Miksi eron jälkeinen suhde ei kestänyt?
Kommentit (10)
Kyllä se kesti, kestää edelleen. Erosta ja uuden suhteen alusta on neljä vuotta. Ja kyllä, hyppäsin suhteesta toiseen! Otin heti uuden, en ollut yhtään yksin. Laastarisuhde, mikä lie lohduttaja? Väärin meni ja pieleen. Niinhän sanotaan. No totuus on se, että tämä on mun loppuelämän suhde, todellinen vastinpari, mies jonka mies vanhenen ja olen onnellinen.
Laastari on laastari. Laastarisuhde saattaa olla monin tavoin jopa hyväksi eron jälkeen. Siinä ainakin ajatukset ovat hetken muualla kuin erossa, siinä tuntee itsensä taas nätiksi, mielenkiintoiseksi ja se auttaa huomaamaan, että maailmasta kyllä löytyy erilaisia miehiä kun vain ympärilleen katselee.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se kesti, kestää edelleen. Erosta ja uuden suhteen alusta on neljä vuotta. Ja kyllä, hyppäsin suhteesta toiseen! Otin heti uuden, en ollut yhtään yksin. Laastarisuhde, mikä lie lohduttaja? Väärin meni ja pieleen. Niinhän sanotaan. No totuus on se, että tämä on mun loppuelämän suhde, todellinen vastinpari, mies jonka mies vanhenen ja olen onnellinen.
Mä haluun kans! :) Olen jo ihastunut, joten kyllä tämä tästä.
Erosta vajaa vuosi. Tämän naisen kanssa aloitin jo kolme vuotta sitten.
Avioliitto oli väljähtynyt jo pitempään.
Mulla kaksi eron jälkeistä suhdetta ovat kaatuneet siihen, että kaikissa asioissa olisi pitänyt mennä naisen ehdoilla. Jos kaksi aikuista muuttaa yhteen, niin kyllä siinä pitää jonkinlainen kompromissi rutiineista löytää.
Muutin yhteen uuden kanssa samantien, yhdessä jo yli 20v. Miksei kestäis?
On kestänyt. Asumuseron alusta nyt neljä vuotta, siitä vuoden päästä löysin nykyisen miehen. Onneksi ei heti muutettu yhteen, olisi varmaan tullut vaikeampaa. Nyt on voitu rauhassa tutustua toisiimme ja silti saada tilaa. Meillä on edelleen omat asuntomme aika lähekkäin ja vietetään tiiviisti yhdessä noin puolet viikosta, toinen puoli menee kummankin omien lasten ja harrastusten parissa.
Mulla eron ja uuden suhteen väliin jäi n. 2kk? Tässä välissä kyllä kävin useamman miehen kanssa treffeillä, mutta ne jäivät ensitreffeiksi. Ehkä ne pelkät treffailut riitti mulle "laastariksi".
Lisäks ei se ero tullu yllätyksenä, olin miettiny sitä jo tovin. Siinä harkitessa oli ehtiny käsitellä omia tunteita, haluja ja toiveita hyvin, joten eron jälkeen olin aika heti oma eheä itseni.
Saattaa olla syynä se, jos alkaa seurustelemaan liian varhain erosta. Laastarisuhde. Jotkut tokenevat nopeammin, mutta kyllä asiat kannattaa käsitellä ja entisestä ihmisetä päästä yli, ennenkuin uutta miettii.
"Harkinta-aika" näyttää olevaan vaan aika harvinaista nykyään. Pelätään olla yksin?