1500 euroa vanhojentansseihin
Vanhoihin menikin sitten 1500 euroa tänä vuonna, pistää vähän miettimään, miten pienempituloiset perheet pärjäävät
teini 17v
Kommentit (41)
Tuo kertoo enemmän teidän perheen rahankäytöstä kuin mistään muusta.
Oletteko ihan kädettömiä sekä vanhemmat että nuori?
Miten ootte saanut noin ison summan kulutettua wanhoihin? :D Hienon mekon löytää sanoisin 200-350 eurolla. Sitten kampaamo: tarviiko koekampausta? Mun mielestä ei, eli hintaa sille: 100-200e. Jos kahtena päivänä peräkkääin wanhat, niin voi nukkuu sukkikset päässä. Oikeesti, ainakin tässä vähän alle 10 vuotta sitten oli yleistä. Kampaus pysyy näin siistinä yön yli. Sit ruokailu: maksaa mitä maksaa, ja risteily, maksaa mitä maksaa, mutta 1500e?
Meillä cosplayharrastaja teki itse mekkonsa, tarvikkeet maksoi 150€. Ihan hyvin pärjättiin.
Tilasin mekon kiinasta 200e
Käytin ompelijalla 40e
Kengät olikin sitten jo valmiina
Kynnet lakkaan itse
Kaveri meikkaa mut 30 eurolla kahtena päivänä
Kampaus on ehkä 40e ja aion nukkua se päällä
Miten ihmeessä sait upotettua __1500 EUROA__?? Ihan älytön summa. Siis siitä että saat tanssia tunnin pari kertaa? Mitä ihmettä? Mun kuukauden kielimatka maksoi 1500 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Miten ootte saanut noin ison summan kulutettua wanhoihin? :D Hienon mekon löytää sanoisin 200-350 eurolla. Sitten kampaamo: tarviiko koekampausta? Mun mielestä ei, eli hintaa sille: 100-200e. Jos kahtena päivänä peräkkääin wanhat, niin voi nukkuu sukkikset päässä. Oikeesti, ainakin tässä vähän alle 10 vuotta sitten oli yleistä. Kampaus pysyy näin siistinä yön yli. Sit ruokailu: maksaa mitä maksaa, ja risteily, maksaa mitä maksaa, mutta 1500e?
Mekko ja sen ompelu täydelliseksi 600 euroa, ripset 130 euroa, kengät 90 euroa, korut 50 euroa, kampaus ja koekampaus noin 200 euroa, vannehame 50 euroa, meikit yms 250 euroa, ruokailu 30 euroa, taksit yms (meillä ei kyyditys mahdollista tuona päivänä) noin 50 euroa, kuvaus n. 100-150 euroa
ap
Miten tuollaisen summan saa kulutettua?
Omat wanhat tanssin 2010, kokonaiskustannukset olivat 500 e luokkaa. Puvun vuokraus (250 e) oli suurin kuluerä. Loput 250 e sitten oheisliibalaabaa kuten hiukset ja niihin liittyvä sälä plus juhlintaan liittyvät menot.
Ja minä muka mielestäni tanssin wanhat reteästi.. :D
Omista vanhoista on jo aikaa, mutta itse en hommannut kuin mekon, kengät ja laukun. En halunnut meikkaajaa enkä kampaajaa, enkä ollut ainoa joka ei näitä palveluita käyttänyt. Meillä oli vielä lukiossa valinnaisena vanhojentanssipuvun tekokurssi, siellä useampi teki itse tosi halvalla puvun.
Pienituloisissa perheissä jätetään tanssimatta. Pitäisi kyllä saada jotain tolkkua tuohon tanssitouhuun, ei ole mitään järkeä laittaa tuhansia yhteen päivään.
Minä tanssin 2013 ja ihan hyvin pärjäsin pienemmällä budjetilla, varsinki olisin pärjännyt vielä vähemmälläkin rahalla kuten moni muukin.
Mekkoon meni n. 200e muokkausten kanssa, kengät oli vanhat, meikkasin itse, kampaaja ei ollut kaupungin kallein ja korvakorut ostin jostain perus Glitteristä tms. Syömään en mennyt ja jatkoille hommasin halvat juomat.
"On se vaan tyhmää maksaa liikaa."
Vierailija kirjoitti:
Miten tuollaisen summan saa kulutettua?
Omat wanhat tanssin 2010, kokonaiskustannukset olivat 500 e luokkaa. Puvun vuokraus (250 e) oli suurin kuluerä. Loput 250 e sitten oheisliibalaabaa kuten hiukset ja niihin liittyvä sälä plus juhlintaan liittyvät menot.
Ja minä muka mielestäni tanssin wanhat reteästi.. :D
No, jos hankitaan kallis mekko, molemmille päiville uusi meikki ja kampaus (mitä järkeä ne tanssit muuten on jakaa kahdelle päivälle?), limusiinikyyti ynnä muuta kivaa, niin rahaa palaa. Luit oikein, limusiini. Olin suoraan sanottuna kauhuissani, kun kuuntelin sivusta muutaman tytön keskustelua aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mekko ja sen ompelu täydelliseksi 600 euroa, ripset 130 euroa, kengät 90 euroa, korut 50 euroa, kampaus ja koekampaus noin 200 euroa, vannehame 50 euroa, meikit yms 250 euroa, ruokailu 30 euroa, taksit yms (meillä ei kyyditys mahdollista tuona päivänä) noin 50 euroa, kuvaus n. 100-150 euroa
ap
Oho joo, näköjään oon unohtanut kommentistani yhtä sun toista. No, ymmärrän tosta vielä kengät, korut, vannehameen, taksit ja kuvauksen. Mutta, ok puvun hinta... se on isoin ongelma.
Meillä mekko oli about 600e vannehameen kanssa, mutta myytiin eteenpäin sitten myöhemmin. Kampaus ja meikki tuli kaverilta joka opiskeli silloin parturikampaajaksi ja oli näppärä meikkien kanssa, maksettiinkohan 50e. Kengät oli n. 60e. Korvakorut ja kaulakoru lainattiin myös kaverilta. Ostin pukuun mukaan myös n. 30e silkkihansikkaat.
Ruokailu ja risteily maksoivat tietenkin jokusen satasen. Yhteensä meni siis korkeintaan tonni, mutta puku laitettiin eteenpäin joten savuna ilmaan meni ehkä n. 600e. 1500 kuulostaa hurjalta, olin itsekin hyvätuloisen perheen tytär ja silti keskusteltiin vanhempien kanssa tarkkaan budjetti ja tehtiin selväksi että mitään turhaa ekstraa on turha haaveilla, kuten ripsiä tai manikyyriä tai hampaiden valkaisua. Tanssin vuonna 2011.
Meillä taisi mennä pari euroa. Ja saattoi olla, että piti ostaa uudet kengät. Puku oli ennestään.
Voit saada upeita mekkoja kiinasta ihan muutamaan kymppiin. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tuossa on esim. ripset turhat, jos osaa ripsaria laittaa oikein ja omistaa laadukkaan nii saa kyllä näyttävät ripset
Mekko on kallis, miten sinulla meikkiin menee 250€ vai etkö osaa meikata itse ollenkaan?
Miksi otat kalliimman mahdollisen kuvauksen?
Kengät ei näy mekon alta varsinkaan niiden hinta joten miksi laitoit niihinkin lähes 100€? Itse tanssin näytillä ballerinoilla maksoi 20€ :D
Luoja sentään ette kyllä ole onnistunut edes yrittämään puolittamaan tuota summaa
En ikinä laittaisi yli 100e mihinkään mekkoon. Kiinasta saan alle 50e ihan samanlaisen mekon mitä kaikilla näkee.
Kemaperseet...