Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mistä apua ja hoitoa väkivaltakokemusten aiheuttamiin traumoihin?

Vierailija
11.02.2018 |

Jotka esiintyvät fyysisellä ja psyykkisellä tasolla ja ovat olleet kauan. Pienestä lapsesta saakka.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avaisitko AP vähän tarkemmin.

Minkälaisessa terapiassa olet käynyt ja kenen luona. Terapeutti, psykogoli, psykiatri, sairaanhoitaja? Kognitiivinen terapia, psykoterapia, normi käynnit sairaanhoitajan /psykologin luona? 

Tuntuu, että kun et sano mitään yksityiskohtia että haluat väittää yrittäneesi kaiken, mutta vastauksiesi lukien olet kokeillut kerran ja nyt "mikään ei auta"

Nuorempana mt-toimistossa, sitten sos-keskuksessa. Perheterapeutin luona sekä traumaterapeutilla joka on pettymys.

Uskoin tämän nettisivua joka oli lupaava.

Vierailija
22/35 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisessa terapiassa olet käynyt ja kenen luona. Terapeutti, psykogoli, psykiatri, sairaanhoitaja? Kognitiivinen terapia, psykoterapia, normi käynnit sairaanhoitajan /psykologin luona? 

Tuntuu, että kun et sano mitään yksityiskohtia että haluat väittää yrittäneesi kaiken, mutta vastauksiesi lukien olet kokeillut kerran ja nyt "mikään ei auta"

Nuorempana mt-toimistossa, sitten sos-keskuksessa. Perheterapeutin luona sekä traumaterapeutilla joka on pettymys.

Sanoit käyneesi psykoterapiassa mutta et sitten kuitenkaan ole käynyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Traumaterapiasta saat apua.

Kaikki psykologit eivät a) ole terapeutteja eikä b) ilmoittaa jonkun ole erikoistuneita traumaterapiaan.

EMDR-terapiaa auttaa yllättävän moni, ja ainoastaan kouluttautunut terapeutti saa käyttää sitä menetelmää.

Vaihda terapeutti jos tuntuu että et tee edistystä.

Toivottavasti saat tarvitsemasi apua.

Niin. Olen kuullut yhdestä hyvästä terapeutista mutta sepä ei nyt ota vastaan.

Ainakaan toistaiseksi.

Pitäs löytää hyvä terapeutti ja kehon kautta nuo asiat purkaantuisivat.

Kaikki vaan maksaa niin paljon.

Hirveä tuska joskus päällä kun on alkanut avautumaan ne vanhat jutut.

Pelkäsin pienenä järjettömästi, kuollakseni.

Vierailija
24/35 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoit käyneesi psykoterapiassa mutta et sitten kuitenkaan ole käynyt. 

Olenhan.

Vierailija
25/35 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia ei aina toimi. Jos se ei toimi, silloin pitää vaihtaa terapiamuoto tai terapeutti. 

Terapia myös vaatii sitä, että itse haluat auttaa itseäsi. Jos asenne on, ettei mikään auta ja on vain paha olo, niin varmasti se jatkuu. Kannattaa miettiä miten paljon itse haluaa muutosta ja on valmis muuttumaan, ennen kuin lähtee terapiaan. 

ei mitkään terapeutit, psykologit ynnämuut kykene näkemään pääsi sisälle. Oletko ollut avoin terapeutin ehdotuksille asenne- ja elämänmuutoksessa?

Vierailija
26/35 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai autan itseäni mutta eihän traumaterapiaakaan tarvittaisi jos kaikesta itse selviäisi?

Niin että kaikki tulisi ulos automaattisesti ja olo helpottuisi. Jotain avitusta oltava.

Vierailija
27/35 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän on jäänyt tuo "traumaterapia" mietittymään, koska tuollaista nimikettä ei oikeastaan käytetä, paitsi jos on hakeutunut ihan sinne yhteen keskukseen mikä on erikoistunut tuohon ja vastauksista päätellen en usko, että olet siellä käynyt. 

Tuntuu, että kun se kerran täällä mainitiin niin nyt toistat sitä, että olisist siinä käynyt. 

Hmm.

Vierailija
28/35 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän on jäänyt tuo "traumaterapia" mietittymään, koska tuollaista nimikettä ei oikeastaan käytetä, paitsi jos on hakeutunut ihan sinne yhteen keskukseen mikä on erikoistunut tuohon ja vastauksista päätellen en usko, että olet siellä käynyt. 

Tuntuu, että kun se kerran täällä mainitiin niin nyt toistat sitä, että olisist siinä käynyt. 

Hmm.

En ole käynyt missään keskuksessa terapiassa.

Vierailija
29/35 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli et ole käynyt virallisessa traumaterapiassa.

Ehkä olet vain provo, koska vastaat niin lyhyesti tai et halua oikeasti apua. Siirryn siis muualle!

Vierailija
30/35 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli et ole käynyt virallisessa traumaterapiassa.

Ehkä olet vain provo, koska vastaat niin lyhyesti tai et halua oikeasti apua. Siirryn siis muualle!

Olen vieläkin ns. virallisessa traumaterapiassa.

Eri asia auttaako se ja siksi aloitus!

Vierailija
31/35 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee kyllä puukkoa... :D Mutta tosiaan omalla kohdallani auttoi lopullisesti se kun tulin oikeasti uskoon.

Vierailija
32/35 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykoterapiasta.

Mä olen. Eipä auta.

Mihin terapia ei auta? Millaista ratkaisua haet?

Ei kyseessä ole mikään ratkaisu.

Edelleen mulla on hirveät pelot, ahdistus ja kehollinen jännitys.

Oletko kertonut terapeutillesi oireistasi ja siitä, että et koe terapian auttavan. Voisiko sinulla olla traumaperäinen stressihäiriö? Jos on, sinun pitäisi saada terapeutti, joka on erikoistunut traumaperäisten stressihäiriöiden  hoitoon. Kysy tätäkin terapeutiltasi. 

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00526

Vierailija
33/35 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla helpotti lyhyt 20 kerran traumaterapia. Kokeiltiin myös sitä silmänliikejuttua, mutta oli liian rankkaa mulle. Suositteli mulle myös perinteistä 2 vuoden psykoterapiaa.

Mutta hän auttoi minua löytämään keinoja, jolla paniikkihäiriö saa pidettyä poissa. Sekä muutti myöskin omaa ajattelua asiasta. Olin halunnut että trauma ja sen aiheuttamat oireet otettaisiin pois. Nyt tiedän että se kulkee loppuelämän mukana.

Tsemppiä

Vierailija
34/35 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykoterapiasta.

Mä olen. Eipä auta.

Mihin terapia ei auta? Millaista ratkaisua haet?

Ei kyseessä ole mikään ratkaisu.

Edelleen mulla on hirveät pelot, ahdistus ja kehollinen jännitys.

Oletko kertonut terapeutillesi oireistasi ja siitä, että et koe terapian auttavan. Voisiko sinulla olla traumaperäinen stressihäiriö? Jos on, sinun pitäisi saada terapeutti, joka on erikoistunut traumaperäisten stressihäiriöiden  hoitoon. Kysy tätäkin terapeutiltasi. 

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00526

Joo, on. Traumaterapeutin periaatteessa pitäisi osata hoitaa mutta tää ei oikein toimi.

Tavoitteena irrottautua pois tämän terapeutin luota.

Nyt on mennyt liian monta kertaa tavalliseen höpötykseen.

Olen kertonut oireista.

Vierailija
35/35 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla helpotti lyhyt 20 kerran traumaterapia. Kokeiltiin myös sitä silmänliikejuttua, mutta oli liian rankkaa mulle. Suositteli mulle myös perinteistä 2 vuoden psykoterapiaa.

Mutta hän auttoi minua löytämään keinoja, jolla paniikkihäiriö saa pidettyä poissa. Sekä muutti myöskin omaa ajattelua asiasta. Olin halunnut että trauma ja sen aiheuttamat oireet otettaisiin pois. Nyt tiedän että se kulkee loppuelämän mukana.

Tsemppiä

Hienoa jos sulla auttoi. Epäilen terapeutin ammattitaitoa, se silmänliiketerapia kun tuntuu ettei se aina vaikuta ja kuitenkin olen kuullut että se voi vaikuttaa paljonkin.

Se on käden heilutusta..

Nyt on kriisitilanne kun rahat menevät terapiamaksuihin ja olen liian tiukilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi