Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vähävaraisemmat ovat usein kovia tuhlaamaan

500t€ pörssisalkku
11.02.2018 |

Kaikki tuntemani työssäkäyvät jotka ovat vähävaraisia tuhlaavat enemmän kuin minä ja varakkaat ystäväni.
Aina haaveillaan seuraavasta ostoksesta ja fiilistellään brändejä. "Jos voittaisin lotossa, ostaisin sen ja sen"

Itse olen varakas ja tunnen paljon varakkaita. Ei mitään tarvetta ostaa kokoajan tai olla kiinnostunut merkeistä/hintavista tavaroista. Ostan sen mitä tarvin, harvoin.

Epäilen, että kyse on siitä ettei ole tottunut siihen, että pystyisi ostamaan "kaiken" haluamansa. Itse pystyisin, mutta en niin tee. En koe näyttämisen tarvetta tai en tunne suurempaa materialismionnellisuutta.
En tunne ketään joka olisi vaurastunut jahdaten aina seuraavaa isompaa ostosta. Usein vaurastuneet ovat halunneet saavuttaa hyvän aseman töissä, perustaa liiketoiminnan ja työllistää ihmisiä tai sijoittaneet pitkäjänteisesti, että saisi pääoman joka tuottaa passiivisesti. Ei sen takia, että voisi ostaa asioita, vaan itse nämä ovat olleet isommassa arvossa.

Oletteko muut huomanneet saman?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Vähävaraisilla raha ”häviää”, sillä rahoitetaan ostoksia joiden arvo ei säily. Itseäni tuommoiset ostokset tuskastuttaa, ja koitan pitää kulutuksen minimissä. Ajatus jostain shoppailuhaaveista on myös outo, en näe miten elämänlaatuni paranee jollain laukulla tai paidalla.

Vierailija
22/24 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on koulutuksesi? Ja mistä olet saanut alkupääoman?

Tietysti verukkeena täytyy olla aina se, että on saanut alkupääoman tms. Itse sain 10 000€ vanhemmiltani 20 vuotiaana. Sen takia en ole menestynyt.

Kysymyksen pointti nyt ei ollut se, että haen veruketta, kysyin uteliaisuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos henkilö on vähävarainen, niin todellisessa elämässä hän ei juuri pysty tuhlaamaan, vaan ne vähäiset rahat menevät kädestä suuhun eli ruokaan, asuntoon, sähköön jne. eli rahaa ei jää kuukaudessa mitä voisi tuhlata.

Ja ymmärrän, kun rahaa on vähän, rahan merkitys korostuu ja sekin on päivänselvää, vähävaraisella olisi varmaa paljon ostettavaa, ihan peruskamaa, jos jalassa on 10v vanhat kengät tai vaikkapa risaiset kalsarit tai vaikka petivaatteet pitäisi päivittää uusiin.

Luulen ap. feikaavan vain uusporvaria, sillä hyväosaisilla ja varakkailla ei ole mitään tarvetta pönkittää egoaan, saati syyllistää vähävaraisia, vaan ymmärtävät ja tietävät elämän realiteetit.

Vierailija
24/24 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman. Vähävaraisilla raha ”häviää”, sillä rahoitetaan ostoksia joiden arvo ei säily. Itseäni tuommoiset ostokset tuskastuttaa, ja koitan pitää kulutuksen minimissä. Ajatus jostain shoppailuhaaveista on myös outo, en näe miten elämänlaatuni paranee jollain laukulla tai paidalla.

Kuinka paljon nettovarallisuutta pitäisi olla, jotta se korostuisi rikkaan elämässä?

Eikö se mene niin, että rahan merkitys korostuu köyhän elämässä, kun sitä ei ole ja vastaavasti varakkaan elämässä raha ja omaisuus menettää merkityksen, kun sitä on riittävästi ja muut arvot tulevat niiden tilalle esim. luonnonsuojelu, egologisuus jne.