Menkka-asiaa. Miten pesette aamulla....
Alapäänne? Lähinnä jos käytät siteitä ja olet ihan sotkussa yön jäljiltä? Menetkö suihkuun vai pesetkö bideesuihkulla? Saatko bideesuihkulla kunnolla puhtaaksi takapuolenkin? Kiinnostaa siksi kun itsellä on ongelmia tämän kanssa, kun en jaksaisi mennä koko suihkuun (käyn iltaisin) mutta jos menen vain puolisuihkuun niin sitten hikoan ylävartalosta ja jos pesen bideellä niin en saa kunnolla taakse valunutta verta pois. First World Problems 😫
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Siteidenkäyttäjien ongelmia.
Kyllä mulla ihan tamponia käyttämälläkin joskus sottaantuu yöllä lakanat ja aamulla on paikat veressä.
Mä vuodan niin paljon, että lähes joka menkkojan aikaan vähintään kerran tulee läpi nukkuessa tai sohvalla makoillessa. Joskus siistin itseäni niillä vauvojen puhdistusliinoilla.
Vauvojen puhdistusliinat ovat tosiaan käteviä menkkapäivinä. Tai Savett kosteuspyyhkeet. Toki bideesuihku on paras vaihtoehto.
Bideellä suihkuttelen edestä ja takaa, tarvittaessa putsailen toisella kädellä kuten oikeassa suihkussa. Joskus käytän vauvan puhdistuspyyhkeitä tms. (Tosin ehkä olen onnekas kun en tarvitse aamulla sen kummempaa alapesua, koska yön aikana siteeseen ei yleensä valu mitään. Veret valahtavat kerralla sitten kun nousen ylös.)
Vierailija kirjoitti:
Käyttäkää nyt tamponeita hyvät naiset, ei tarvitse puhdistella yhtään mitään. Tsiisus...
Mistäs nää alapeukut nyt on tullu? Ha ha. Ei saa käyttää tamponeita, menee neitsyys, tai jotain? Edelleen: tsiisus...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäkää nyt tamponeita hyvät naiset, ei tarvitse puhdistella yhtään mitään. Tsiisus...
Mistäs nää alapeukut nyt on tullu? Ha ha. Ei saa käyttää tamponeita, menee neitsyys, tai jotain? Edelleen: tsiisus...
Ei kaikille sovi tamponit. Oon käyttänyt siteitä jo 15 vuotta enkä oo ikinä kokenut ongelmia asian kanssa. Mitä aloitukseen tulee, niin kyllä mä ihan bideellä saan itseni puhtaaksi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsiisus. Mulla on niin runsaat menkat, että täytyy käyttää sekä tamponia, että siteitä. Silti joskus falskaa.
Ob super plus, itsellä kestää väh. 8 tuntia, vaikka todella lyhyet ja runsaat kuukautiset. Imukykysin mitä oon kokeillu, toistaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Käyn suihkussa joka aamu ja pesen suloni hyväntuoksuisella suihkusaippualla aamuin illoin. Ja ei pilde haise ikinä. N25
”Sulot” ei kyllä pidä suihkusaippuasta. Ja muutenkin törppö sana.
Laitatun kierukan, kun en enää jaksanu sitä sotkua ja säätämistä. Mulla oli todella runsaat vuodot. Ja kivut.
En peseydy ollenkaan menstruaation ollessa päällä.
Vierailija kirjoitti:
Kåyn siellä kokosuihkutilassa kyykkyvatkaamassa. Meillä ei ole bideetä, en halunnut sitä vessarempan yhteydessä asentaa, kun en kokenut sille tarvetta. En kyllä sotkeudukaan kuin pari kertaa vuodessa niin paljon että pesua kaipaisi.
Olet siis tuuurijuoppo mies, jolta tulee ajoittain housuun, eikä taloudessa ole naisia. Hyvä niin.
Naiset peseytyvät bideellä JOKAISEN vessakäynnin yhteydessä.
Mä luovuin kanssa siteistä kokonaan 20 vuoden jälkeen . Käytän nykyään vain tampooneja. Menkat kestää n.4-5 päivää. Alapään pesen aamuin ja illoin ja laitan voidetta koska olen huomannut , että tampooni kuivattaa limakalvoja. Paljon mukavampi nukkua kun ei tarvitse välittää ohivuodoista. Ei enää siteitä☺
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn suihkussa joka aamu ja pesen suloni hyväntuoksuisella suihkusaippualla aamuin illoin. Ja ei pilde haise ikinä. N25
”Sulot” ei kyllä pidä suihkusaippuasta. Ja muutenkin törppö sana.
N25 on oikeast M52,... "SULO"?
Koko elämäni tamponeita käyttäneenä en tiennyt tuollaisen verisotkun olemassaolosta edes. o_O
Vierailija kirjoitti:
Koko elämäni tamponeita käyttäneenä en tiennyt tuollaisen verisotkun olemassaolosta edes. o_O
Sulla ei taida sitten olla kovin runsaat kuukautiset?
Kakkanaama kirjoitti:
Käsisuihku yltää hyvin perskoroon ja alaselkään. Millainen miniletku sulla siinä on, ellei yllä? Ne kosteat wc-paperit tai savetit ovat hyviä kuivaamiseen. Ei tarvi turhaan sotkea pyyhettä.
Miksi ihmeessä KUIVAISIT ihon kosteuspyyhkeillä, kun voit kuivata sen ihan paperillakin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsiisus. Mulla on niin runsaat menkat, että täytyy käyttää sekä tamponia, että siteitä. Silti joskus falskaa.
Ob super plus, itsellä kestää väh. 8 tuntia, vaikka todella lyhyet ja runsaat kuukautiset. Imukykysin mitä oon kokeillu, toistaiseksi.
Tamponia saa pitää ehdottomasti max. 8 tuntia. Eikä suositella kovin usein pidettäväksi noin kauan.
Tamponikommentoijat haloo, ootteko aatellu että voitte saada tss-sairauden eli toxic shock syndrome johon voi kuolla jos nukutte yli 8 tuntia bakteerikasvualusta sisällänne. tamponin suositeltu vaihtoväli on 4-5 tuntia. Siellä se lukee niiden pakkauksessa käyttöohjeissa, lukekaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvää päivää... 1st world problemn tosiaan. Hommaa kuukuppi. Ja ota illalla yks ibuprofeeni.
Mua kiinnostais alkaa käyttää kuukuppia mutta oon pitkään miettinyt että minne saakka se pitää laittaa. Riittääkö vaan että sen saa ns. "Piiloon" sisälle vai pitääkö se tunkee kauemmas. Sitten kans pelottaa se että jos en saa sitten pois sitä :D