Miten saada 120€ riittämään torstaihin asti (paljon ostettavaa)
Jääkaappi lähes tyhjä ja ruokatilillä vain 120€, ja siitä pitäisi myös tankata vähän. Töissä ei kummallakaan ilmaista lounasta, ja lapsi ensi viikon kotona mummon hoidossa, eli mummollekin olisi oltava ruokaa. Jauhoja jonkin verran ja pakkasessa mansikoita. Kananmunia on ja mausteita, makaronia ja pastaa löytyy. Haluaisin tarjota mummolle kuitenkin hyvää ja monipuolista ruokaa.
Kommentit (80)
Kävin kaupassa vähän aikaa sitten, mulla oli rahaa kymppi ja ostin sillä monen päivän ruuat... Jääkaapissa ei edes margariinia. Ei ollut makaronia tai mitään muutakaan, nyt on.
Vierailija kirjoitti:
Soijarouhe on terveellinen ja riittoisa proteiininlähde. Käy keittoihin, kastikkeisiin, pihveihin...
Terveellinen hahhahhaa. Se on soijaöljyn puristamisesta jäljelle jäävää jätettä, joka on onnistuneesti markkinoitu elintarviketeollisuudelle ja vegaaneille. Pakkohan se jäte on jollekin hölmölle myydä, että kasvin kasvattamisesta sais kaiken rahan irti.
Juuri tänään ostin 34 eurolla viidelle hengelle ruuat perjantaihin asti. Miten sä et saa 120 euroa riittämään?
Itse, kun oli rahat aina lopussa, aloin urakalla myymään kotoa tavaraa pois. Myin 5 eurolla vaatteita, ostin 2 kaurahiutalepakettia ja 20 pussia makaroneja.
Seuraavalla kerralla 5 purkkia halvinta tonnikalaa.
Meillä pyörii 5 vkon ruokalista, jonka tekemiseen on mennyt vuosien varrella paljon aikaa.
Tiedän lohta on ensi viikolla, ostan sitä tarjouksesta pakkaseen.
Pikkasen kannattaa varautua asioihin etukäteen .
AP ei nyt ilmeisesti ole vielä kertonut perheen normaalia ruokavaliota? Mutta koska AP sanoo perheen urheileva, heille terveellinen=paljon proteiinia = paljon lihaa. Tarkennuksena vielä paljon melko rasvatonta lihaa, eli kanan rintaa, "siistiä" nautaa (eli siis fileepaloja) yms. Varmaan myös erilaisia proteiinilisiä käytellään. Varmaan myös kasviksia käytetään, mutta veikkaan että tuskin on pelkkää perunaa, porkkanaa, sipulia ja kausihedelmää... Pähkinät ja siemenet on varmaan heillä myös käytössä. Näihin saa kyllä menemään 100e/viikko...
Tässä kuitenkin pari vinkkiä aplle:
Tomaattikeittoa linsseillä: tomaattimurskaa, sipulia, porkkanaa, kuivattujalinssejä. Lisäksi raejuustoa, jos haluat ruisleipää.
Kanasalaatti: 2 kanan rintaa riittää hyvin kolmelle, vihreä salaatti, paljon juuresraastetta, keitä lisäksi muutama kananmuna, sekaan vähän riisiä. Tämäkin halpaa.
Porkkanasosekeitto/punajuurisosekeitto/muu kasvissosekeitto -> raejuustot ja muut kaveriksi.
Muita ideoita: munakasta, puuroa
Ap on hienosteleva trendipelle, niillä ei rahat riitä. Harvemmin riittää järkikään.
Mummon pitää saada ja alkuruoaksi kaviaaria ja pääruoaksi kukkoa viinissä. Jälkkäritks tyrnihyytelöä tai jotain muuta tyylikästä. Ja sitten tietysti ruokaviinit, jotka ei tod voi olla mitään parinkympin litkuja.
Ette tainneet ymmärtää, ettei tässä ole kyse mistään lähiöjunttiporukasta, jossa syödään jotain makaroonilootaa ja vedetään maitoa ruokajuomana.
Tilillä 25€, opintolainan lyhennys menee torstaina, perjantaina tulee rahaa. Mites pärjäisi viikon? Kiitos onnistuneen pitkävedon, saan 50€ huomenna, muuuten oltais kusessa.
#köyhänelämää
Mulla on 150e rahaa loppukuuksi, ja se riittää hyvin jos en käytä sitä muuhun kuin ruokaan.
Ihmetyttää tällaiset avaukset.
Annan kuolemattoman palstavinkin. Mene metsään keräämään marjoja ja sieniä. :D
Vierailija kirjoitti:
Jääkaappi lähes tyhjä ja ruokatilillä vain 120€, ja siitä pitäisi myös tankata vähän. Töissä ei kummallakaan ilmaista lounasta, ja lapsi ensi viikon kotona mummon hoidossa, eli mummollekin olisi oltava ruokaa. Jauhoja jonkin verran ja pakkasessa mansikoita. Kananmunia on ja mausteita, makaronia ja pastaa löytyy. Haluaisin tarjota mummolle kuitenkin hyvää ja monipuolista ruokaa.
:n
Anteeksi nyt! Repesin huutonauruun sun "tilanteelle" kun mulla on 26€ tilillä ja pitää riittää keskiviikkoon... että koita nyt kestää siellä!
Vierailija kirjoitti:
Annan kuolemattoman palstavinkin. Mene metsään keräämään marjoja ja sieniä. :D
Tämä on niin totta, miten oltiinkin unohdettu ilmaiset luonnonantimet?
Miksi ihmeessä hernekeitto ei käy? Palkokasvit ovat terveellisiä ja joukkoon voi laittaa vähärasvaista lihaa. Pitkään hautuneena on vielä todella hyvän makuista.
Oikeasti en kyllä ymmärrä, että kellä työssäkäyvällä ei ole mitään säästöjä tai luottokorttia; itse en tunne ketään, jolla ei näitä olisi.
Katso netistä tai lehdistä päiväkotien ja koulujen ruokalista ja nappaa sieltä kolmen päivän edulliset perusruoat. Sais se yksvuotiaskin normaalia kotiruokaa, taatusti maistuu mummollekin. Itse voit syödä vaikka edellä mainittuja rahkaa ja kanaa. Kokeile puraista myös porkkanaa. Ja opettele kirjoittamaan parempia provoja.
siis mitä ai 120E neljälle päivälle :DDDDDDDDD mee ny mäkee
120E on mun kuukauden ruokabudjetti, tai oikeastaan 100E. Miten helvetissä ei voi riittää 120E neljään päivään? Siis jos teet vaikka vähän kalliimmistakin aineista ruokaa? Miten????
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä hernekeitto ei käy? Palkokasvit ovat terveellisiä ja joukkoon voi laittaa vähärasvaista lihaa. Pitkään hautuneena on vielä todella hyvän makuista.
Mieluummin runsasrasvaista, nälkä lähtee paremmin ja pysyy poissa pitempään kuin rasvattomalla lihalla. Tein tänään kattilallisen hernaria, jossa oli 500g herneitä, 2,5 litraa vettä, iso sipuli ja joulukinkun luu ja vähän itse joulukinkkuakin, sekaan höyläsin vielä voipaketista muutaman voisiivun. Mustapippuria, suolaa ja meiramia mausteeksi. Ei tarvinnu kovin isoa annosta kun oli niin täyttävää. Syötiin joskus puol neljän aikaan eikä ole nälkä vieläkään.
Kiinnostaisi tietää mitä ap ostaisi ilman 120 € "rajoitetta" ja paljonko sitä rahaa sitten tarvittaisiin. Mitä siis haluaisit ostaa, ja mihin raha ei nyt riitä?
Vierailija kirjoitti:
Siis meitä on minä, mies, 1-v lapsi, ja mummo hoitamassa lasta päivisin ensi viikon. Tankata täytyy vähän ja vaippoja ostaa. Emme käytä eineksiä vaan haluamme syödä puhtaasti, monipuolisesti, terveellisesti ja täyttävästi. Siksi hernekeitto, makkarasoppa ja pannarit eivät tule kuuloonkaan. Muita ideoita? Ap
Eli varmaan sitten vegeä jos muu ei kelpaa :D miten olisi vaikka tämmöinen ruoka jos edes syötte.
Broileria (maustamatonta)
Paprika
Pasta (täysjyvä)
Tuorejuusto
Ruokakerma
Paistetaan kana ja laitetaan paprika, siihen mausteet, kerma ja tuorejuusto. Keitetään pasta ja kaikki vaan sekaisin.
Samaa mieltä. Mutta nirppanokille olis ehkä vähemmän "noloa" keitellä esimerkiksi nakkikeitto tai jauhelihakeitto.
Edelleen halpaa. Nämä kun ei koskaan syö makkaraa :D.