Työ uuvuttaa niin, että omat lapset kärsii
Koen työni niin raskaaksi ja kuormittavaksi, etten jaksa enää olla kotona kummoinen äiti. En jaksa tehdä lasten kanssa mitään, iltasadun luen kyllä mutta mistään vapaa-ajan aktiviteeteista ei puhettakaan. Kävin jo työterveyshoitajalla. Sanoi, että pitäisi puhua esimiehen kanssa ja tarvittaessa pääsen psykologille tai lääkäriin. Olen puhunut jo esimiehelle, mutta tukea en kokenut saavani. Minulla on mm uniongelmia, saan arkisin unta 4-5 tuntia yössä :(.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Ap, meitä on monia. Hallitus haluaa vaan pidentää työaikaa ja vaikeuttaa esim. vuorotteluvapaalle pääsemistä. Mitä se auttaa, kun työntekoa tehostetaan muutenkin koko ajan niin, että ihmiset väsyvät ja kuluvat loppuun.
Ja uusia työpaikkoja ei silti avata vaikka työttömien odotetaan menevän töihin. Hulluksi on mennyt maailman meno. Yrittäkää nyt alkuun hetkeksi päästä sairaslomalle, jonka jälkeen mietitte että pystyykö työtaakkaa jotenkin soveltaen keventää vai pitääkö vaihtaa paikkaa. Ei mikään työ ole sen arvoinen että koko perhe kärsii.
Vierailija kirjoitti:
Uupunut kirjoitti:
Mulla vähän sama ongelma. Työ on niin hektistä kokoajan ja työtahti liikaa, että työpäivien jälkeen en jaksa enää mitään. Vapaapäivät menee toipumiseen. En enää jaksa edes nähdä ystäviä. Olen sairaanhoitaja kierroksella vuodeosastolla.
Mikset hae toisiin hommiin? Poliklinikoille tai kelalle? Paljon mukavampaa työtä
Leppoisiin hommiin pääseminen tällä alalla on kuin etsisi neulaa heinäkasasta. Tällä ja varmaan suurimmalla osalla aloista on vaan menty liian pitkälle säästämisessä ja työtahti menee yli ihmisen sietokyvyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä voisit purkaa paineita hieman tällä palstalla ja herjata vaikka kotiäitejä, tulisiko siitä parempi mieli?
Moni tilanteessasi ollut on saanut avun siitä :)
Toisella on paha olla ja sinä vain nälvit. Miten kotiäitiys tähän edes liittyy, ei mitenkään. Ap varmasti haluaa tehdä töitä, mutta jotakin vähemmän kuormittavaa.
Sehän oli hauska läppä ja eihän siinä aloittajaa nälvitty, miten joku voi ottaa kaiken itseensä, jos ei kerran väheksy kotiäitejä? Ilmeisesti kuitenkin väheksyt, kun niin kalahti.
En ole tuon viestin kirjoittaja.
Ota melatoniini käyttöön.
Varsinkin talvisin vitamiinit ovat välttämättömiä käyttää, eteenkin d-vitamiini.
Millainen on ruokavalio?
Syötävän töissä lämpimän ruuan?
Monesti näkee kun eväänä on päivästä toiseen pelkkää leipää, ei ihme jos väsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä voisit purkaa paineita hieman tällä palstalla ja herjata vaikka kotiäitejä, tulisiko siitä parempi mieli?
Moni tilanteessasi ollut on saanut avun siitä :)
Miten toisten herjaaminen auttaa asiassa? Ap kuulostaa fiksulta ihmiseltä, joka kaipaa apua. Onko sinulla konkreettisia neuvoja vai haluatko vain ilkeillä?
Menipäs sullakin tunteisiin, etkö ymmärrä huumoria? Etkö todella? Mä ymmärsin ja vaikka olen vähän samanlaisessa tilanteessa kuin ap, niin minua tuo vain nauratti. Joku tosiaan on inhottava muille helpottaakseen omaa oloaan, eikö siitä saa tehdä pilkkaa? Vai harrastatko sinäkin samaa?
Olen itse viimeisen vuoden sairaanhoitajaopiskelija. Tykkään kyllä alasta paljon, mutta perhettä ei pysty tekemään ollenkaan. Muuten ei jäisi mitään omaa aikaa.