian vanha mihinkään.

Vierailija
28/42 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niin moni kirjoittaa "enään"? Se on "enää", ilman n:ää, koittakaa jo tajuta!

Kirjoitan joskus "enään" ihan vaan sinun kaltaisesi ihmisten kiusoiksi.

Vierailija
29/42 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitähän se sinun ymmärtämiseen vaikuttaa onko siellä lopussa n vai ei! Se lausutaan "enään" niin tottakai se tarttuu myös kirjoitus tyyliin!

Kun luet ääneen oman yllä olevan kommenttisi, huomaat että oikea lausuminen on "nenään".

Eihän ole! Miten sitten nenään lausutaan jos ei samalla tavalla! Ei kaksi sanaa voi olla samoja mistä muuten tietää mikä on mikä!

"Nenään"-sanan lausuminen taas riippuu kulttuurisesta taustastasi. Täällä Itä-Suomessa se on "nennään".

Vierailija
30/42 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nenään"-sanan lausuminen taas riippuu kulttuurisesta taustastasi. Täällä Itä-Suomessa se on "nennään".

Se on edelleenkin "nenään" ei mikää "nennään", jos sitä oikea taivutusmuotoa etsit.

Vierailija
31/42 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh! Että sä koet olleesi jo vanha ennen kuin täytit edes 20:tta vuotta ja nyt kun oot sen päälle, niin vielä enemmän?

Mikä ihme joitakin nuoria oikein vaivaa? 

Sitäpaitsi se, nk. kaikki kokemukset ovat siellä omassa pääkopassa ja sen sisällä. 

Se ei (että onko jo vanha)  siis riipu mistään iästä.

Tiedän sellaisia, jotka ovat yli 60 vuotiaita, ja meno sen sukissa vaan lisääntyy.

Vierailija
32/42 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Never say never.

Vierailija
33/42 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vieläkään liian vanha. Ehdin tehdä vielä vaikka mitä.

N40+

Vierailija
34/42 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vanha mihin? En ymmärrä. En koe olevani liian vanha mihinkään sellaiseen, millä on minulle jotain merkitystä. N46

Vierailija
35/42 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunsin olevani itsekin niiiiiiin vanha ja kyyninen ja kokenut 19-23 -vuotiaana. Sen jälkeen pääsin eroon tuosta myöhäisteiniangstista ja aloin keskittyä elämään ja hauskanpitoon ynnä muuhun sellaiseen. Huomasin myös, että paljon on vielä kokematta.

Sulla on nyt joku kriisi kun lapsuus on peruskoulun ja lukion/amiksen jälkeen lopullisesti ohi, ja pitää olla aikuinen, muuttaa omilleen, mennä töihin jne. Kyllä se ohi menee muutamassa vuodessa. :) 

N40

Vierailija
36/42 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on vanhana syntynyt eikä tajua kuinka paljon ja pitkään elämää onkaan (optimaalisessa tilanteessa jos ka. elinikää mietitään) vielä jäljellä. Ehtii kyllästyä elämäänsä vielä monta kertaa.

Itse kun mietin elämää taaksepäin niin tajuan kiitollisena että onneksi ymmärsin elää silloin nuorena. Paljon kokemuksia, ihmisiä, erilaisia töitä, paikkakuntia, maita. On mitä muistella. Perhe kasvoi vuodesta 2006 alkaen ja sen kanssa sitten tasaisempaa eloa siitä lähtien.

Vierailija
37/42 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, itsekin ajattelin noin, ap. Olin liian vanha jo 25-vuotiaana. Nyt kun jaksan vähät välittää iästäni tai omasta pärstästäni/tärkeydestäni/imagostani, niin yhtäkkiä tunnenkin itseni nuoreksi!

T: 40-v

Vierailija
38/42 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vielä ole tajunnut olevani liian vanha. Sen olenntajunnut, että ika vanha olen.

N49

Vierailija
39/42 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vielä ole tajunnut olevani liian vanha. Sen olenntajunnut, että ika vanha olen.

N49

Aika vanha siis

Vierailija
40/42 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on vanhana syntynyt eikä tajua kuinka paljon ja pitkään elämää onkaan (optimaalisessa tilanteessa jos ka. elinikää mietitään) vielä jäljellä. Ehtii kyllästyä elämäänsä vielä monta kertaa.

Itse kun mietin elämää taaksepäin niin tajuan kiitollisena että onneksi ymmärsin elää silloin nuorena. Paljon kokemuksia, ihmisiä, erilaisia töitä, paikkakuntia, maita. On mitä muistella. Perhe kasvoi vuodesta 2006 alkaen ja sen kanssa sitten tasaisempaa eloa siitä lähtien.

Lisäys: ja henkisesti rikasta elämää tämä nykyinenkin mutta en olisi sama ihminen ilman noita kokemuksia.