Millaisia synttärikakkuja olette tehneet pienille pojillenne?
Poika täyttää 2-v kesällä ja tarvis aiheen synttärikakkuun? Ja mitä kakun väliin voisi myös laittaa? Olen vähän aloittelija näissä kakku asioissa? Täyte saisi olla aikuisille ja lapsille sopivaa?
Kommentit (4)
En vain tiiä millainen olisi sopiva 2-vuotiaalle.....ei kovin vaikea. Miten olet koristellut? Värjännyt kermavaahdon karamelliväreillä?
Viimeksi meidan pojalla oli junakakku. Tein kakun kaupan suklaakaaretortusta, koska kotitekoinen on liian lotso eika pysy kasassa. Yhdesta pienesta kaaretortusta tuli veturi (leikkaa n.4 sentin pala ohjaamoksi ja tee pyorat kekseista). Koristele englannin lakuilla. Toisen kaaretortun leikkasin pitkittain halki vaunuiksi. Koversin vahan sisusta pois ja laitoin karkkeja lastiksi. Rautatien tein ohuista pitkista suklaakekseista ja paksuhkosta karkkinarusta.
Kaveri oli tehnyt pojalleen rakettikakun ja se oli aika kiva. Kaaretorttu oli nostettu pystyyn ja paalle laitettu foilolla paallystetty pahvikartio. Koristeina oli ranskanpastilleja. Laukaisualusta oli suklaapatukoita. Raketin vieressa seisoi viela pari pienta kinder-munasta tullutta avaruusmiesta.
jos poikasi tykkää pyöräkuormaajista niin se oli ainakin helppo kakku tehdä. leivoin kaksi kääretorttupohjaa. toisen leikkasin kolmeen osaan ja kokosin pitkulaiseksi kakuksi josta tuli runko: 3/4 alaosaksi ja 1/4 siihen päälle keskelle nostettuna hytiksi.
toisesta pohjasta tein kääretortun ja leikkasin sen puoliksi. toisesta puolikkaasta tuli kauha, laitoin sen runko-osan eteen ja leikkasin etuosasta vähän pois että tuli enempi kauhan näköinen. loput leikkasin neljään osaan ja laitoin runko-osan sivuille renkaiksi oikeille kohdille.
kakun päälle laitoin ihan tavallista kermaa, vierastan karkkiväreillä räikeiksi värjättyjä kermavaahtoja... kinuskikermavaahtoa olen käyttänyt joissakin autokakuissa ja siitä tulee ihan kiva ruskean sävy. koristeeksi laitoin lakumattoa hyttiin tuulilasiksi, pätkikset hytin taakse pakoputkiksi, paksua lakupötköä kauhan sivuille " nostimiksi" , lakuströsseliä renkaiden päälle pinnoitteeksi, hopeakuulia vauhtiraidoiksi, kauhaankin taisin laittaa jotain karkkeja lastiksi. kynttilä tuli hytin päälle.
monsteriauto-kakku tulee melkein samalla tavalla paitsi leikkasin kääretortun neljään osaan jotta renkaista tuli isot ja paksut niin monsteriautoissa kuuluukin olla.
olen leiponut pari-kolme kääretorttupohjaa ja leikellyt niitä sopiviksi palasiksi ja koonnut mm. kuorma-autoksi, pyöräkuormaajaksi, monsteriautoksi, ambulanssiksi ja junaksi. yhden kerran on myös ollut nallenpään muotoinen kakku ja kerran tavallinen pyöreä kakku jonka päällä oli juna-kakkukynttiläjuttu.
täytteenä on yleensä ollut paksua vaniljakastiketta/kermavaahtoa ja vauvan hedelmäsosetta johon olen pilkkonut joukkoon banaania tai persikkaa. on raikas ja miedonmakuinen täyte joka yleensä maistuu sekä aikuisille että lapsille.
jos haluat tarkempaa vinkkiä johonkin kakkuun niin voin kirjoittaa lisää :)