Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä auttaisi katkeruuteen sen suhteen kun elämä jätti toiveet toteuttamatta?

Vierailija
12.02.2018 |

Olen käynyt eräänlaista kriisiä läpi, jossa kaikki tähänastinen on tullut punnittavaksi. Lopputulos on se, että sain huonot kortit lapsuudessa, joilla en edes oppinut pelaamaan. Kun yhdestä koettelemuksesta selvisin, tuli kaksi lisää. En haluaisi muuttua katkeraksi ja vihaiseksi akaksi vaan löytää toivoa ja valoa. Miten?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo lisää viiniä.

Vierailija
2/24 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aivan samanlainen tilanne menossa, mutta syynä se, että pelkään katkeroituvani kroonisen nivelsairauteni vuoksi. Työurani jäi hyvin lyhyeksi.

En saa vanhana kunnollista eläkettä ja jouduin kituuttamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entiset toiveesi eivät toteutuneet, mutta sinulla on mahtava tilaisuus toteuttaa uudet toiveesi! Koko loppuelämä aikaa. Katse eteenpäin.

Vierailija
4/24 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämä ei toteuta toiveitasi. Olisit ihan itse joutunut ne toteuttamaan.

Vierailija
5/24 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse sairastuin vakavaan masennukseen jo 30vuotiaana, joudun pärjäämään melkein yksin.

Vierailija
6/24 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästä irti ja mene eteenpäin. Hyväksy ettet voi muuttaa mennyttä, mutta tulevaisuuden voit.

Vierailija
7/24 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi oman elämänsä sivuhahmo.

Vierailija
8/24 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtämällä että toiveiden toteuttaminen vaatii ihan hirveästi töitä.

If it comes for free, it is not worth a damn.

Vierailija
9/24 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä kukaan ulkopuolinen voi kertoa, se elämänliekki pitää löytyä omasta itsestä ja on jokaisella omanlaisensa. Joku löytää ilon vapaaehtoistyöstä ja toisten auttamisesta, joku eläinsuojelusta, joku pitsinnypläyksestä tai sukututkimuksesta. 

Vierailija
10/24 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskat. Päättelette vääriä asioita. Olen tehnyt ihan jumalattomasti työtä yrittäjänä. Lopputulos oli konkurssi. Kyse ei ole minun kohdallani ollut laiskuudesta. 

Vierailija
11/24 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua helpottaa ajatus, että tämä kaikki täällä on vain laimeaa heijastusta varsinaisesta Elämästä. Vaikka nyt asiat menisi pieleen, kuoleman jälkeen kaikki on toisin, kun uskon Jeesukseen. Taivaassa ei ole surua, kipua, kurjuutta, ahdistusta, sairautta, väsymystä, mitään ikävää. Raamatun lukeminen auttaa jos täällä on kurja fiilis, Psalmeja suosittelen . Voimia ap <3

Vierailija
12/24 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat eivät vain ole menneet siten kuin olen tavoitellut ja suunnitellut. Koskaan. 

Vierailija
13/24 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa itse pohtineena täytyy nyt sanoa että todella klassisia plus miinus nolla vastauksia. Filosofiset lauseet kuulostavat hienoilta kun niiden sisällön on jo ymmärtänyt itse elämässään, mutta muille ne ovat pelkkiä korulauseita. Kuten esimerkiksi "Päästä irti ja mene eteenpäin." Niin...? Varmasti tässä on jotain totuutta, mutta se ei aukea konkreettisesti ainakaan minulle ja miten tuohon pisteeseen edes päästään. 

Vierailija
14/24 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit olla minä. Vaihoin työtä, löysin ihanan ihmisen, nukun pitkään, kävelen pitempään, kuuntelen musiikkia. Elä jää rypemään itesäälissä vaa ota tilanne haltuus ja pelloo niillä korteilla mitkä sait.

Vierailija
15/24 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua helpottaa ajatus, että tämä kaikki täällä on vain laimeaa heijastusta varsinaisesta Elämästä. Vaikka nyt asiat menisi pieleen, kuoleman jälkeen kaikki on toisin, kun uskon Jeesukseen. Taivaassa ei ole surua, kipua, kurjuutta, ahdistusta, sairautta, väsymystä, mitään ikävää. Raamatun lukeminen auttaa jos täällä on kurja fiilis, Psalmeja suosittelen . Voimia ap <3

Aioin juuri tulla sanomaan, että Jumalan kanssa voi aina aloittaa alusta. 

Itsekin synkkinä kuukausina haluaisin täältä jo pois kohti oikeaa kotiani. 

Se mitä maallisesti ihminen voi asioilleen, aina voi etsiä seurakunnan tai jonkun yhdistyksen, jonka toiminnassa on mukana ja etsii sitä maallista sisältöä ja ihmissuhteita, joita ihminen myös tarvitsee. 

Vierailija
16/24 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedosta ensin, että ei ole olemassa mitään elämää, jolle voi esittää toivomuksia ja sen jälkeen elämä täyttää ne. On olemassa vain sinä itse ja voit esittää itsellesi toivomuksia. Kun olet tuon tiedostanut, opettele toivomaan realistisia asioita. Jos et pysty kävelemään, älä toivo asioita, joissa pitäisi kävellä. Sen jälkeen opettele hyväksymään, että kaikki asiat nyt vaan eivät onnistu. Vaikka miten ponnistelisit niiden eteen, voi tapahtua jotain odottamatonta, joka muuttaakin kaiken. Epäonnistuminen kuuluu elämään ja on ihan sallittua. Ihminen, joka pelkää epäonnistumista, ei edes uskalla yrittää eikä ottaa riskejä. 

Loppupeleissä kyse on kuitenkin luonteesta. Onko lasisi puoliksi tyhjä vai puoliksi täynnä? Näetkö elämässäsi selvimmin asiat, jotka sulta puuttuu, vai asiat, jotka sulla on? Omaa luonnettaan on lähes mahdotonta muuttaa ja sen vuoksi esimerkiksi nuo ekassa kappaleessa antamani neuvot voivat tuntua feikeiltä eikä niiden noudattaminen autakaan kaikkia. 

Vierailija
17/24 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitan siis tuolla laimealla, että vaikka kaikki olisi "täydellistä" täällä (no ei ole, mutta JOS olisi), sekin olisi vain heijastusta kaikesta ihanasta sitten perillä :) Senpä takia esim. kateus on täysin turhaa. Parhaatkin toteutuneet toiveet sisältää tässä elämässä varjopuolensa (esim. voitat lotossa= ahdistut miten optimoit rahat paremmin, riitelet suvun kanssa rahan käytösä ym. ), eli senkään takia ei edes kannata laittaa elämäänsä omien unelmien varaan.

Vierailija
18/24 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on aivan samanlainen tilanne menossa, mutta syynä se, että pelkään katkeroituvani kroonisen nivelsairauteni vuoksi. Työurani jäi hyvin lyhyeksi.

En saa vanhana kunnollista eläkettä ja jouduin kituuttamaan.

Toinen ala?

Vierailija
19/24 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs te noilla alapeukuilla haluatte ilmentää? Että taivaaseen ette ainakaan halua? Valitsette helvetin täällä ja helvetin kuoleman jälkeen? Oikeasti, miettikää nyt vähän!

Vierailija
20/24 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs te noilla alapeukuilla haluatte ilmentää? Että taivaaseen ette ainakaan halua? Valitsette helvetin täällä ja helvetin kuoleman jälkeen? Oikeasti, miettikää nyt vähän!

No sitä, että se 'kärsimyksen kruunu' on kaunein kruunu...vaikka se tarkoittaisikin helvettiin menoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi